Homeאלבומים חדשים

שמונה לבבות // שחר רודריג ושי אברהמי על האלבום החדש של עינב ג'קסון כהן – 'שני לבבות'

צילום עטיפה: אלה ברק | עיצוב: אור פורת

בנובמבר הפציעה בפיד הפצצה מתקתקת שנקראה 'למזרח (גרסת כוכבים)' שהניעה את ההדסטארט לאלבום השני של עינב ג'קסון כהן. בינות לשלל המוזיקאים שגדשו את הגרסה הזאת של השיר היה אולי אפשר לפספס שמדובר בשיר ענק לא פחות משלל המבצעים שלו (שלושים ושלושה אם ספרנו נכון) שצילמו כל אחד באופן אינטימי בביתו קטע נגינה או שירה משלהם. כעת, חודש וקצת אחרי שהפרויקט מומן בהצלחה מגיע האלבום והוא מצליח לממש באופן מלא את ההבטחה שהייתה גלומה בשיר.

שש שנים חוצצות בין אלבום הבכורה לזה שיצא היום, 'שני לבבות'. בין לבין, מלבד יציאות פה ושם כמו הביצוע ל'כשאור דולק בחלונך' ממסע אספלט, אלבום המחווה לסשה ארגוב, או 'אלגיה' וכמובן שלל שיתופי פעולה בהופעות ומופעי הרצפה עם הפסנתר, הקהל של ג'קסון חיכה בסבלנות לאלבום החדש ותמך בחום. כאילו בכדי לענות על השאלה המתבקשת פותחת את האלבום הגרסה האישית והמינורית יותר של עינב ל'למזרח', ואם היו ספקות כלשהן למישהו, היא מופלאה לא פחות מזו שהביאה יחד כל כך הרבה אמנים מסלון ביתם אל יצירה אחת.

שמונה שירים יש באלבום, שהוקלטו בשיתוף עם ארבעה מפיקים שונים מלבד עינב, ובתור כזה יש לו אופי מעט מיקסטייפי: החל מ'למזרח', גרסת כיסוי מפתיעה ל'נשקי אותי', 'אלגיה' שיצא גם כחלק מאלבום המחווה לשירי המשורר יותם ראובני 'השעה הכי יפה' ב-2017, והשיר החביב עליי (שחר) מכל באלבום – 'שלוש אפשרויות' שכתבה דאנה איבגי. על אף האקלקטיות במפיקים וכותבי הטקסטים, יש באלבום קו מנחה מאד ברור שמחבר את כל היצירות יחדיו, גם בתוכן וגם מוסיקלית. לביצוע הצטרפה חטיבת נשים מרשימה: איבגי, מיכל גבע, איה זהבי פייגלין, זוהר גינזבורג, דניאלה ספקטור, סיוון טלמור, מאיה בלזיצמן ודורון טלמון. אם כל זה לא מספיק, יהודה עדר שעינב העידה עליו שהיה זה שפרץ אצלה את סכר הכתיבה בקורס שהעביר ב'רימון' הוא האחראי על הפקת השיר.

בהאזנת בכורה לאלבום, הדחף הראשוני היה להוריד את האזניות ולפלוט "וואו" קטן. להתחבר לאלבום מהשמיעה הראשונה זה אירוע שלא מתרחש הרבה. בהעדר מילים אחרות לתאר את זה, האלבום סוחב למקומות דינמיים רגשית – הוא מלא בפסנתר ככלי מוביל כמובן, אבל מצליח להתחמק מהנטייה של פסנתר(נ)ים להוביל אותך באף למקומות שהם רוצים, ומסתפק בלרמוז על הכיוון, אפילו מבלי להצביע. כל שאר הכלים משתתפים בהנחיה הזאת, ומדגישים בצורה מדודה תחושות והכוונות, כמו תמונה עם רקע שמשורטט בפרוטרוט כזה שנושא הציור יכול להיעלם לחלוטין מבלי שתחושת השלמות מהיצירה תפגע.

הפסנתר של עינב, המילים והעיבודים המדויקים לכל אחד מהשירים בהחלט מצדיקים את ההמתנה הארוכה לאלבום; ובכל זאת תרשו לנו לשמור על התקווה שהאלבום הבא ייקח הרבה פחות משש שנים נוספות.

האלבום של עינב, 'שני לבבות', יושק ב-5.3 בזאפה ת"א. לבנדקמפ של עינב לחצו כאן.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0