Homeקולומבוספלייליסטים

מניאו-סול לפיוצ'ר-סול // ג'ינג'ר למון האני בבכורה עם הסינגל השני, Meditation

ג'ינג'ר למון האני // מדיטיישן. צילום: מיה ברן, עיצוב: גיל חן

לא מזמן הכרנו לכם את Ginger Lemon Honey, הרכב ישראלי טרי ששחרר את סינגל הבכורה שלהם, Whales, מוקדם יותר השנה. כשהוציאו את הסינגל הראשון אף ריאיינו אותם כאן. אנחנו שמחים להביא לכם בבכורה את הסינגל השני, Meditation שממשיך באותו קו סול חמים לימים הקרירים שמתעתדים לבוא עלינו:

אייל מטרי וגנית פינטו, הזוג שמאחורי ההרכב, אף יצר עבורכם מיקסטייפ עם הרבה נשמה: From Neo-Soul to Future-Soul. לחצו כאן להאזנה.

והנה מה שכתבו השניים על בחירותיהם:

ניסינו ליצור מיקסטייפ של שירים שמבחינתנו הם איקונים, ושכל מי שמתעניין בסטייל חייב להכיר. האמנים ברשימה הם מוזיקאים שאנחנו מאוד מחוברים למוזיקה שלהם ושיש להם השפעה גדולה על המוזיקה שלנו. הרבה מהם הושפעו גם אחד מהשני, והכל מגיע ממקום של ליצור מוזיקה גרובית, מתוחכמת, עם בסים נמוכים ומלודיות מלאות נשמה. מה שאנחנו מעריכים במיוחד באמנים האלו, הוא שלכל אחד מהם יש סאונד ייחודי. כשהשיר מתחיל, יישר מבינים במי מדובר. זה לא עוד שחזור של משהו שהיה. אבל, ספויילר אלרט: אנחנו כן מגלים כמה סודות לגבי המקור של הגרובים המעיפים של אריקה באדו. בגלל שהייתה לנו מסגרת של שעה, חסרות פה השפעות גדולות אחרות מעולם הג'אז, מוטאון וסול. אבל את זה נשמור לפלייליסטים הבאים 🙂   

Noname – Diddy Bop

היפ הופ עדין ומתוחכם, מוזיקה שיש בה כל כך הרבה יופי ורוך, בז'אנר שנשלט לרוב באנרגיה אגרסיבית.

Hiatus Kaiyote – Molasses

ההרכב האוסטרלי שככל הנראה טבע את המונח Future-Soul. ז'אנר ששואב השראה מהניאו-סול של הניינטיז, אבל לוקח אותו רחוק ולעיתים מתוחכם יותר. סוג של פוסט ניאו סול. זה משהו שקורה עכשיו ונמצא עדיין בהתהוות, ואנחנו רואים את עצמנו חלק ממנו. היאטוס פרצו לתודעה לאחר שאמנים מפורסמים שיתפו את המוזיקה שלהם בטוויטר ובפייסבוק (פרינס, Questlove, אריקה באדו). בינתיים הם כבר זכו בגראמי, והמוזיקה שלהם פשוט מדהימה ביופייה. המלודיות מורכבות, בלתי צפויות, ומלאות בנשמה. Nai Palm, הזמרת והכותבת של רוב השירים, היא תופעה מיוחדת ולאחרונה גם הוציאה אלבום סולו שבהחלט גם שווה האזנה.

Nao – Bad Blood

Nao היא הזמרת הבריטית Neo Jessica Joshua. את השיר גילינו לגמרי במקרה, וכבר מההאזנה הראשונה התאהבנו בגרוב ובסאונד שלו. בתקופה שבה הקלטנו את הEP שלנו Whales, היינו מקשיבים לשיר הזה בדרך לאולפן כדי להיכנס לווייב. קשה למצוא היום שירים בטמפו הזה, איטי אבל סופר אנרגטי ומזיז. נורא מגניב לגלות שמתחת לגרוב, להפקה ולביצוע המהפנט מסתתר גם שיר שכתוב מצוין, מלודיה והרמוניה, הכל מדויק.

