Homeשבוע אלבומי מחווה בקולומבוס

כשזאפה מנגן זאפה

תומר: שי שלנו פתח את השבוע עם משפט חכם ונכון. חלק מעניין המחוות למhניהן הוא להראות שכן, גם אנחנו מאזינים למוזיקה! אז יש לא מעט שפשוט בוחרים את הזמר הרצוי, נכנסים לאולפן, ונותנים פירוש חדש לשירים של אותו זמר שהשפיע עליהם, ויש כאלה שנולדים לתוך זה. יחיד סגולה אחד, בחור מאוד מיוחד, עם שם לא פחות מיוחד, החליט שיש מורשת שעליו לשמר. אותו בחור – דוויזל שמו, שנולד לאבא הכי כשרוני ומגניב שיש, לקח על עצמו משימה לא פשוטה – לשמר את המוזיקה העל זמנית של אביו עליו השלום – מר פרנק זאפה.

10370737_10152001815562282_891177779_n

מי שמכיר את המוזיקה של פרנק זאפה יודע כמה היא ייחודית, ולבוא לנגן זאפה זה לא מה שכל בן אנוש יכול לעשות. ודוויזל יודע את זה. כבר מההתחלה הוא מצהיר – אני לא בא להיות אבא שלי, רק בן טוב שממשיך להחיות את המוזיקה של אחד מגאוני הדור. והוא בהחלט מחיה.
דוויזל אסף לידו חבורה של אנשים מוכשרים שרובם הגדול לא מוכר (סטיב וואי, טרי בוזיו ונפוליאון מרפי ברוק, אנשים שעוד נגנו עם פרנק, היו בעיקר בתחילת הפרוייקט), צעירים בגילם ונפשם, בכוונת תחילה. זאפה הילד רצה שהמוזיקה של אבא שלו תגיע לכמה שיותר אוזניים צעירות.

Zappa Plays Zappa נולד לבסוף ב-2006 ומאז ועד לרגעי כתיבת שורות אלה ממשיך להסתובב בעולם. שוב, דוויזל זה לא פרנק וההבדל מורגש. הלהקה מצוינת ומחופפת אבל לא כמו האימהות, הצליל טוב, ממש טוב אבל עדיין לא שם. מה שכן ירש הבן הגאה מהאב זה את הפשן למוזיקה ואיתו את הרצון וההשקעה בכל מה שקשור לשימור המוזיקה של פרנק. הפרויקט הצליח! תוך זמן קצר מצא עצמו דוויזל ולהקתו קופצים ממקום למקום בשביל לתת עוד הופעה. אירופה הייתה היעד הראשון, ולאחר שנכבשה ארצות הברית וקנדה היו הבאות בתור. גם על אוסטרליה ויפן לא פסחה המוזיקה של פרנק, והעולם נראה יפה יותר לרגע. לאט לאט עוד אמנים הצטרפו לאותה מחווה חשובה, ביניהם – ג'ורג' דיוק האגדי שניגן עם זאפה בזמנו, ג'אן לוק פונטי, צ'יק קוריאה ועוד רבים וטובים אחרים.

בשנת 2010 הגיעו דוויזל וחבורתו לתל אביב והפנטו גם אותה. הייתי בשיא ההכרות עם המוזיקה של פרנק וכאשר שמעתי מי הולך להגיע, לא היה לי צל של ספק שאני שם. תל אביב התאהבה בדוויזל וחבורתו, והם החזירו את אותה אהבה לתל אביב. מהתו הראשון ידעתי שאני עומד בפני הופעה שלא אשכח לעולם. השנים וצבירת הניסיון עשו את שלהם. כעת עמדה מולי להקה שלמה, מטורפת על מה שהיא עושה ובעיקר – עושה שמח כמו בהופעות של פרנק והאימהות בזמנו. אני זוכר שתמיד הסתכלתי על האנשים בהופעה, לא יכולתי למצוא אף אחד שנשאר אדיש למה שהלך על הבמה. לבן שעושה את המחווה המושלמת לאמן נדיר.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0