Homeריאיוןהולכים להופעה

וְהָעִיר שׁוּשָׁן צָהֲלָה וְשָׂמֵחָה /// ראיון עם ספי ציזלינג ולילה מועלם לקראת קרנבל פורים של אינדינגב

ביטים מינימליסטיים, חצוצרה וספוקן וורד – ספי ציזלינג ולילה מועלם רוקחים הופעה חדשה ל"שושן", קרנבל הפורים של אינדינגב. ציפי פישר בריאיון

פורים הוא אחד החגים הכי ידידותיים לאוהבי מוזיקה בלוח השנה העברי, כי הוא מספק אווירה של שבירת גבולות. השנה נראה שהוא הולך להיות מוצלח מהרגיל בזכות מיני-פסטיבל מבית אינדינגב במצפה גבולות. עם ליינאפ שכולל דיג'יי סט של ג'יימס לאבל מ-UNKLE, השתתפות של להקות ישראליות מצליחות בארץ ובחו"ל כמו רד אקסס וטטרן, וכמה מההופעות הנשיות הכי מעניינות שזמינות כיום כמו אקו ודף צ'ונקי, זה לגמרי נראה כמו אירוע ששווה לנדוד עבורו למדבר. בלטו לי בליינאפ שיתופי פעולה מעניינים, ובמיוחד שיתוף הפעולה בין החצוצרן ספי ציזלינג לראפרית לילה מועלם, שניהם זוג גם ב"חיים האמיתיים".

מה אתם מתכננים לנו בפסטיבל שושן?
ספי: "מה שאנחנו מתכננים לעשות הוא מין שילוב של דיג'יי סט ולייב שואו. אני הולך גם לתקלט וגם לנגן ובזמן שאני אעשה את זה, לילה גם תשיר וגם תנגן. זה יהיה דינמי – מישהו ינגן, השני ילווה, או להפך, סוג של היבריד בין הופעה לדיג'יי סט".

זה משהו שעשיתם בעבר, או שזו פעם ראשונה?
לילה: "עשינו את זה בעבר ביותר בקטן והופענו בעבר ביחד, אז זה מין ניסוי כלים. יהיה ספוקן וורד וראפ ונגינה, על רקע ביטים, כשזה יכול להיות ביטים שהם לא בהכרח ראפ אלא גם מקצבים אפרו-קובניים, הכי מינימליסטים".

איך זה לעבוד בתור זוג יחד? הוצאתם בעבר שיר ביחד, למשל.
ספי: "זה מאוד מאוד כיף. אני יכול להגיד באופן אישי שבכל מה שאני עושה במוזיקה, תמיד האדם שאני מתייעץ איתו כשאני לא בטוח, זאת לילה. עכשיו התהליך שלנו ביחד הופך את הכל למדויק, high level. ממש מגניב".
לילה: "זה גם מאוד כיף כשיש רובד חדש שאפשר לתקשר איתו".
ספי: "כן זה צבע חדש, בתקשורת שלנו, בחיים, גם דרך המוזיקה".

הייתם אומרים שיש לכם גישה דומה לגרוב?
ספי: "אני חושב שאחד הדברים הכי מגניבים זה שכל מוזיקאי, כל בנאדם יש לו את הגישה שלו. כשאתה לוקח פיל מסוים, ווייב מסוים, ומערבב אותו עם משהו אחר, יוצא משהו חדש".
לילה: "אני חושבת שגם מה ששונה הוא שספי מאוד מלומד ביחס אלי. הוא אספן תקליטים די רציני, והוא סוג של אנציקלופדיה למוזיקה שחורה, בעיקר ג'אז אבל גם סול ו- Fאנק, אר אנד בי, בלוז. יש לספי את הספרייה הזו בראש והיא מתבטאת אצלו גם כשהוא מנגן, גם כשהוא מפיק מוזיקה של אחרים – יש לו הרבה רפרנסים לפנות אליהם. אצלי, הגישה לגרוב היא יותר אינסטינקטיבית וראשונית. לי יש רקע במוזיקה, ניגנתי פרקשן בכל מיני מסגרות – מוזיקה אפרו-ברזילאית או אפרו-קובנית, אבל אצלי זה בא מהבטן בעיקר".
ספי: "אני חושב שהשילוב בין שני הווייבים האלה יוצר משהו טוב לאללה, משהו מיוחד ומקורי".

יש לכם רקע של שיתופי פעולה מעניינים. לילה למשל שהקליטה ב-APE של תמיר מוסקט, או ספי שמנגן באורקסטרה של קותימן. יש מישהו שהייתם רוצים לשתף איתו פעולה?
ספי: "בכללי? קנדריק לאמאר".
לילה (צוחקת): "הלכת ישר לפסגה, בלי להתבלבל".
ספי: "האמת שכן, לא חשבנו על זה יותר מדי. אנחנו נהנים מזה שיש לנו משהו מאוד ראשוני, שהתחלנו לפתח את השפה הפנימית שלו. מאוד נשמח להתבסס, ואחר כך נראה עם מי אנחנו רוצים לעבוד על זה".
לילה: "אנחנו מוקפים במוזיקאים הכי מדהימים בסביבה הכי קרובה שלנו, פשוט לכיף להפגש ולנגן איזה ערב אצל חברים, זה מעיף את המוח".

ספי, בדיוק לפני שנתיים, בפברואר, יצא אלבום הסולו שלך. האם אתה מרגיש שלמדת משהו חדש מהחוויה הזו, של הנהגת הרכב?
ספי: "כן זה נתן לי הרבה דברים חדשים – בטחון עצמי, אנרגיה, דרייב לעשות עוד. וגם ניסיון מזווית שלא הכרתי קודם, של להיות בחזית פרויקט. כל פעם אני לומד עוד משהו".

לילה, נשמע עוד משהו ממך?
לילה: "הקלטנו שיר חדש לאלבום הבא של ספי, עם הרבה נגנים טובים. אני בכלל אדריכלית במקצועי ורוב הזמן בעולם האדריכלות. המוזיקה מתרחשת תוך כדי, בקצב שלה, בצורה מאוד אורגנית. אני לא סוגרת את עצמי אולפן ואומרת 'אוקיי, עושים אלבום', אלא יותר עובדת על כל שיר בנפרד".

ראיתי ברשימה שערכתם ל"תדר" את קווינסי ג'ונס, וזה גרם לי לתהות במי תבחרו: במייקל ג'קסון או בפרינס?
לילה: "מייקל ג'קסון. או אולי גם בפרינס? אפשר את שניהם?"
ספי: "אני לא בצד, מבחינתי שניהם באותו צד".

את הליינאפ המלא של "שושן" שייערך ב-22.3-23.3 וכרטיסים אפשר למצוא פה.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0