Homeאלבומים חדשים

כידוד בעינייך: על האלבום החדש של אור אדרי

אור אדרי. צילום: פטריג סבג

לאור אדרי יש גרוב. זה לא מפתיע כשזוכרים שהיא באסיסטית, אבל זה ראוי לציון במוזיקה שהיא עושה – חלומית, אוורירית ועם בס דומיננטי ומקפיץ. עם הבס שלה, אדרי מצליחה לחמוק מקלישאות הדרים פופ ולייצר גרוב חם וקצבי שמלווה את השירה העדינה שלה.

בכלל, יש ב"כידוד", האלבום האחרון של אור אדרי, הרבה עדינות ופשטות. הפקה מינימליסטית (אדרי מנגנת כמעט בכל הכלים, עטיפת קרטון פשוטה, תמונה בשחור לבן), מילים ישירות, תופים אלקטרוניים וגיטרות שקטות. אפילו רוקר קשוח כמו רם אוריון, שמנגן גיטרות בשיר השני "חדר חושך", ומנגן ושר בקאבר ל"חי על הסף" של הסאבווי סאקרס, נכנס לאווירה הגרובית מצד אחד, ומלטפת מצד שני.

"כידוד" (ניצוץ, וגם שם ההר שעליו יושבת ערד, עיר הולדתה של אדרי) משמש במה לאירוח של כמה דמויות מעניינות: מלבד רם אוריון שהוזכר, מתארח גם עמית ארז בשיר "רוח" שהוא הלחין וכתב (ואדרי אחראית גם בו על ליין בס משובח), וטל אברהם, ששר ומנגן גיטרות בדיסקו הקליל "שמועות". האורח המפתיע ביותר הוא השיר "דוידוביץ" שכתב והלחין דני מסנג, והוא מופיע באלבום הבכורה שלו.
"דוידוביץ" הוא שיר מעניין מכמה בחינות: הוא מוקדש (כמו כל האלבום) לדב דוידוביץ', סבה של אדרי שנפטר לפני כשנתיים. בביצוע שלה לשיר של מסנג, אדרי משלבת לחן כבד למדי, שיכול היה להתאים לרונה קינן, עם שובבות משינאית במילים ובהגשה, שילוב שמרגיש מאוד אייטיזי, כמו חלק גדול מהאלבום.

עוד בחירה מעניינת היא "חי על הסף" – שיר שהתפרסם במקור באלבום השני של הסאבווי סאקר'ס – להקת הרוק הבועטת מאמצע שנות התשעים. בביצוע באלבום מתארח, כאמור, רם אוריון, אולי הגיבור הגדול ביותר של שולי הרוק הישראלי משנות השמונים, התשעים ועד עכשיו.

"כידוד" הוא רק חלק מהעשייה המוזיקלית של אור אדרי בשנים האחרונות: היא מנגנת עם אסף אמדורסקי, מופיעה ומקליטה כמחצית מהצמד "ריו" (המחצית השניה היא זואי פולנסקי), ולאחרונה הצטרפה לסיבוב ההופעות של נעמי חשמונאי ובקרוב גם לסיבוב של פטריק סבג (שצילם גם את תמונת העטיפה). לכל אחד מההרכבים האלו אדרי מביאה את הקסם הפשוט שלה, השירה העדינה, הגרוב וכמובן הבס המעולה – כל מה שהופך את "כידוד" לחוויית האזנה מצוינת.
בשיחה עם אור אדרי, מתברר שיש עוד הרבה מוזיקה מצוינת בקנה, ויש למה לצפות. בינתיים, תנו אוזן ל"כידוד", יש שם גרוב וניצוצות שלא מאכזבים.

האלבום בבנדקמפ

COMMENTS

WORDPRESS: 1
DISQUS: 0