Homeאלבומים חדשים

לחזור בפעם הראשונה /// אלקנה כהן על אלבום האנפלאגד החדש של ליאם גלאגר

זוכרים את הניינטיז? מופעי ה-MTV Unplugged היו אחד הדברים שהגדירו את העשור ההוא: הדרך של מוזיקאי רוק (בעיקר) לתת לשירים שלהם צורה חדשה – שקטה יותר, חשופה יותר, ובעיקר ואינטימית יותר. זה היה באופנה במשך עשור בערך ואחר כך די נעלם. אחת הלהקות שעלו על הגל הייתה אואזיס, אלא שאואזיס הופיעה ללא הסולן שלה ליאם גלאגר, שסירב לעלות לבמה. זה היה אחד הרגעים הקשים של האחים גלאגר.

ליאם גלאגר זוכר את הניינטיז, וגם הוא היה אחד הדברים שהגדירו את העשור ההוא: כוכב רוק שצמח משום מקום, הפך את הלהקה שלו לדבר הכי גדול בעולם, ואז הלך לאיבוד בתוך ענן של כסף, מדורי רכילות וקוקאין, עד שאואזיס התפרקה סופית לפני כעשור. ליאם חיפש את עצמו מאז: הקים את Beady Eye (עם חברי אואזיס) שזכתה להצלחה בינונית במקרה הטוב, ואז יצא לקריירת סולו, עם אלבום שני שיצא לפני שנה וזכה סוף סוף לחיבוק מהקהל ומהמבקרים.

ואז ליאם החליט לחזור ל-MTV Unplugged. האם "לחזור" זו המילה הנכונה? הוא בעצם מבצע את המופע בפעם הראשונה, והוא נשמע רענן ומלא אנרגיות בהתאם. בשנים האחרונות "הילד הרע" של הבריט פופ התבגר והפך לתקשורתי יותר. הוא מבצע את השירים של אואזיס והם נשמעים מעולה, כמו גם השירים שלו עצמו. חגיגת ניינטיז כמעט כמו אז.

רוב האמנים שהופיעו ב- MTV Unpluggrd עשו זאת פעם אחת בלבד, אבל ליאם הביא למופע את הגיטריסט של אואזיס, פול "בונהד" ארתורס. בונהד עזב את אואזיס בשנת 2000 ומאז כמעט שלא הופיע או יצר מוזיקה. ליאם הכניס אותו לסיבוב ההופעות הנוכחי שלו, וביחד הם נשמעים מצוין, והאנרגיות שלהם מדבקות.

בפתיחה של "Once", ליאם מקדיש את השיר לבונהד, "האדם היחיד שעשה את האנפלאגד פעמיים", אבל האמת היא שכולנו זוכים לחזור עשרים וחמש שנים אחורה. ולו לחצי שעה.
שווה להקשיב יותר מפעם אחת.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0