Homeספיישלים

פלייליסט השפעות מיוחד לקולומבוס בעריכת אור אדרי לכבוד צאת אלבומה החדש

אחרי שצברה קילומטראז' לא מבוטל בהופעות ובשיתופי פעולה כבסיסטית, זמרת ומפיקה יחד עם מיטב השמות באינדי הישראלי, ובנוסף שחררה בשנה שעברה אלבום מעולה תחת השם 'ריו' יחד עם זואי פולנסקי, אור אדרי משחררת את אלבום הבכורה היפהפה שלה – 'כידוד'. האלבום שיצא בלייבל "נוער אבוד" של יובל הרינג מועדת חריגים, זוכה כבר עכשיו לחשיפה בינלאומית יפה ולביקורות מפרגנות. את האלבום הקליטה אדרי באולפנה הביתי בצורה אנלוגית שהעניקה לו סאונד חם ואינטימי.
לקראת ההשקה של 'כידוד' בתדר ב-3 באפריל, ביקשנו ממנה לבחור שירים שהשפיעו לאורך השנים על היצירה שלה.
בתחתית הרשימה תמצאו גם את המיקס השלם להאזנה רציפה…

רם אוריון – אינסוף
שיר שהיה בשבילי רף הלחנה וכתיבה בכמה וכמה תהליכים שעברתי בזמן שיצרתי את "כידוד". השיר הזה לוכד אווירה שמסכמת בעיניי הרבה מהדברים שאני כל כך מעריצה ברוק ישראלי, ושהפכו אותו לז'אנר שהכי קרוב ללבי.

David Bowie – Lady Grinning soul
שמעתי אותו בהפסקת סיגריה בחזרה אצל א.א בבית לפני שנים. הפסנתרים פירקו אותי לחתיכות וגרמו לי להבין שאני חייבת פסנתר בבית. אעדכן בקשר לדירה גדולה יותר עם מקום לפסנתר.

הקליק – כל האמת
הקליק הם אחת הלהקות הישראליות שהכי השפיעו על צורת היצירה והצבע שלי. זכיתי לעבוד כנגנית בהפקה של אלי אברמוב ז"ל (במופע האלקטרוני של נתן סלור) והעבודה איתו פתחה לי אפיקים חדשים בסאונד שלא הכרתי. היום אני זוכה לעבודה צמודה עם בסיסט הקליק, שהוא מפיק ומלחין גאון – עובד אפרת, שסגר לי המון פינות בהלחנה והפקה שכבר אזכה ליישם באלבום הבא.

פלזמות – מרכבות מזהב
מעבר לזה שזו רצועת עוגן בתקלוטים שלי ברחבי העיר, לדעתי כולם צריכים לרקוד לפחות פעם אחת עם הדבר הזה, דרכו למדתי על הקסמים והאופל שאפשר לייצר באולפן הביתי ובעברית.

ביקיני – גם כשאני איתך
כששמעתי פעם ראשונה את השיר הזה הבנתי שאני צריכה מתישהו לייצר מוזיקה באווירה כזאת בעצמי. הכובד שלו הזכיר לי את קצב הלב שלי. שנים אחר כך התחלתי לייצר מוזיקה וזכרתי את זה טוב טוב. לימים עשיתי קליפ יחד עם עמית איצקר הגאון לסינגל הראשון שלי "חדר חושך", שמאוד דומה לו באווירה, קליפ מחווה לקליפ שלו שביימה תמר קרוון, שבסופו הפתעה לאוהבי ביקיני מושבעים.

ברי סחרוף – עד כלות
שיר מתוך אחד האלבומים האהובים עלי שליוו אותי בתקופת ההתבגרות במדבריות ערד. כמו בשיר הקודם המגע של חיים לרוז בנגינה ועיבודים תמיד ממגנט אותי והופך שירים לפייבוריטים שלי.

אסף אמדורסקי – רוך וקושי
מה אני יכולה להגיד על א.א שעוד לא אמרו עליו? אני יודעת מה – השנים שניגנתי איתו היו אחת המתנות הכי גדולות שאי פעם קיבלתי. הרבה יותר חשוב מהתואר במוזיקה שאין לי.

