Homeאלבומים חדשים

"I love you, bitch!" /// ליאת רוזנבלט על האלבום החדש של ליזו, Special

למרות ההתמסחרות המדוברת, ליאת רוזנבלט מצאה לא מעט רגעים שובי לב באלבום החדש של ליזו. זהירות, סקירה אוהבת לפניכם.ן

אני שרופה על ליזו. מהרגע שנתקלתי בקאבר האלבום הקודם שלה Cuz I love you וההאזנה לרצועה הראשונה באותו השם שפוצצה לי את המוח והלב, עד להופעות שלה ברשת ובתקשורת בלבוש מינימאלי ובטוורקינג סקסי תוך כדי נגינה על חליל-צד. ליזו יודעת לנצל את כל מה שנתן לה הטבע: זמרת סול/היפ-הופ אדירה, אטיטיוד של דיווה מגניבה וגוף אלוהי פלוס פלוס פלוס סייז. היא יודעת לעורר אהבה באנשים הנכונים וסלידה באנשים הלא נכונים. כולה פי.סי מהלך באפס מאמץ או התנשאות עבור כל המגדרים, הצבעים והגדלים. אז תגידו לי: איך אפשר שלא לאהוב אותה?
נכון, היא שייכת לגל המוזיקאיות ששרות על הוויה נשית/קווירית עוצמתית מבלי להתנצל, אבל יש קסם בליזו שקשה לעמוד בפניו והוא כפי הנראה התחושה הכל-כך חיובית שהיא מעוררת במי שמאזינים לה. כשיש לי יום רע, דרך המוזיקה שלה והמילים שלה היא מעלימה את כל הדאגות וגורמת לי להרגיש שיהיה הכי טוב ובסדר שאפשר.

האלבום החדש של ליזו Special הוא 35 דקות של סוכריה לאוהביה: כולו נצנצים של אהבה בריאה לעולם, הכלה עצמית ראדיקלית ובודי פוזיטיב. ליזו לא חוסכת במילה האהובה עליה Bitch שכבר מזמן איבדה את המשמעות הבלעדית של קללה מקטינה. בדרך כלל היא משתמשת בה כמילת אהבה לחבר.ה/ בן.בת זוג וכו', אבל אין לדעת. כשליזו מכנה אותך Bitch זה או שהיא מתה עלייך או שהיא רוצה עוד שנייה להוריד לך איבר חיוני.
Bitch, I might be better""
ברצועה הראשונה The sign היא מקדמת אותנו עם שאלה רטורית: "הא, מאדר פאקר, התגעגעת אליי?" ומיד עוברת לישבן שלה ולטוורקינג שהתאמנה עליו במשך השנתיים האחרונות. מלכה. ברצועה הבאה, About damm time צריך לצפות בקליפ כדי לקבל את המשמעות המלאה של המילים: שיר עם ניחוח רטרו Fאנק-דיסקו קל, על מהפך של אישה גדולת-ממדים בטרנינג לדיוות דיסקו מרקדת בבגד גוף צמוד ומנצנץ. שלא תטעו: ליזו לרגע אחד לא מתנצלת על הגודל שלה, אלא מראה לקהל המאזינים כיצד מה שנתפס כחיסרון הוא אולי הדבר הכי טוב שבה, וזה סוחף.

הרצועה השלישית, Grrrlsנשענת על סימפול של Girls הידוע של הביסטי בויז מאלבום הבכורה שלהם. עוד נקודה לזכותה של ליזו: השיר נתפס כמניפסט שוביניסטי בזמנו וליזו הופכת אותו לרקע לשיר על הכוח של החברות הנשית. היא מבקשת מהחברות שלה להחזיק אותה כי היא רוצה ללכת מכות ולעשות "לורנה בוביט" על איזה בחור. אבל בו-זמנית היא יודעת שהן יחטיפו ביחד איתה למי שצריך. זה שיר שנותן תחושה שבא לך להיות אחת מהחבורה של ליזו, היא מצליחה להעביר בצורה מעולה את מהות ה'בונד' הנשי.
הרצועה החמישית באלבום I love you, bitch היא אחד משירי האהבה הכי מרגשים וכנים שהאזנתי להם בזמן האחרון. לא ברור מהו המגדר של מושא האהבה וזה פשוט לא משנה. מה שכן ברור הוא שהיא מרשה לעצמה להיות חשופה ולהחזיר אהבה ללא משוא פנים, אחרי שמושא האהבה נתנ.ה לה אהבה ללא משוא פנים בעצמו.ה. האהבה פשוט נשפכת דרך הקול שלה, והשערות עומדות בכל הגוף לאורך כל ההאזנה.
ברצועה Everybody's Gay אפשר להבין את תמצית המוזיקה של ליזו: שיר משוחרר, עם נימה סקסית על הסרת מסיכות ולבישת תלבושות שנוחות לנו במסיבה של החיים. במסיבה של ליזו כל אחד יכול להיות כל אחד ואף אחד. מה שתרצו. זה מקום שמח ובטוח עבור כולנו. השיר הבא, Naked הוא שיר חשוף מאוד על הפחד של ליזו לחשוף את גופה הגדול לפני מפגש אינטימי. היא חזקה מאוד בסול ועושה כאן שימוש מופלא בקול האדיר שלה. כל הליריקה שלו היא כנוּת בלתי מתפשרת עם עצמה במפגש עם בן.בת הזוג ובקשה לכנוּת כזאת בחזרה ממנו.ה:
I'm a big girl, can you take it? naked
מה שנשמע כמו השלמה או מקבילה לרצועה הזאת, היא הרצועה If you love me: "או שאת.ה אוהב.ת את כולי או שלא". רצועה קצת קיטשית, אבל מרגשת כי ליזו נותנת את כל הסול שיש בקול שלה. בהקדמה לקליפ היא מספרת על הממון שלה שכעת מאפשר לה להחזיר לחברה ומבקשת מהמאזינות לתת גם, מה שאפשר.

 

מאוד יכול להיות שליזו חוזרת על עצמה ושהמוזיקה שלה כבר עטופה היטב במעטה מסחריות ובממון רב. אבל זה לא משנה את העובדה שהיא מוכיחה פעם אחר פעם שמוזיקה יכולה להיות לא רק מקור לנחמה, אלא גם לתפיסות גוף ומיניות בריאות וחוזק נפשי. היא מפנה את המראה למאזינות ומבקשת מהם.ן להתבונן היטב במראה: לא כדי ששוב ישפטו את עצמן.ם, אלא כדי שיסתכלו ויאהבו עד הסוף.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0