Homeבכורה בקולומבוס

בכורה בקולומבוס: דניאל קיצ'לס – "כל העולם" (סינגל)

דניאל קיצ'לס. צילום: גוסטבו סגורסקי

דניאל קיצ'לס הוא אולי אחד המוזיקאים האהובים עלי בשפה העברית, ואני עוקבת אחר פועלו מאז ששמעתי בפעם הראשונה את "פוריטנים צעירים", להקתו המשותפת עם אחיו ישי, ואת להקתו "יאפים עם ג'יפים", אי שם בשנים 2001-2000 כשעוד הייתי בצבא. באותה תקופה גיליתי גם את החנות "באלאנס" ברחוב ש"ץ, שהייתה גם הבית של הלייבל "פאקט" שהוציא את האי.פי. שלהם, כך שעבורי האחים קיצ'לס מתקשרים לתקופה יפה ומיוחדת שעברה על סצנת האינדי הירושלמי. דניאל המשיך יחד עם ההרכב "יאפים עם ג'יפים" להוציא שלושה אלבומים בין 2011-2002, שאת שלושתם אני מאוד אוהבת, אבל לטעמי השני מתוכם – "נבל דוד אדום", הינו יצירת מופת שעומדת בשורה הראשונה של האלבומים הישראלים הטובים אי פעם. מאז אלבומם האחרון של ההרכב דניאל קצת נעלם מהמפה המוזיקלית, כנראה משום שבאותה תקופה למד בבצלאל, לימודים תובעניים לכל הדעות. לבינתיים נאלצתי להתנחם בהופעות אורח אצל אחיו ישי (שגם סיקרתי עבור קולומבוס, כמובן).

סימנים לחזרתו של דניאל קיצ'לס הסתמנו כשב-2015 הוא שחרר סינגל בשם "בשבח הדעה הרעה על עצמך", שיר מתורגם של ויסלבה שימברסקה (שיצא בנפרד מהאלבום החדש). זמן קצר לאחר מכך הלכתי לראות אותו מופיע ב"עונת התרבות" בבית הנסן, הופעה שבה נחשפתי לחומרי הסולו שהתבשלו לאלבום. לאחר המתנה של כמעט שנתיים מאז אותה הופעה, סוף סוף ייצא אלבום הסולו שלו "הימים הבטוחים". כפי שההופעה בה נכחתי רמזה, האלבום יתאפיין בקו אקוסטי ורזה יותר, שמתאים יותר לאמן שעובד לבד, ללא גיבוי להקה. השיר עצמו, אותו אנחנו מביאים לכם בבכורה לקולומבוס, עוסק ברצון להתנתק מהעולם וה"מצב הישראלי" אל המרחב הזוגי, מרחב מוגן שבו יש מקום לרכות ולרגש בניגוד למציאות הישראלית האגרסיבית. עדיין בפזמון, שמתאר כל כך יפה את המסלול שגם אני עוברת לידו כל יום, סמוך לגשר המיתרים בכניסה לירושלים, המציאות מחלחלת בכל זאת לתוך השיר: "מותח קו מממילא והעיר העתיקה, מתפתל אל חומת ההפרדה, ומשם אל הירח ואל עוד לווין פורח וחזרה אל קריית הממשלה".
קיצ'לס מצליח לשרטט היטב במילות השיר כיצד המרחב עצמו של העיר בה הוא מתנהל הינו פוליטי, ולא ניתן לברוח מהמציאות. העיבוד המוזיקלי, שמזכיר את האלבומים היותר מופנמים של בק, כמו Sea Change, מצליח להעניק לשיר את האווריריות המתוארת בשיר, של לווין שמביט בעיר מלמעלה.

האלבום "הימים הבטוחים" יראה אור בלייבל יום ראשון

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0