Homeריאיון

הדוניזם ומסכות /// ריאיון עם חברי להקת Monarchy

הם התחילו בתור צמד אנונימי מחופש על הבמה. כיום מונרכי כבר מזדהים בשמותיהם, אבל עדיין שומרים על אותו קו אמנותי. ריאיון עם צמד הסינת'-פופ האוסטרלי לרגל צאת אלבומים החדש Mid:Night

״אני מצטער, אני לא שומע אותך״ אומר רא בלאק, חצי מדואו הסינת׳-פופ Monarchy. אנחנו מנהלים את הריאיון דרך סקייפ. לא היה פשוט לתפוס את הצמד לראיון. שניהם מגיעים מאוסטרליה, פועלים בלונדון, אבל את הריאיון עצמו אנחנו מנהלים כשהם במלזניה, אחת השכונות של מדריד. יש להם לו״ז צפוף של ראיונות באותו היום ועד הרגע האחרון אני לא ממש בטוחה שהוא יתקיים. ״כמה זמן יש לי איתם?״ אני שואלת את המתאמת שמחברת בינינו. ״15 דקות״, היא עונה. ״תני לנו דקה לנסות למצוא מקום עם יותר קליטה״ אומר רא ואני מדמיינת את הצמד משוטטים במלזניה, נתונים לחסדיה של Vodafone, הרשת הסלולרית המקומית. ״אנחנו ביום צפוף של ראיונות״ הם מתנצלים ״אחרי הראיון איתך אנחנו ממשיכים ישר ל-MTV".
אני מסתכלת על הדקות הנוקפות בחלון הסקייפ שלי. אני אוהבת לתת למרואיינים זמן להפתח, אבל עכשיו זמני קצוב ואני מוותרת על ה-Small talk. למזלי Monarchy בהחלט מתורגלים בראיונות. הם עונים ברהיטות ויודעים לתת מה שצריך כדי שאצליח לספר את הסיפור גם לאחר שיחה של רבע שעה.

סכריני ונועז

Monarchy מורכבת מרא בלאק, ואנדרו ארמסטרונג. את המוזיקה שלהם ניתן להגדיר כסינת׳-פופ. יש במוזיקה את המתיקות הכמעט סכרינית שאופיינית לז'אנר הזה, אבל תנו לה הזדמנות. ב-Mid:Night יש קשת שלמה איכויות: קריצות למלנכוליה, כמיהה, תשוקה. האסתטיקה של Monarchy לא מתבטאת רק במוזיקה שלהם. יש להם פרפורמנס מאוד ייחודי, הכולל קליפים מהוקצעים ונועזים מאוד. הריאיון עם השניים הבהיר לי שמאחורי המורכבות הזו עומדים שני אנשים מאוד שונים. בלאק, הסולן וכותב השירים, הוא הלב המדמם של ההרכב. ארמסטרונג, האמון על המוזיקה והעיבודים, ידאג לגרום לזה להשמע מהוקצע ואלגנטי. אלבום הבכורה שלהם יצא בשנת 2011. מאז הם הספיקו לשחרר כמה אלבומים ולהופיע בפסטיבלים ברחבי העולם.

בואו נתחיל מהתחלה, איך שיתוף הפעולה בין שניכם נוצר?
אנדרו: ״שנינו מאוסטרליה, אבל נפגשנו בלונדון. שמעתי את רא שר במועדון. שלחתי לו אימייל וכך נוצרה Monarchy".

אנדרו, איפה אתה מוצא השראה כשאתה עובד על המוזיקה של ההרכב?
״אין לזה ממש חוקים, אנחנו עובדים על המוזיקה שלנו יחד רוב הזמן. בזמן שעבדנו על האלבום הקשבתי להמון מוזיקה צרפתית, synth wave בעיקר. אבל אני פשוט רוצה לעשות מוזיקה כל הזמן. אני לא ממש צריך השראה כדי ליצור".

גדלתם באוסטרליה. הסצנה המוזיקלית השפיעה עליכם באיזושהי דרך?
אנדרו: ״אם היית שואלת את השאלה הזאת לפני כמה שנים, כנראה שהייתי אומר שאין השפעה. אבל היום אני חושב שכן. יש באוסטרליה גישה מאוד אקלקטית ביחס למוזיקה ויש הרבה מאוד להקות מדהימות שפועלות, למשל Parcels, Tame Impala, Empire of the Sun".

אייליינר ומסכות

רא, קראתי שחלק מהשירים באלבום הושפעו ממפגשים רומנטיים שהיו לך בעבר, אתה מגדיר את עצמך כאדם נוסטלגי?
״אני לא ממש אוהב את החלק הנוסטלגי שבי. לא הייתי מגדיר את עצמי כאדם שחי בעבר. אבל לפעמים קשה מאוד לעבד את הכאן ועכשיו לכדי יצירה. צריך לתת לזמן לחלוף. לפעמים מדובר על חודשים, אולי שנים, כדי לכתוב על רגע מסוים וחוויה שהיית בה, מבלי לרצות לחתוך את הורידים. אני חושב שהאלבומים האחרונים היו יותר מושקעים בעבר. האלבום הנוכחי בהחלט מרוכז יותר בהווה. לא הייתי רוצה לחיות בעבר או בעתיד".