Erykah Badu – Fall In love (Your Funeral)

אריקה באדו היא המלכה הבלתי מעורערת של הניאו-סול, ומראש ידענו שיהיה בלתי אפשרי לבחור רק שיר אחד שלה (אז בחרנו שניים!). שני השירים מהאלבום האחרון שלה New Amerykah Part Two

שהוא פשוט אלבום מעולה ומעורר השראה מבחינת ההפקה והכתיבה. השיר נכתב על סימפול מתוך השיר Intimate Friends של Eddie Kendricks. תמיד מפתיע לגלות שלא מעט שירים של אריקה נכתבו על בסיס גרוב של שירים קיימים, מה שמאוד מקובל בז'אנר וחלק מהמסורת של ההיפ-הופ.

Jazmine Sullivan – Forever Don’t Last

בעיניי היא אחת הזמרות הכי טובות בעולם, ואני לא מבינה איך היא לא זכתה עדיין להכרה והערכה באותו קנה מידה של זמרות אחרות בז'אנר. היא גדלה בכנסייה, (אבא שלה כומר), והחלה לשיר במקהלת גוספל. הקול העבה והעמוק שלה, והסלסולים שמטיילים כל כך חלק ומהר בין כל כך הרבה צלילים בכזה רגש, פשוט ממיסים לי את הלב. זה אחד השירים מהאלבום האחרון שלה, ואני יכולה לשמוע אותו בלופ ימים שלמים.

India Arie – The Truth

שיר אהבה כל כך אמיתי ומרגש עם הרמוניות קוליות יפיפיות. פשוט להתמוגג מכל רגע. אחת הזמרות-יוצרות הכי כנות ומעוררות השראה שיש. הגדולה של השיר היא בפשטות שלו, שמפנה מקום לקול העדין והחם של אינדיה.

Lauryn Hill – Lost Ones

מה שאני הכי אוהבת בלוריין היל הוא הניגוד בין לוריין הזמרת, שהיא כל כך רכה ושברירית, לבין לוריין הראפרית, שהיא מלאה בעוצמה ובביטחון עצמי. יש בלוריין היל משהו כל כך אותנטי וישיר, שכל שיר שלה מרגיש לי כמו חלק גדול ממי שאני.

J-Dilla – First Time

אחד מאמני ההיפ-הופ הכי משפיעים אי פעם. המוזיקה שהוא יצר והפיק היא חלק חשוב מהבסיס של כל סגנון הניאו סול. השיר הזה מהאלבום Jay Love Japan, שיצא כשנה לאחר מותו ב-2006. גם לנו יש אהבה גדולה ליפן ולתרבות היפנית, אז אנחנו מזדהים 🙂

Buttering Trio – Love In Music

הטריו הישראלי של קרן דוניץ, בנו הנדלר וריג'ויסר. הם יוצרים גרוב מדהים על ידי שילוב של נגינה וסאונד אלקטרוני חם ואנלוגי. אנחנו מאוד מעריכים אותם ואת החדשנות והתעוזה שלהם לעשות מוזיקה יפה ומיוחדת. זה אחד השירים האהובים עלינו.

Jill Scott – Getting In The Way

ג'יל סקוט זו אהבה גדולה, גם כאישיות, וכמובן גם כיוצרת וזמרת. זה השיר הראשון שלה שאי פעם שמעתי, והוא פתח לי את הדלת למוזיקה שלה. מה שאני אוהבת בו במיוחד הוא את ההומור והעוצמה הנשית שיש בו. לפני כמה שנים היינו בהופעה שלה, והיא פשוט האירה את כל החדר באנרגיה החיובית שלה, וכשההופעה נגמרה התייפחתי בבכי מרוב אושר שזכיתי לראות פלא כזה במו עיניי. פשוט בית ספר למוזיקה טובה.

