Homeקולומבוס

הרבה נשמה: פלייליסט היפ הופ ו-R&B מפנק בעריכתה של אילונה (סמי) אברמסון

בשבועות הקרובים יצא לכם להתוודע לרכש החדש של קולומבוס: חמישה כותבים וכותבות שהצטרפו לספינה כדי לדווח על כל מה שחם במוזיקה של עכשיו, של אז ושל אחר-כך. אנחנו שמחים להכיר לכם את אילונה (סמי) אברמסון, הווייט גירל עם הטעם הכי שחור שיש, דרך עשרה שירים שהיא בחרה.

היפ הופ כיפי ולא מחייב, R&B מענג, טראפ והרבה נשמה – צריכים לרענן את הפלייליסט ברכב? המון זמן לא התנגן לכם משהו חדש באזניות? קבלו 10 שירים שיצאו לאחרונה ואתם פשוט חייבים לשמוע:

Khalid – Young Dumb & Broke
אל תתבלבלו, לא מדובר בדיג'יי ח'אלד הצעקן, אלא בילדון בן 19 מג'ורג'יה שתעשיית ההיפ הופ התאהבה בו בגדול. הזמר המוכשר כבר הספיק להופיע גם באלבום המדובר של קלווין האריס, ולבנות בצעדים גדולים את דרכו לפסגת הבילבורדים. הלהיט האחרון ששחרר "Young, Dumb & Broke" הוא בלדה היפ הופית על מערכת יחסים כושלת של טינאייג'רים, אבל גם אם עברתם את גיל העשרה, הפלואו שלו פשוט ממכר.

Jay z – 4:44
אתם יכולים לאהוב או לשנוא את האלבום החדש של ג'יי זי, אבל אתם לא יכולים להתעלם משיר הנושא שלו. ב-4:44 דקות של כנות, ג'יגה שופך את לבו על איזה בעל מעפן הוא עבור קווין בי, ובפזמון החוזר אף מדגיש שהוא לעולם לא יתייחס אליה כמו שמגיע לה (מודעות עצמית זה השיט, גברים). למרות שאמינותו מוטלת בספק, זה עדיין מרתק לשמוע את הזווית שלו בסיפור, שיושבת על ביט מעולה ומגובה בסימפול שנתפר כמו כפפה לעלילה.

Wiz Khalifa – Something New feat. Ty Dolla $ign
האיי-קאנדי של הפלייליסט. קאליפה עשה טיזינג די ארוך לפני יציאת הסינגל הזה ברשתות החברתיות, שכללו הצקות חוזרות ונישנות לגירלפרינד התורנית שלו. מדי פעם הוא היה מתגנב מאחוריה, מנגן את השיר מהסמארטפון שלו ועושה ליפסינק לעצמו. מה שמדהים הוא שבכל הפעמים איזבלה (הגירלפרינד, א.א) שיתפה פעולה בכל הסטוריז. מישהו אמר אשת חיל? לפזמון הוא ליהק את טי דולה סיין, הידוע בחיבתו לשירים לא מצונזרים, והאמת? הקיץ היה צריך להיט כזה (נמאס מהרגאטון!!!)

Masego – Navajo
בפעם הראשונה שהשאפל של היוטיוב התגלגל בטעות לשיר הזה, לא ראיתי את הווידאו, והייתי בטוחה שמדובר בפארל וויליאמס. מסגו נראה כמו אמן טראפ, נשמע כמו אמן סול ומפגין וורסטיליות של ג'אזיסט. בשיר ”Navajo" שהוא ביצע במסגרת פרויקט Colors המרתק, הוא שר על הכמיהה שלו לבחורה אינדיאנית, שבסוף מתברר שהיא לא מה שהוא חשב. לא תשמעו את זה ממני הרבה, אבל הפעם הניחו לליריקס, ופשוט תצללו לקטע המדהים הזה.

Amine – Turf
אם גם אתם שמעתם את “Caroline” וחשבתם שמדובר באמן של שיר אחד, האלבום החדש של אמינה מרמז אחרת. חוץ מפאן, וייבז וכיף, יש בו גם כמה שירי עומק שיורים חצים בנשמה, "Turf” הוא אחד מהם. אם אתם אוהבים את המפגשים המרגשים שהיפ הופ וסול עושים על ביטים, ולא נשארים אדישים למשחקי פלואו, שימו פליי ותהנו.