יש לכם אסתטיקה יחודית מאוד בהופעות: אתם לובשים שחור, הפנים שלכם עם מסכות רוב הזמן. מה עומד מאחורי הבחירות הללו?
רא :״כשהתחלנו להופיע לפני עשר שנים, הופענו באופן אנונימי. רצינו לייצר תחושה בקהל של חוויה שהיא הרבה יותר מהמציאות. רצינו להיות פחות נגישים לקהל. לא במובן האנטי-חברתי כמובן. הרבה מהאמנים שהשפיעו עלינו פועלים בצורה הזו. הם יוצרים עולם אחר. עם הזמן התחלנו לשחק עם הנושא של זהות בהופעות שלנו. אבל לאט לאט אנחנו מורידים את המסכות. אני לא ממש אוהב את איך שאני נראה, אז במובן הזה המסכות עוזרות". אנדרו מוסיף: ״בסופו של דבר נוריד את המסכות, אבל עדיין נופיע עם איילינר״.

אי אפשר לדבר על Monarchy מבלי להתייחס לשיתוף הפעולה שלהם עם אמנית הבורלסק, דיטה פון טיס. פון טיס נתקלה בהרכב במהלך פסטיבל קואצ׳לה ב-2011, ויצרה קשר עם ההרכב. שיתוף הפעולה הוליד קאבר משותף לשיר Boy and Girls של Blur (שיצא ב-2015). באלבום הנוכחי, פון טיס מבצעת יחד עם Monarchy את השיר Disintegration וגם מופיעה בקליפ.

יש לכם מספר שיתופי פעולה מעניינים מאוד. אחד מהם הוא עם דיטה פון טיס. איך שיתוף הפעולה נוצר?
אנדרו: ״דיטה מצד אחד מביאה אסתטיקה שהיא מאוד רטרו, אבל היא גם מאוד מודרניסטית. זה קצת מזכיר את המתח שאנחנו מקיימים ביצירה שלנו. אני חושב שזה מה שגרם לה ליצור אתנו קשר מלכתחילה״.
היא תצטרף לסיבוב ההופעות שלכם?
״לא" (שניהם צוחקים), "אולי בעתיד״.

הקליפים שלכם מציגים מתח בין ההדוניסטי לבורגני. איפה אתם ממקמים את הקהל שלכם על הציר הזה?
אנדרו: ״אני חושב שאנחנו קצת שילוב של שניהם. בחיים האישיים שלי אני טיפוס של getting dressed up and then fucked up״ ואני חושב שזה משתקף גם בקהל שלנו".
רא: ״אני לא חושב שאנחנו יכולים לבחור את הקהל שלנו ואת העדפותיו, אני לא מכיר את המעריצים שלי באופן אישי. בניגוד לאנדרו, אני מעדיף בשעות הלילה להיות לבד, זה הזמן שאני הכי יצירתי בו. מגיל צעיר מאוד רציתי להיות מוזיקאי. הייתי מוקף במוזיקאים שמהם שאבתי השראה. אבל הכתיבה שלי נובעת מרצון מאוד חזק להבעה. כמו שכותבים מכתב למישהו. זה בעיקר נובע מחוסר היכולת שלי לתקשר כמו אדם נורמלי״.

אתם בפתחו של סיבוב הופעות. אתם נהנים להופיע?
רא: ״כן. אנחנו נהנים גם מהעבודה בסטודיו אבל גם מהופעות. בלי הופעות תהליך היצירה מרגיש די ריק מבחינתנו. להופיע זה חלק בלתי נפרד מלהיות אמן. אנחנו נהנים להופיע במקומות חדשים״. אנדרו: ״לבקר בכל מיני מקומות יחד עם הלהקה זו חוויה נפלאה״ .

איפה אתם רואים את Monarchy חמש שנים מהיום?
אנדרו: ״אני מקווה שיהיה לנו להיט אחד ואז אני אוכל לפרוש״.
רא: ״אני מקווה להיות עסוק בכתיבה. להשקיע את רוב הזמן במוזיקה ופחות בעניינים אדמיניסטרטיביים שהם חלק מלהיות בלהקה, כמו מדיה חברתית, בוקינג, טיסות, רכש של ציוד ביטוח״.

אין לכם מנהלת שעושה את כל זה עבורכם?
״יש לנו אבל היא רק אדם אחד״.

לאחר 14:57 דקות של ראיון הגיעה מישהי מההפקה להזכיר לנו שתם הזמן. החברים זזים ל-MTV. אם אתם מתכוונים להיות באירופה בתקופה הקרובה, תוכלו לראות את Monarchy על הבמה. הם פתחו את סיבוב ההופעות שלהם בלונדון לפני מספר ימים, ועתידים לסיים אותו בחודש פברואר בבודפשט.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0