Homeאלבומים חדשים

ג'ונגל מוזיקלי /// עומר אסייס על האי.פי החדש של טיגריס + שיחה קצרה עם ההרכב

עטיפת האי.פי החדש. עיצוב: אלי מגזינר

את טיגריס גיליתי לראשונה במהלך שיטוט אקראי בבאנדקמפ, הספיקה לי האזנה קצרה כדי לקלוט שמדובר פה בצלילים מהמרעננים ששמעתי תוצרת הארץ.
חמש דקות אחרי זה ה-EP הראשון שלהם כבר היה אצלי על המחשב. אם הוא היה דיסק, מזמן הוא כבר היה קופץ מרוב שחיקה.
בינתיים הם הוציאו עוד לא מעט מוזיקה, כשהם גורמים לשילוב שלהם בין מוזיקה אפריקאית מכל היבשת, לסינתי-פופ הפסיכדלי ולנגיעות הדיסטורשיין להיות מרענן כמו לימונדה קרה באוגוסט.

השבוע הם הוציאו את הריליס השלישי שלהם Lightning. האי.פי נפתח עם שיר הנושא – סינתיסייזרים איטיים ומתעוותים, צלילים ארוכים ומהפנטים וקצב זוחל בצורה ממכרת מראים שטיגריס, כמו יוצר טוב, דואג לפתיחה טובה אפילו אם כל היצירה עצמה קצרה.
לאחר מכן ב-"Yehoden Aweteche Legeresh", הלהקה יוצרת קטע שהוא כמו תעודת זהות שלה. ג'ונגל מוזיקלי מלא אנרגיה בו כלי הקשה מנגנים עם גיטרה את המנגינה, הבס והגיטרה גם לא נשארים מאחור ומנגנים עם כולם את המנגינה לסירוגין. אם אני צריך לתאר למי שלא מכיר את המוזיקה של ההרכב בקטע אחד, אני חושב שהקטע הזה יהיה בחירה טובה.
"Sha La La" שבא לאחר מכן הוא הקטע הרגוע ביותר באלבום. אם בקטע הפתיחה יש איזשהו מתח שמשהו הולך להתחיל, בקטע הזה יש תחושה של "אנחנו לא ממהרים לשום מקום וננעים לכם את הזמן בינתיים עם מלא סינתיסייזרים וגיטרה חלקלקה". מה שעושה אותו להכנה מושלמת לקטע האחרון.
ה-EP מסתיים עם 'בית לחם' מלא הדיסטורשן והסאונד הכועס. הקטע נפתח עם גיטרה עמוסת פאז שהופכת לכלי הקשה ומניחה את הבסיס למנגינה שתתנגן על ידי הסינתי עוד מעט.
לאחר כארבע דקות, הסינתיסייזרים משתגעים קצת והגיטרה מתחילה לנגן קטע איטי אמנם, אבל כזה שעדיין נותן את תחושת המתח הקיימת מתחילת הקטע. ככה לאט לאט הגיטרה מלווה את הקטע עד סופו באיטיות.
מה שכל כך טוב ב-EP הזה זה שהוא מצליח להיות יחידה מוזיקלית שלמה ומגוונת על אף שהוא באורך של 18 דקות בסך הכל. עם התחלה, אמצע וסוף. עם גוונים מוזיקליים מגוונים ושונים, המאזין מסיים את ההאזנה ולא מרגיש שעברו פחות מעשרים דקות, אלא שעבר עליו מסע מוזיקלי ורגשי, עמוס, מרענן ולעתים גם מטלטל

לכבוד צאת ה-EP שלחנו כמה שאלות ללהקה על ההוצאה הנוכחית ומה שעוד יבוא השנה.

מה השתנה מבחינה מוזיקלית בהוצאה הזו?
"ב-EP החדש יש השפעות חזקות של רוק ופסיכדליה, כיוונים שאיתם אנחנו מתעסקים כבר הרבה זמן, אבל הפעם שמנו אותם במרכז. יש בהוצאה הזו ארבעה קטעים, מהם שלושה מקוריים ואחד שהוא גרסת כיסוי לשיר של הזמר האתיופי טליהון גססה".

איך אתם מתחילים לכתוב שיר?
"כל שיר נכתב בדרך שלו, לפעמים מישהו בחדר זורק איזה משהו וכולם פשוט מתחילים לנגן וכותבים ביחד ולפעמים מישהו מביא שיר בצורה יותר שלמה ואז כל אחד לוקח מזה את התפקיד שלו. קצב ומנגינה תמיד קשורים אצלנו, אין מנגינה בלי קצב".

מה אתם מתכננים להמשך השנה? נראה עוד אלבום באורך מלא?
אנחנו מתכוונים להוציא השנה עוד הוצאות ואנחנו כבר ממקססים את ה-EP הבא שיצא בקיץ, הבחירה להוציא כל פעם ארבעה שירים מאפשרת לנו ללכת כל פעם על משהו אחר. אנחנו ממש משתדלים שתהיה אחידות סגנונית בתוך כל EP ושיהיה הבדל ביניהם מבחינת הסגנון ובאווירה הכללית. רוב הכלים והצורה בה אנחנו מקליטים – בלייב כאשר כולם מנגנים יחד לא משתנים אז האווירה הכללית כן עדיין נשמרת בין ההוצאות. וכן, יהיה אלבום שהוא בעצם מעין פרויקט משותף שגם יצא השנה".

נראה מכם מוזיקה עם מילים בהמשך?
"כן, אנחנו הרבה זמן רוצים לעשות את זה ועכשיו אנחנו מתכננים לעבוד על אלבום שבו נארח אמנים שונים".

טיגריס ישיקו את ה-EP שלהם בתדר ב-24.4.18

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0