Homeסיכומי שנה

הסיכום האפריקאי של עומר אסייס לשנת 2017

עיצוב ואיור: Elad Elharar Design & Illustration

עוד שנה עברה ולשם שינוי הצלחתי לעמוד בהצלחה יותר גדולה בהתחייבות שלי כלפי עצמי לעקוב יותר מקרוב אחרי המוזיקה שיוצאת מאפריקה.
אז כדי שגם אתם תהנו מכל העושר הזה שגיליתי בדרך, יש לפניכם מיקס של המוזיקה שהכי אהבתי השנה מהיבשת השחורה.
כל השירים שנכנסו פנימה עשו זאת בגלל שהם מעולים, אבל על חלק מהם יש לי אנקדוטות קטנות הקשורות למה שקורה בתעשיית המוזיקה באפריקה, ובהמשך הפוסט כמה מהן למעמיקים שביניכם.

אבל עוד לפני זה, אתם מוזמנים ללחוץ פליי על המיקס המלא

בין היתר תוכלו למצוא במיקס שירים של טדי אפרו (אתיופיה) ו-Wizkid (ניגריה), שני ענקים במדינותיהם שהוציאו אלבומים שאפתניים בסדר גודל שלא רואים בדרך כלל ביבשת. באתיופיה המשטרה אף עצרה את השקת האלבום של אפרו מסיבה לא ברורה והאלבום הפך תוך שבוע לאלבום עם קצב המכירות הכי גבוה בהסטוריה של אתיופיה.
Wizkid (וויזקיד) עבר על חוק לא כתוב ונתן למוזיקה שלו את הז‘אנר Afrobeats (שימו לב ל-s), מה שהיה יותר מדי דומה לז‘אנר ה-Afrobeat, וזה יחד עם הטענה שהמוזיקה שלו נובעת מהז‘אנר אותו ייסד פלה קוטי, הצליח לעצבן לא מעט חובבי מוזיקה. דומה או לא, Sounds From the Other Side של וויזקיד הוא אלבום סופר עכשווי, מופק היטב, המביא לאפריקה רמת ביצוע שהיא לא רגילה לה מהמקומיים ויש סיכוי אמיתי שזה אלבום משמעותי מאוד מהבחינה הזו.
נכנסו למיקס גם Blacswet ו-Kokoko! האדירים, שתי דוגמאות לאיך החיבור בין מוזיקה אלקטרונית למקצבים ולכלים האפריקאים מתחילים לתפוס יותר מקום בתעשייה המקומית. החיבור בין שני הז‘אנרים נשמע כל כך טבעי שלא ברור איך אנחנו עדיין לא מוצפים בהרכבים כאלו.

מילה אחת על הקטע שמסיים את המיקס – Save Yourself שייך ל-Nv Funk, אחד מחברי קולקטיב האלקטרוניקה EA Wave, שעושים את הביטים שלחלוטין הכי ריגשו אותי השנה. ביטים כל כך איטיים ומלאי גרוב ובס, שזה מרגיש כמו ניסיון הרטטת לב במובן הכי פיזי שלו. תעקבו אחריהם, הם פוריים בצורה יוצאת דופן השנה.

רשימת השירים:
Sampa The Great – Healing
Teddy Afro – Marakiye
Tamikrest – War Tila Eridaran
Tinariwen – Sastanàqqàm
(Songhoy Blues – Mali Nord (Feat. Elf Kid
Oumou Sangare – Kamelemba
Kokoko! – Tokoliana
Joey le Soldat – Zambfo
Mr Eazi – Short Skirt Ft. Tekno
Wizkid – Come Closer
(Spoek Mathambo – I Found U (feat Kajama & Fantasma
BLACSWET – Just Say No
Sufyvn – Dust
Jupiter & Okwess – Le Temps Passe
Tune Recreation Commits – uMuvangeli
Nu Fvnk – Save Yourself

COMMENTS

WORDPRESS: 1
DISQUS: 0