Buddy – Type Of Shit ft. Wiz Khalifa
הייתם מאמינים שוויז קאליפה מככב ברשימה הזאת פעם נוספת? וואלה, גם אני לא. אבל הייתי חייבת לתת קצת כבוד לטראפ, ובים הטראקים הסתמיים שמשוחררים מדי יום בז'אנר הזה, (באמת, מה נהיה? לא על כל ביט רפיטטיבי חייבים לגמגם משהו), מצאתי איזה שיר שתפס לי את האוזן ליותר משמיעה אחת. באדי הוא ראפר שמייצג את קומפטון (כבוד!!!) ושר על נושאים שמאפיינים את יוצאי העיר – סמים, רכבי יוקרה וגנגסטה שיט. לכאורה לא חידש פה כלום, אבל הביט מגניב וקאליפה מוסיף צבע. שווה שמיעה.

GoldLink – Crew REMIX ft. Gucci Mane, Brent Faiyaz, Shy Glizzy
אמנם השיר המקורי יצא לפני מספר חודשים, אבל הרמיקס החדש זאת אחלה סיבה לחזור אליו וליהנות ממנו שוב. בטראק הזה מתארח ג'וצי מיין שמכניס קצת יותר חיים לשיר הנייס-אנד-סלואו הזה, ומשדרג אותו ל-A פלייליסט. חובבי R&B קלאסי יעופו עליו, ואוהבי הR&B העכשווי יתענגו עליו. GoldLink מפציץ כרגיל בראפ מהיר וחותך, שהופך את כל הדבר הזה למועמד מובהק לפלייליסט רכב.

SZA – Doves In The Wind ft. Kendrick Lamar
שירי הלל לאיבר המין הנשי יש בשפע בהיפ הופ, אבל נדירות הפעמים שבהן אישה היא זאת שמעלה את הנושא לסדר היום. SZA מארחת בטראק השנוי במחלוקת הזה את קנדריק לאמר, שאנחנו לא ממש רגילים לשמוע מתעסק בנושאים שכאלה בשוטף, וביחד הם יוצרים שיר שצריך לשמוע מספר פעמים כדי להבין על מה הם מדברים. רמז: המילה פוסי חוזרת בו כמעט 30 פעמים.

Joey Bada$$ – Love Is Only A Feeling
איזה כיף שעוד חיים בינינו ראפרים כמו ג'ואי באדאסס, אולי אחד האמנים האנדרייטד ביותר בסצנה העולמית. לפני כחודשיים שחרר ג'ואי שלושה שירים שלא נכללו באלבומו האחרון "$$All-Amerikkkan Bada", אבל אחד מהם הוא פשוט תענוג צרוף לאזניים. בשיר ג'ואי חושף את הצד הרומנטיקני שלו ומספר כמה הוא מאוהב באיזו בחורה ברת מזל, אבל למרות הליריקס הצ'יזיים משהו, המלנכוליות של הביט והפזמון מזכירים לנו שאהבה זה לא רק פרפרים ופיות, והיא יכולה גם לכאוב.

Damian marley ft. Stephen Marley – Medication
תשתחוו כי המלך חזר. אחרי 12 שנים מצאת האלבום האגדי “Welcome to Jamrock”, הנצר המפורסם ביותר למשפחת מארלי משחרר אלבום סולו נוסף, "Stony Hill", ועל זה נאמר – בשעה טובה ומוצלחת. זה לא חדש שלמשפחת מארלי לוקח המון זמן לבשל מוזיקה חדשה, ואם היינו מעשנים את כמויות הוויד שהם צורכים, כנראה שגם אנחנו היינו לוקחים את החיים באיזי מטורף – אבל העיקר שבסוף הם כמעט תמיד משחררים חומרים שמספיקים לשנים של שמיעה. בסינגל “Medication” מארח דמיאן את אחיו הגדול סטיבן, וביחד הם יוצרים שיר כיפי, ממכר, ומאוד אופייני למשפחה.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0