שבוע 23- שבוע פנינים נשכחות בקולומבוס

אחרי פגרה של שבוע, הנה הוא חוזר, מורדי "בא ברע"…
מורדי: את העובדה שהיפנים חושבים קצת אחרת כולם כבר גילו, ולכן מעניין לראות ולשמוע איזה גלגולים עוברת מוזיקה מערבית כשהיא נפגשת עם הטירוף מהמזרח הרחוק.
בשנות ה-60 יויה אושידה קפץ אל מעבר לים לביקור אצל חבר שאולי שמעתם עליו, מישהו ג'ון לנון.
בזמן שהותו בארה"ב אושידה נחשף למוזיקה של ג'ימי הנדריקס,
ג'פרסון איירפליין, קרים ועוד להקות ששילבו רוק עם הזיות פסיכדליות.
כשחזר ליפן אושידה אסף סביבו מוזיקאים שונים ויחד הם הקליטו אלבום קאברים לשירים ששמע בארצות הברית הרחוקה, והקהל שהגיב בחיוב פקד את ההופעות של הלהקה (FLOWERS) באופן תדיר.
לאחר ששניים מחברי הלהקה ערקו לחו"ל, יויה פירק את החבורה, אמר שלום לכל החברים והקים את הדור הבא של ההרכב, כשהפעם הוא קורא להם "The flower travellin band", איתם הקליט שני אלבומים בשנת 70, כשהשני שבהם, "Satori", שוחרר ב-71.
הפעילות המוזיקלית שלו הביאה לידידות עם הרכב קנדי
בשם לייטהאוס, ולמעבר של יויה וחבורתו לטורונטו.
האלבום Satori ששילב רוק כבד, עבודת גיטרות מהפנטת וערפל פסיכדלי סמיך לא נעלם מעיניהם של מוזיקאים בולטים במערב, ושיתופי פעולה בינם לבין היפנים הפכו לעניין שבשגרה.
כך למשל הם הופיעו עם האיש והאגדה ד"ר ג'ון, ואמני הפרוגרסיב אמרסון לייק ופאלמר.
כעבור תקופה כשחזרו ליפן נרקמה עסקה עם הרולינג סטונס שהפלאוורס יחממו את כל סיבוב ההופעות של להקת הענק
ביפן, דבר שבסופו של דבר לא יצא לפועל בגלל ביטול ההופעות של הסטונס
עקב בעיה בויזה של מיק ג'אגר (בגלל שימוש בסמים…)
לאחר מכן הלהקה נעלמה מהתודעה הציבורית, והאלבום הנפלא שלהם הפך לפריט אספנים יקר.
אמנם נוהגים לכנות את הלהקה "בלק סאבאת' היפנים", ובאמת יש קווי דמיון בין השתיים, אבל בסאטורי יש בנוסף לרוק הכבד תחושה של תפילה אפילה וכבדה, שגורמת לרצות לרדת על הברכיים ולהתפלל למישהו שאולי יקשיב…

 

 

תגובות

וורדפרס: 0
DISQUS: 0