HomeBalconyTV

בלקוני טיוי: דניאל קצ'לס – פומפיי

השבוע בבלקון: דניאל קצ'לס. שימו אוזן

דניאל קצ'לס - צילום אופיר בן שמעון

דניאל קצ'לס – צילום אופיר בן שמעון


ביצוע לשיר "פומפיי" מתוך "הימים הבטוחים", אלבום הסולו הראשון של דניאל קיצ'לס. את דניאל מלווה נעם יעיש, השותף שלו להרכב "יאפים עם ג'יפים".
ציפי פישר כותבת: יש משהו מאוד מתאים בלנגן שיר המתאר ציפור דואה מעל גגות של עיר (פומפיי, ששמה הוא שם השיר), כשהמצלמה מרחפת על גג בתל אביב. אבל המהלך המעגלי שמתואר בשיר מתרחש לא רק במרחב אלא גם בזמן – המאמץ להתנתק מהכאן והעכשיו ולגעת בעבר. לקח לי זמן להבין למה השיר הזה נקרא בשם 'פומפיי', אבל אני חושבת שלא סתם קיצ'לס מאזכר את העיר שחרבה בהתפרצות געשית, ונותרה קפואה בזמן. כמו חוקר שעובר מעל ההריסות שטושטשו בשל הלבה הרותחת, כך קיצ'לס מנסה לחלץ מה שנשאר מהזיכרון של העבר שלו עצמו. אילו כאבים, אילו תקוות היו לו פעם? מה נשאר מזה, אם בכלל? המהלך המעגלי בשיר נסגר במילים "שמישהו ידע שהיית כאן, ואין לאן ללכת" – כל שנותר הוא להשאיר את הרישום שלך בנוף, שישאר מאחוריך.

BalconyTV הוא פרויקט מוזיקה בינלאומי המצולם במעל 40 ערים ברחבי העולם (ברלין, לונדון, ברצלונה, פריז ועוד). בכל עיר צוות מקומי מצלם הופעות של מגוון אמנים מסצנת האינדי על גגות ומרפסות באזור. BalconyTV Tel Aviv הוא הערוץ הישראלי של הפרויקט, הקיים מזה 5 שנים והפיק למעלה מ-120 תוכניות עם אמני אינדי ישראלים ממגוון סגנונות מוזיקליים. הקלטת התוכניות מופקת על ידי הסטודנטים והבוגרים של רימון, בית ספר למוזיקה שבוגריו הם ממובילי תעשיית המוזיקה בישראל.

קרדיטים בלקוני:
צילום ובימוי – אופיר בן שמעון
מנחה : חן ליטבק
הפקה: רתם בריקס שרעבי, מיכאל גינדין, אופיר בן שמעון
סאונד הקלטה – שגיא כגן ונדב ירקוני באדיבות בית הספר למוזיקה רימון
מיקס: אמיר ברנט
צילום סטילס – אופיר בן שמעון

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0