Charlotte Gainsbourg – The Operation
כשאייר מפיקים אלבום ליוצאת חלציו של סרג' גינזבורג, זה כאילו שהרכיבו במיוחד בשבילי רובוטריק של רומנטיקה שהכוח שלו זה להפוך אותי למרקם ג'ל.

Bela Tar – 99 Times
שיר שני מתוך האלבום השני של פרויקט הסולו של זואי פולנסקי, שותפתי ללהקת המים ריו, שמאוד השפיע על הטעם שלי בסאונד, שירה ומרקמים.

Melody's Echo Chamber – Some Time Alone, Alone
מלודי פרוצ'ט, לה שייך הפרויקט המדהים הזה, בהפקתו של קווין פארקר (טיים אימפלה – אותם אני וזואי חיממנו בקיץ האחרון) הפכה עבורי בשנה האחרונה למודל חיקוי רב תחומי. מקווה שאהבתם את התספורת החדשה שלי.

Air – Sexy Boy
אייר הם הלהקה הטובה ביותר בעולם.

The Gondors – Katharina
שלישייה המורכבת מצמד האחים עמית ומיכאל אלקלאי ועמרי גונדור המתופף. הכרתי אותם בתל אביב לפני לא מעט שנים, בהופעה הראשונה אי פעם של להקת מונטיפיורי בה ניגנתי, שהתקיימה במועדון המיכטרוניקס המנוח. הם עשו איתנו דאבל פיצ'ר, אבל מההתרגשות של אותו ערב לא קלטתי כמה הם טובים. רק אחרי שהם עזבו את הארץ ופגשתי אותם בטור עם מונטיפיורי בברלין בשנת 2012 נתפסתי על כמה שירים שלהם שעמית השמיע לי חם מהמאסטרינג. השיר הקצר והמדהים הזה לא עוזב אותי עד היום.

ועדת חריגים – זה בסדר לפחד
יוצר אינדי יקר, אנא כתוב מוזיקה טובה מאוד ותוכל לרוץ איתה בכל העולם, ויאהבו אותך ויבואו להופעות שלך. אפילו בלי לשיר באנגלית רזה עם מבטא מתיימר! אפילו באמריקה!!! יש לי הוכחות. ועדת חריגים. וזה בסדר לפחד.

סאבווי סאקרס – חרא מדינה
כשכותבים שירים צריך לדעת טוב את השפה בה כותבים, כי אז אפשר להתחכם עם המילים בצורה פשוטה ואלגנטית. וממש ממש כדאי להציג את האמת. הרדאר שלי זיהה את זה בלהקה הנ"ל כבר בגיל 15, הגיל בו האלבום הזה התחיל ללוות אותי. היום אני זוכה לסיים איתו כל הופעה שלי כנגנית בהרכב "הנצח" של סולן הלהקה אביב מארק והוא עדיין נשמע לי מופתי בדיוקו.

נקמת הטרקטור – משחק של דמעות
אחד מהיסודות מהם אני עשויה. יצא כשהייתי ילדה בת 7, מאז הוא איתי ואפשר לשמוע אלמנטים ממנו קופצים באלבום שלי מדי פעם ומזכירים לי מאיפה הגעתי.

Broadcast – The Book Lovers
לפני שלוש שנים פחות או יותר פרסמתי בפייסבוק את הדמו של דוידוביץ' (רצועה מספר 3 באלבום שלי "כידוד" שהיא גירסת כיסוי לשיר של דני מסנג משנות ה-70), אני חושבת שזה היה עופר טל מהתפוחים שעשה לו שיתוף מהפרופיל שלו וכתב שיש פה שילוב בין "פנקס הקטן" של ששי קשת לברודקאסט. הלכתי לבדוק מה זה ברודקאסט. מיד סובבתי את ההגה של הפקת האלבום ולקחתי פניה חדה לרחוב ברודקאסט שהותיר צבע מאוד חזק ברצועות שהופקו מאז.

המיקס המלא להאזנה במיקסקלאוד:

[mixcloud http://www.mixcloud.com/columbusmusicblog/the-columbus-guest-tapes-vol-71-or-edry/ width=100% height=400 light=1]

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0