Homeסיפורוק נ' רול

'סיפורוק נ' רול'- מהדורת אוזי אוסבורן

תומר:
אוזי אוסבורן. 2 מילים שמעלות כל אסוציאציה פרועה אפשרית בראש. עטלפים? קטן עליו. נמלים? בכיף. כרישים? פאנני. סיפורים שקרו באמת(?).

10517001_10152107806557282_512711015_n

ב-1981 החל אוזי אוסבורן הצעיר את סיבוב ההופעות הראשון שלו כזמר סולו. אוזי החמוד כל כך התרגש, שלהופעתו הראשונה החליט להביא יונים אשר יעופו אל הקהל בתחילת המופע, וכל הקהל יתרגש ויעשה וואאאאווווו. הקהל לא התרגש וגם לא ממש עשה וואאאאוווווו, אלא בעיקר התעלם ממחוות השלום של אוזי. אוזי לא כל כך אהב את זה ובתגובה, כך מספרת האגדה, תפס יונה אחת, תלש את ראשה וזרק אותו בעצבים לעבר הקהל.

שנה לאחר מכן, ב-1982 הופיע אוזי להנאתו, ולהנאתו של הקהל. באותה תקופה היה נהוג, ובעיקר בהופעות שכאלה, להשליך חפצים על הבמה. כאשר הושלך אותו עטלף, חשב אוזי שמדובר בצעצוע. בלי לחשוב יותר מדי הוא שם את ראשו של העטלף בפה ונתן ביס. "זה עטלף אמיתי!" צעק מישהו, וזה היה הרגע שאוזי הבין כמה הוא יצא, טוב נו, אוזי…

ואם זה לא הספיק למטורף הזה, אז רצה הגורל והפגיש את להקת מוטלי קרו ואוזי ב-84 לטור בפלורידה. אחרי שאוזי כבר היה מסטול ושיכור זה תקופה מכל דבר אפשרי, החליטו הוא וטומי לי, הסולן והמתופף של מוטלי קרו לשחק את משחק 'מי עושה דברים מטומטמים יותר'. הפוך מאלכוהול וקוקאין אוזי שלנו לא בזבז זמן, לקח קש והסניף שורת נמלים תמימה שבסך הכל עבדה קשה על מנת לשרוד את החורף. אוזי אוזי… אין סוף לשיגעון. איזה גבר.

מסתבר שלאוזי שלנו יש חולשה לכל מה שקשור לבעלי חיים. אז אחרי שקרע ראש של עטלף בנשיכה והסניף שורה של נמלים, התפנה אוזי שלנו להפגת השעמום בדרכים אחרות. טוני איומי, הגיטריסט של בלאק סאבאת', ראה הרבה ממעללי אוזי, ולמד מהר – כשאוזי על סמים, די מהר יתחיל לשעמם לו. וזה בדיוק מה שקרה ביום בהיר אחד כאשר אוזי חזר למלון באחד הטורים של הלהקה עם לא פחות מאשר כריש מת! אבל בזה לא נגמר הסיפור – צבע קירות חדרי המלון לא היו לרוחו של הדפקט הזה אז הוא החליט לצבוע אותם מחדש בעזרת הדם של אותו כריש מסכן… איזה גאון אתה אוזי.

השנים חלפו, ולמרות שהטירוף המנטלי קצת שכך, הטירוף לבעלי חיים רק התחזק. והפעם במקום לאכוללהסניףלתלוש איברים לאותן חיות חמודות, החליט אוזי, או יותר נכון החליטה אשתו שרון, לגדל מלאי לא קטן מהם. הנה רשימה קטנה – מגי, לולה, בלה, מרטין, מיסטר צ'יפס, קרייזי בייבי, באני, פאפי, רוקי, סטורם, טו פייס, צ'ארלי ופיפי. כולם עדיין חיים אגב…

הנה פרט קטן על מיסטר איומי שהוזכר כמה שורות למעלה, ואיך בזכותו הגיעה בלאק סאבאת' לצליל פורץ הדרך שלה. ההרכב בכלל היה אמור לעשות מוזיקת ג'אז-רוק, אבל בשביל מוזיקה כזאת ההרכב, והגיטריסט בעיקר, צריכים להיות מהירי אצבעות ויכולת אלתור. טוני איומי היה כזה, רק שתאונת עבודה קטעה שתיים מקצות אצבעותיו, מה שגרם לו, למרות האצבעונים שהרכיב ולמידת נגינה על יד שמאל, להיות קצת איטי יותר מהאחרים. הלהקה שינתה כיוון, הצליל הפך לאיטי, אפל ואינטנסיבי. ה-"דום-מטאל" נולד.

http://www.youtube.com/watch?v=J5yR5XhCIeg

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0