Homeאלבומים חדשים

מוקפץ טקסני: על "Con Todo El Mundo", האלבום החדש של Khruangbin

על פניו, שלישיית גיטרה – בס – תופים מטקסס נשמע כמו מתכון ללהקה שהוכן יותר מדי פעמים.
בפועל, Khurangbin (מבוטא קוראנבין) היא הכל פרט למתכון שחוק.
המוזיקה שעושים דונאלד ג'ונסון (תופים), מארק ספיר (גיטרה) ולורה לי (בס) מצאה באלבומם הראשון והמצוין את השורשים שלה עמוק בפ'אנק תאילנדי, סרף ופסיכדליה והאלבום היה אחד המרעננים ששמעתי בזמנו.
מי שרוצה לקבל טעימה ויזואלית ומוזיקלית מהאלבום הקודם מוזמן לצפות בקליפ המהמם הזה, אליו הלהקה גייסה כסף באמצעות מימון המונים ונראה כמו סצנה מסרט של טרנטינו.

החודש יצא אלבומם השני Con Todo El Mundo, שכבר משמו אפשר להבין שהלהקה ממשיכה לספוג השפעות מכל העולם.
אז מה השלישייה מגישים לנו בעצם הפעם? האמת, אני לא יודע בדיוק להגיד לכם.
לדוגמא בקטע Evan Finds The Third Room יש בס עסיסי, גרוב חלקלק ו-Clap שמרכיבים קטע רטרו – דיסקו לא אופייני ללהקה, לפחות על פי האלבום הראשון.
Maria Tambien מצד שני נשמע כמה קטע צ'יצ'ה (הגרסה הפרואנית לז'אנר הקומביה) פסיכדלי, כשספיר מלהטט על המיתרים בקלילות מרשימה.

הקטע המסיים את האלבום, Friday Morning, בכלל יושב לו על קצב מאוד איטי, הגיטרה התזזיתית של ספיר מתחלפת בצלילים ארוכים עמוסי הד וקולות הרקע של לורה לי עושים את 6:50 הדקות האחרונות שבו, גם לבין הטובות שבו.
אחד הדברים שהכי בולטים לכל אורך האלבום הוא שלמרות שישנו שוני משמעותי בין הקטעים מבחינת האופי שלהם, התופים של ג'ונסון שומרים על קו אחיד של מינימליזם ונונשלט בנגינה שלהם. כשמתחשבים בעובדה שג'ונסון הוא חצי מצמד ההיפ הופ Beanz N Kornbread, הסגנון המוזיקלי של התיפוף שלו לא כל כך מפתיע, אבל הוא ללא ספק נותן את החותמת הפאנקית לאלבום.
המוזיקה של קוראנבין לוקחת את השאלה "מה ההשפעות שלכם?", מועכת אותה וזורקת הצידה. גם העובדה שהלהקה ציינה את הקשר החזק של המוזיקה שלהם לפ'אנק התאילנדי של שנות ה-70' נראית קצת פחות מבוססת באלבום הנוכחי.
האמת? זה גם לא כל כך משנה.
המוזיקה של קוראנבין היא מקורית, מרעננת ואולי יותר מהכל, מתחדשת מרגע לרגע.
אם בא לכם לרענן עוד יותר הידע שלכם בפאנק תאילנדי, אתם מוזמנים להאזין למיקסטייפ שהלהקה הכינה ל-Vinyl Factory, אבל באמת שהמוזיקה של הלהקה היא מסע מוזיקלי אקזוטי כשלעצמו גם בלי שום תוספות מבחוץ.

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar
    יואל 6 שנים ago

    אתם חייבים להקשיב למיקסטייפ שלהם (במיוחד ל-14:12) ההנאה מובטחת!!

DISQUS: 0