Homeקולומבוס

הילדים החדשים בשכונה /// גלי לב בכתבה אורחת על האלבום החדש של 100gecs

האלבום המלא השני של הצמד האמריקאי 100gecs משלב מגוון רחב של ז'אנרים וסימפולים, לצד מילים שנונות שלא לוקחות את עצמן יותר מדי ברצינות

כשמדברים עם הצמד 100gecs על סגנונות מוזיקליים, הרבה שמות נזרקים לאוויר. פופ והייפר-פופ, פאנק, רוק, מטאל ואימו, סקא ודאבסטפ. תוסיפו לכל הז'אנרים גם שימוש מאסיבי באוטו-טיון, דיסטורשנים והפקת טכנו מלוכלכת, וקיבלתם משהו שנראה מרחוק כמו בלגן לא מזמין. אלא שלחיצה אחת על פליי מגלה מהר מאוד איך עם המון כישרון, כל המרכיבים האלו יוצרים מוזיקה חדשה, ייחודית, ועשירה. מאחורי 100gecs עומדים שניים, לורה לס ודילן בריידי, שהכירו עוד כשלמדו יחד בתיכון במיזורי. לס כתבה ויצרה מוזיקה תחת שם הבמה 1Osno, ובריידי הפיק שירים, בעיקר לאמנים אחרים. במהלך מסיבה ביתית של חברים משותפים הם העלו את הרעיון לעשות מוזיקה ביחד, ומאז הם מעיין נובע.

ב-2017 שחרר הצמד את EP הבכורה שלו, שנשא את שם ההרכב. ב-2019 השניים קפצו מדרגה והוציאו אלבום שלם, קליט וממכר בשם 1000gecs, שזכה לביקורות משבחות. שנה לאחר מכן הם הוציאו אלבום שכלל גרסות רמיקס של השירים מ- 1000gecs, וכלל גם שיתופי פעולה מעניינים, בין היתר עם A.G. Cook (ה-מפיק ומנהל הלייבל PC Music), צ'רלי XCX, ריקו נאסטי, טומי קאש, האנה דיימונד, פול אאוט בוי ועוד.

באמצע מרץ, ובאיחור של שנה מהתאריך המקורי שנקבע, הוציא הצמד את האלבום המלא השני שלו ושמו, ניחשתם נכון, 10,0gecs. משך האלבום הוא עשרים ושבע דקות בלבד והוא כולל עשרה שירים מופרעים. Dumbest Girl Alive הפותח את האלבום ו-Hollywood Baby יחזירו אולי את חלקכם לתקופת הסנטר שלכם, עם השפעות ברורות מלהקות אימו של העשור הקודם. אחרים הם כמעט שירי נונסנס, למשל Frog On The Floor, שיר פופ קופצני, רווי קרקורי צפרדע, שמזכיר בסגנון שלו את השירים הקלילים יותר של הפיקסיז. אחריו מגיע Doritos & Fritos, שהוא יותר על צד הרוק-דיסטורשן, עם מילים כמו "צ'יטוס, דוריטוס ופריטוס, יתושים / אני אוכל בוריטו עם דני דה-ויטו".

בולטים במיוחד השירים The Most Wanted Person in the United States, שמלא בסימפולים של רפרנסים אמריקאיים, למשל אפקטי סאונד שמזכירים מערבונים ישנים והמשפט האחרון שסומפל מהסרט Scary Movie. גם השיר I Got my Tooth Removed, שמתחיל כבלדת פרידה, הופך מיד לסקא ונשמע כאילו הוא לקוח מסרט מצויר. ועל על השיר הסוגר את האלבום, Mememe, נגיד רק בהצלחה עם לשמוע אותו בציבור, בלי לרצות לקפוץ ולצעוק יחד איתו.

חלקם הגדול של השירים של 100gecs, הן מהאלבום האחרון והן מפרויקטים קודמים, מלווים בקליפים דלי-תקציב באופן יחסי, אך שופעי יצירתיות. זיקוקים בדירה סגורה, מאבק עם עכביש או טיסנים בדמותם הם רק חלק ממה שתמצאו בשיטוט מהיר ומשתלם בערוץ היוטיוב שלהם. כל זה מוסיף לרוח הקלילה שgecs100 מביאים איתם, הן בממד המוזיקלי והן בממד הוויזואלי- הם לא לוקחים את עצמם יותר מדי ברצינות, וניכר שהם בעיקר נהנים.

 

נכון, בישראל השם 100gecs עדיין לא מפיל הרבה אסימונים, ואולי המראה הכפוף, הבלונדיני-מחומצן והמקועקע יכול להרתיע אנשים מסוימים. מה שבטוח הוא שמי שיהיה פתוח לשמוע את המוזיקה שלהם, ייהנה מאחד ההרכבים המרעננים והמעניינים שנוצרו במוזיקה בשנים האחרונות, ויקבל דוגמה מעולה לז'אנר ההייפר-פופ שסוחף את המוזיקה העכשווית.

האזנה לאלבום המלא

 

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0