Homeריאיוןהולכים להופעה

ניקוי רעלים /// ראיון עם ריילי ווקר לקראת הופעה שלישית בישראל

ריילי ווקר חוזר להופעת בכורה בישראל אחרי הפסקה של חודש. שי גולן התכתב איתו במייל ושמע על חיבתו לקהל הישראלי, למייקל צ'פמן ואיך בדיחה התגלגלה להיות אלבום שלם

ריילי ווקר הוא אחד מיקירי קולומבוס, לראיה זה הראיון השני שאנחנו עורכים איתו. בגלל זה מאוד נעצבנו לשמוע שהוא מפסיק את סיבוב ההופעות שלו מסיבות אישיות ונפשיות. ההודעה הזאת פורסמה בדף הפייסבוק שלו בסוף מרץ, אחרי שכבר פורסם שהוא אמור להגיע לישראל בפעם השלישית. הפעם במטרה להתארח ולהיות מופע סולו פותח להופעה משותפת של מייקל צ'פמן (גם אחד מיקירי הספינה) ואהוד בנאי. נשמנו לרווחה בתחילת מאי כאשר ווקר הודיע בהודעה נוספת בדף הפייסבוק שלו שההפסקה שהוא לקח מאוד עזרה לו ושהוא מוכן לחזור להופיע. ההופעה המתוכננת הראשונה שלו אחרי ההפסקה – כאן בישראל.

מעבר לעניינים האישיים שלו, ווקר מגיע לאחר שנה פורה במיוחד. אלבומו הרביעי "Deafman Glance" יצא במאי 2018. האלבום הזה ממשיך את הדרך שהוא התחיל באלבום הקודם "Golden Sings That Have Been Sung", היציאה ממחוזות הפולק לעבר מקומות ג'אזים ואפילו רוקיסטיים יותר. הייחוד של האלבום הזה הוא בכך שהוא קצת אפל יותר מהאלבום הקודם. האפלוליות הזאת נראית מובנת יותר בדיעבד עכשיו כשידוע מה היה מצבו האישי בזמן הזה. ווקר הספיק להוציא עוד אלבום במהלך 2018 – The Lillywhite Sessions. אלבום מפתיע מאוד שהוא בעצם כולו אלבום קאברים לאלבום גנוז של דייב מת'יוז בנד. שמעולם לא יצא באופן רשמי והודלף דרך הרשת. למי שהתקשה למתוח את הקו בין ווקר לדייב מת'יוז – מסתבר שווקר מעריץ של מת'יוז מילדות.

את ווקר לצערי לא יכולתי לראיין טלפונית מתוך העדפה שלו. והראיון נעשה במייל. עם זאת, שמחתי לשמוע קצת פרטים (מעודדים בעיקר) על מצבו האישי, החיבור שלו למייקל צ'פמן והאהבה שלו לקהל הישראלי.

ביטלת לאחרונה את סיבוב ההופעות שהיה מתוכנן לך לאפריל. בפוסט שפרסמת בפייסבוק סיפרת כי הביטול נעשה עקב מצבך הנפשי. איך אתה מרגיש עכשיו? אתה יכול לשתף קצת בתהליך שאתה עובר?
אני מרגיש הרבה יותר טוב. השתמשתי בסמים קשים מגיל מאוד צעיר. אני כרגע בתהליך גמילה מאלכוהוליזם והתמכרות לקוקאין והרואין. כל יום מרגיש לי יותר טוב להיות פיכח. אני מתפלל ועושה מדיטציה ומשתתף כל יום במפגשים של תוכנית שנים עשר הצעדים. יש ימים קשים, אבל אני אסיר תודה על כך שאני מתמודד איתם בלי שימוש בסמים.

איך אתה מרגיש לקראת ההופעה הראשונה שלך מאז ההפסקה, כאן בישראל? זאת הפעם השלישית שלך בישראל, מה דעתך על הקהל הישראלי?
אני מתרגש לחזור לעבודה. שמח לחזור למולדת. אני אוהב את ישראל ואת האנשים כאן. האנשים בקהל הם אנשים יפים וחברים טובים. זה מאוד מיוחד לחזור בפעם השלישית. אני מרגיש מאוד בנוח בתל אביב.

אתה המופע הפותח להופעה של מייקל צ'אפמן ואהוד בנאי בערב שמוקדש ל"גיבורי גיטרה". מי גיבור הגיטרה שלך?
מר צ'אפמן הוא הגיבור שלי. מוסר העבודה שלו מעורר השראה אצלי כל יום. אני מאוד אוהב אותו. הוא בהחלט בראש הרשימה של גיבורי הגיטרה שלי. אני מעריץ אותו מגיל צעיר. יצא לנו גם להופיע ביחד ואנחנו חברים, זה משמח!

האלבום (הסטנדרטי) האחרון שלך –"Deafman Glance"  נחשב כבד יותר וקצת יותר רוקיסטי. אתה מסכים עם הקביעה הזאת? איך היית מתאר את תהליך הכתיבה שלו?
האלבום הזה הוא אלבום טוב אבל גם נשמע לי כמו אלבום של מישהו בדיכאון שעובר ניקוי רעלים. אני לא אוהב להאזין לו.

הקלטת גם את "Lillywhite Sessions" – אלבום קאבר לאלבום שנגנז של דייב מת'יוס בנד. להרבה מהמעריצים שלך זה בא משום מקום, אתה מסכים? איך קרה שהקלטת את האלבום הזה?
כן, זה בהחלט בא משום מקום. פרוייקט ביזארי. זה התחיל כבדיחה ופשוט התפתח, עדיין מבלבל אותי.

יש סיכוי שנראה אותך על הבמה בהופעה יחד עם מייקל צ'אפמן ואהוד בנאי?
אם הם יבקשו אצטרף בכיף. בכל מקרה, אני אשמח להנות מהמוזיקה שלהם יחד עם כל הקהל.

כאמור, ריילי ווקר יופיע בבארבי ביום שבת ה-1.6.2019 במופע סולו שפותח את ההופעה של מייקל צ'פמן שבה יתארח גם אהוד בנאי. ערב שכולו מטייל על צוואר הגיטרה האקוסטית.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0