Homeריאיון

זכרונות מהעתיד /// ריאיון עם הגיטריסט יותם זילברשטיין

יותם זילברשטיין הישראלי הוא אחד הגיטריסטים הטובים בניו יורק. אחרי שיתופי פעולה עם עשרות מוזיקאים ולקראת אלבום שישי שלו כמוביל, יותם זיו ישב איתו לשיחה

יותם זילברשטיין. צילום: Andrei Matorin

בשלוש עשרה השנים האחרונות שבהן יותם זילברשטיין מתגורר בניו יורק, הוא מיצב את עצמו כאחד מנגני הגיטרה הצעירים המובילים בסצנת הג'אז, בעיר שנחשבת לבירת הג'אז העולמי. הרומן שלו עם הגיטרה החל בגיל עשר, בעקבות אהבתו למוזיקת רוק בכלל וללהקת קווין בפרט. בגיל חמש-עשרה שינה כיוון לג'אז והתמקצע בתחום. בצבא שירת כמוזיקאי, ולאחר מכן נסע ללמוד ב"ניו סקול" בניו יורק. תוך כדי לימודיו ושיתף פעולה עם כוכבי הסצנה הישראלים בעיר, דוגמת ענת כהן, עומרי מור, אבישי כהן ועוד.

אחרי שנתיים בתפוח הגדול הוציא זילברשטיין את אלבומו הראשון כמוביל – "Arrival", ביחד עם חבריו מהתיכון, גלעד אברו (בס) ודורון תירוש (תופים). מאז הספיק להוציא עוד ארבעה אלבומים כמוביל (חמישה בסך הכל) ולא פחות מעשרים וחמישה אלבומים בהם ניגן בהרכבים עם מוזיקאים המובילים בתחום, ביניהם בני גולסון, כריסטיאן מקברייד, סם יהל, רוי הרגרוב, קרטיס פולר, מונטי אלכסנדר, ג'יימס מודי ורבים נוספים. לצד ההקלטות מופיע זילברשטיין בפסטיבלים ברחבי העולם. את אלבומו האחרון כמוביל, "The Village", הלחין והפיק בעצמו ואף מימן אותו באמצעות קמפיין מימון המונים מוצלח. בימים אלו, החל קמפיין מימון ההמונים לאלבומו השישי, “Future Memories“, ולקראת המאורע המשמח תפסנו אותו לשיחה קצרה.

http://www.youtube.com/watch?v=yXkBI7UulJY

למה מימון המונים?
"עסקי המוזיקה מאוד מאוד השתנו בשנים האחרונות, בעיקר בגלל האפליקציות למיניהן שבאמצעותן אנשים מורידים מוזיקה בחינם. זו אחת הסיבות שאין כמעט תקציבי הפקה לחברות תקליטים. מצד שני, חשוב להבין שההוצאות של הפקת אלבום עדיין קיימות ואין ממש מי שיממן אותן, אלא אם כן אתה נתמך על-ידי לייבל גדול. את האלבום הקודם שלי הוצאתי במימון המונים וזו הייתה חוויה מדהימה. שלוש מאות אנשים תמכו באלבום ומעבר לעובדה שזו הייתה הצלחה פיננסית, זו הייתה דרך נהדרת לתקשר עם האוהדים, כך שזה היה גם קמפיין יחסי ציבור מאוד מוצלח".

מה גרם לך לצד הופעות בהרכב להקליט ולהופיע כלידר?
"אני מאוד אוהב להלחין וליצור את המוזיקה שלי. הדרך היחידה להביא את הרעיונות המוזיקליים שלי לידי ביטוי היא באמצעות הובלת הרכב".

מהם המקורות המוזיקליים שלך?
"יש לי המון מקורות מוזיקליים, בעיקר מוזיקה ישראלית דוגמת מתי כספי, יוני רכטר ושלמה גרוניך. מאלבומים ישנים יותר של מתי כספי נחשפתי למוזיקה הברזילאית, סצנה שהיום אני מאוד פעיל בה. אני נוסע הרבה לברזיל ומשתף פעולה עם אמנים ברזילאיים. כילד אהבתי רוק וגם לזה יש השפעה עלי, קווין ולהקות רוק נוספות. מעבר לזה, לאורך השנים מאוד הושפעתי מג'אז. היום אני שומע הרבה מוזיקה דרום אמריקה, בעיקר מברזיל, ארגנטינה ואורוגואי".

האם בעתיד אתה רואה את עצמך, כמו חלק מעמיתיך בעולם, משתף פעולה עם מוזיקאים שלא מתחום הג'אז? ואם כן, אם מי למשל?
"בוודאי, אני כבר עושה את זה. בשנה שעברה ליוויתי את אחד מגדולי הזמרים של ברזיל – איוון לינס, בסיבוב הופעות ברחבי ברזיל. גם הופעתי והקלטתי עם האמן הארגנטינאי קרלוס אגירה, ובגדול, אני תמיד פתוח לכל תחום. אני לא ממש אוהב להגדיר את עצמי כמוזיקאי ג'אז. אני מנסה מאוד להיות פתוח וזמין לכל סגנון".

האם יש לך עצות לנערות ונערים או מוזיקאים צעירים ומוכשרים, שרוצים להצליח?
"הכי חשוב בעיני זה להשקיע במוזיקה ולתת לה את כל כולך, אבל ממש את כל כולך. ללמוד כמה שיותר, אף פעם לא להפסיק ללמוד ולהתפתח. וגם להיות בן אדם. להיות נחמד, בעיקר אם אתה רוצה לעשות מוזיקה עם אנשים. מוזיקה זה תחום שחייבים לשתף בו פעולה עם אחרים, ולכן חשוב להיות בן אדם נחמד שקל לעבוד איתו וכיף להיות איתו. אני חושב ששני הדברים הללו יכולים לקחת אתכם ממש רחוק".

האתר של יותם זילברשטיין

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0