Homeכתבות לפטריאונים

שיר בשלוף /// דביר כלב עם השירים שיעזרו לכם להתניע כל בוקר מחדש

קמתם על רגל ימין ואתם צריכים שיר שירים אתכם עוד יותר למעלה? קמתן לגשם ורוח וזה מדכא אתכן? דביר כלב עם כמה אלבומים ושירים מושלמים לפתיחת היום

Photo by Eric Nopanen on Unsplash

יש משהו מאוד ברור בהתחלה של יום חדש. אם זה יום ראשון אנחנו מבואסים או שמחים שהתחיל השבוע, אם זה יום שישי אנחנו רק פותחים את הסופ״ש. יש כאלו שמתחילים את היום אחה״צ, והלילה הוא הזמן שלהם להיות ערים בעולם. מבחינתי יש קסם שקורה כשמשלבים מוזיקה עם התחלה של יום חדש. היא יכולה להרים אותי מחוסר חשק או לעזור להתחיל את היום ברכות למרות שרשימה ארוכה של מטלות לפניי. הכנתי לכם סקירה של כמה שירים או אלבומים, כל אחד מהם מתאים להתחלה אחרת, למצב רוח אחר; או אפילו למצב הרוח שתפס אותי כשאני מתגלגל מהמיטה בעיניים חצי פקוחות ושני ילדים תלויים מצדי בעודי מנסה להגיע למכונת הקפה. תבחרו את השיר הנכון לזמן הנכון, הנאה מובטחת!

שיר להתחיל איתו את השבוע

אני אוהב להתחיל את השבוע. שלא תבינו לא נכון, סוף שבוע זה כיף, אבל תחילת שבוע (בדרך כלל) טומנת בחובה המון הזדמנויות. יש פוטנציאל שדברים יקרו, וכן זה קשור גם לכך שהילדים הולכים לגן, לא אכחיש. אצלי הזדמנויות האלה, אבל גם למידה על חמלה וקבלה – אלו עוברים דרך האלבום גרייסלנד של פול סיימון. מאז שכתבתי עליו עבור המגזין המודפס שלנו, הוא הפך להיות אחד האהובים עליי. אפשר לקרוא את המדור שלי בו כתבתי על האלבום פה.

שיר ליום סגרירי בבית

יש לי הרגשה שלכל אחד יש איזו רשימת שירים כזו, וגם אנחנו בקולומבוס הכנו כמה פלייליסטים לימי חורף – בין אם ריכזנו את בחירות הצוות, או דווקא אספנו מכם הקוראים את הבחירות שלכם. לי באופן אישי יש קטע אינסטרומנטלי/ אלקטרוני (הדס אפ, האינסטרומנטליות עלולה לחזור ברשימה הזו) של יזהר אשדות, ששיחרר ב- 2019 כסינגל את הקטע 'קמבודיה'. זהו קטע לא קצר ואלקטרוני הפותח את אלבומו מ- 2018 'כך הלך הרוח', ששילב בין אקספרימנטליות אלקטרונית ליזהר אשדות המוכר עם הגיטרה והשירה. מבחינתי, 'קמבודיה' הוא קטע אוירה מושלם שמצליח להשרות אווירה נעימה בתוך הבית כשבחוץ כבר קריר.

שיר ליום שלישי בבוקר

אולי היום הקשה ביותר, או שמא דווקא מסמל שהגענו עד האמצע – בכל מקרה אין כמו ארית׳ה פרנקלין להעניק לי הרגשה שאפשר לקחת את העולם יותר בקלות כשעפים על קצב פ'אנקי שאין כמותו – Rock Steady.

שיר לשישי – בוקר, צהריים לא משנה באמת

אולי היום האהוב בשבוע מבחינתי, מלא בהבטחה לזמן הרחק מהעבודה, עם המשפחה או חברים או גם וגם. אולי כי אני ירושלמי במקור, הדג נחש עם השיר 'יום שישי' (מפתיע, אני יודע) מחזירים אותי ברגע לשישי אצל ההורים.

אלבום לשבת

Fletcher Moss Park אלבום מושלם, וקצת סוד כמוס שלי, של המוזיקאי מתיו האלסאל – אלבום מקסים ושובה לב של ג'אז נגיש שנע בין פסנתר, בס וחצוצרה עם תופים מלטפים ואפילו חליל צד שמידי פעם מבליח. צרפו לזה כוס יין/ וויסקי/ ג׳וינט ביד כדי לסיים את היום בהרהורים, ומובטחת לכם נחיתה רכה חזרה לשבוע.

שיר לכל מצב

וחייבים לסיים עם עוד קצת גרוב שעוזר לפתוח כל יום קשה או קל, הפעם מקומי – קותימאן הבלתי נלאה מתוך אלבומו הראשון. יחד עם קרולינה, אלרן דקל והאורקסטרה הוא מבצע את אחד השירים המרימים עם המסר הפשוט והנכון ביותר – Music Is Ruling My World.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0