Robert Glasper – Cherish The Day

שני האלבומים של רוברט גלספר, Black Radio 1 & 2, מנוגנים אצלנו בבית באופן קבוע. שמענו אותם בלייב גם כשרוברט גלספר הגיע לארץ וגם ב-North Sea Jazz Festival ברוטרדאם. אני אוהבת להתחיל עם השיר הזה את היום כי הוא מין מנטרה כזאת שמחברת אותי למקום טוב. זה בעצם קאבר לשיר של Sadeבביצוע Layla Hathaway, אבל בסטייל של רוברט גלספר.

The RH Factor – Crazy race

אחד השירים הראשונים שניגנו ביחד (אייל וגנית) כשהיינו בלהקה ORGANIX, בה הכרנו. זה שיר שמסמל בשבילנו את תחילת הדרך. זו הייתה תקופה שבה חיפשנו את עצמנו מבחינה סגנונית, ותוך כדי שהכרנו מוזיקה חדשה הכרנו גם אחד את השני. רוי הרגרוב הוא חצוצרן שבין השאר חיפש את החיבור בין ג'אז לניאו-סול, ועשה את זה הכי טוב שאפשר.

Jose James – Vanguard

בשיר הזה מנגנים פינו פלדינו – אחד הבסיסטים עם הגרוב הכי טוב שיש (הוא מנגן גם באלבומים של דיאנג'לו), וכריס דייב – אחד המתופפים הכי אהובים עלינו (שמנגן גם באלבומים של רוברט גלספר). ביחד הם רית'ם סקשן מנצח. הגרוב layback, הסאונד חם ויפה, והשיר פשוט עושה נעים בגוף.

Erykah Badu – Gone Baby, Don’t Be Long

עוד שיר מעולה מהאלבום New Amerykah Part Two, שגם הוא נכתב על סימפול, והפעם מתוך שיר של פול מקרתני! השיר נקרא Arrow Through Me, של הלהקה Wings  שהוקמה ע"י מקרתני בסבנטיז.

בהזדמנות זו שווה להזכיר את האתר הגאוני Who Sampled, שמקשר בין המקור לסימפול באינספור שירים. הנה קישור לשיר המדובר של אריקה, ובצד השני השיר של פול מקרתני.

Hiatus Kaiyote  – Nakamara

בחרנו לסיים בשיר שסוגר את אלבום הבכורה של היאטוס Tawk Tomahawk. בניגוד לשאר האלבום, שמופק עד לפרטים הכי קטנים בהפקת אולפן מוקפדת, העיבוד וההפקה של נקמרה מאוד live ומוציא החוצה את הסאונד היפה והטבעי של הנגינה והכלים החיים. בחלקים מסוימים של השיר המלודיה של השירה נשמעת כאילו הייתה יכולה להיות מנוגנת על ידי סקציית כלי נשיפה ביחד עם קיקים של הרית'ם סקשן בשיר פ'אנק מהסוונטיז.

בפיזמון "Love you yeah yeah yeah yeah" נאי שרה ומובילה את תפקיד התופים ביחד איתה. נחמד ומסקרן לנסות להיכנס לנאי פאלם לתוך הראש ולנחש שאולי היא פשוט שומעת את כל התפקידים האלה בתהליך הכתיבה, ושרה אותם כחלק מהליין המלודי של השיר ובכך מובילה את ההרכב.

Nakamara הוא הסינגל הראשון שהוביל לפריצה ולפרסום שלהם, ולדעתנו אחד השירים הכי יפים שנכתבו בשנים האחרונות.

אתם מוזמנים לבקר בעמוד הפייסבוק של Ginger Lemon Honey ובערוץ היוטיוב שלהם.
בנוסף, להרכב הופעת בכורה בהודנא ב-25.11, נתראה שם!

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0