Homeקולומבוס

הסוף של רדיוהד? /// הרהורים בעקבות הסינגל החדש של The Smile

דה סמייל, הרכב הצד של תום יורק וג'וני גרינווד שחרר את 'Skrting On The Surface', מהשירים הלא מוקלטים האהובים על מעריצי רדיוהד. עוזי בירמן תוהה מה אומרת העובדה שהם לא עשו זאת במסגרת להקת האם

לפני כמעט שנה, פתק קטן באינסטגרם הודיע על הקמת להקה חדשה של תום יורק וג'וני גרינווד ועל הופעה שלהם על הבמה של פסטיבל גלסטונברי (בלייב סטרים מרחוק בהתאם לתקופה).

לראות את השם של שני המנועים של רדיוהד בהרכב חדש היה מעורר תהיה. עד עכשיו הייתה מעורבות מאד שולית של חברים נוספים בפרוייקטיי הסולו של כל אחד מחברי הלהקה. זה הסתכם באירוח פה, אירוח שם. בנוסף, הייתה גם הסכמה בשתיקה שחומרים שהלהקה עבדה עליהם ישארו כעתודות לאלבומים עתידיים ושהדברים שיוצאים לאור לא ישמעו מאד דומים לרדיוהד.

כן, יש כמה שירים מאד רדיוהדים בקטלוג של תום יורק, אבל תמיד חסר שם הסאונד של ג'וני והוייב של הלהקה ביחד.

אחרי 'You Will Never Work In Television Again' – הבועט, הפאנקי, שנשמע כאילו נלקח מחדר החזרות של רדיוהד בסוף שנות ה-80. ואחרי 'The Smoke' שנשמע יותר כמו אירוח של ג'וני בפרוייקט סולו של תום יורק – מגיעה הפצצה האמיתית. שיר מתוך ספר השירים הגדול של רדיוהד – שיוצא בפרוייקט צד, ונשמע ממש כמו רדיוהד.

אולי אתם לא יודעים את זה, אבל יש לרדיוהד נטייה לתת לשירים להסתובב בעולם הרבה שנים לפני שהם מגיעים לאלבום ובכלל לאורך השנים היו שירים ששכבו בצד 20 שנה לפני שהגיעו לאלבום.
החל משנות ה-90 בפורומים של המעריצים הקשים של רדיוהד, מעדכנים רשימה של שירים שהושמעו ועדין לא הוקלטו.
ב-2012 הצטרפו די הרבה שירים לרשימה הזאת, בעיקר מפני ש'The King of Limbs' היה אלבום קצר מאד והרבה שירים לא הצליחו להיכנס אליו. חלק מהשירים מצאו את עצמם ב-'A Moon Shaped Pool' וחלק נשארו בחוץ.
כנראה השיר שהכי חיכו לגרסת אולפן שלו היה 'Skrting On The Surface'. הגיטרות עם הסאונד הגרינוודי, התופים הרדיוהדים והשירה של תום יורק – הכל נשמע מבטיח מאד לייב ובעיקר נשמע כמו משהו שיכול ללכת לכיוונים מאד מעניינים באולפן.
ועכשיו, בניגוד לכל הציפיות הוא יוצא ועוד עם קליפ בכיכובו של תום יורק ומעריצים כבר תוהים לה זה לא יצא כשיר של רדיוהד ולמה לא חיכו עם הפנינה הזאת לפעם הבאה שחמשת חברי הלהקה יהיו באולפן?

למרות הכחשות חוזרות ונשנות של הלהקה, הזמן מתקתק וכבר עברו 6 שנים מאז אלבום האולפן האחרון של רדיוהד, ואין סשן הקלטות באופק (פרוייקט נוסף של פיל, אלבום שני של אד דווקא כן). בנוסף, נראה שהיה חוסר הסכמה בתוך הלהקה בנוגע למהדורת ה-20 של קיד איי ואמנזיאק שיצא בעיקר כפרוייקט של תום יורק וסטנלי דונווד (מי שעושה את כל הארטוורק ללהקה). אז יכול להיות ש'The Smile' זו התחלה של משהו חדש לגמרי, אבל יכול להיות שזה גם הסוף של רדיוהד כלהקת אולפן.
לא פעם ראשונה שאני כותב על גבי דפי המגזין נבואות שחורות בנוגע לסוף של רדיוהד כלהקה שמקליטה חומר חדש, בינתיים עברו שש שנים ועדיין לא הפריכו לי את התיאוריה.

שתי גרסאות מוקדמות. אחת גרסת להקה מלאה והשניה סולו של תום יורק:

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0