Homeאלבומים חדשים

ופשוטים הדברים: אלקנה כהן על "לב הדברים", אלבום הבכורה של מיה פוליצר

שמש חזקה של קיץ שולחת קרניים בכל מרחבי הספקטרום האלקטרו מגנטי: מחממת, מסנוורת, לפעמים שורפת, אבל מיה פוליצר מברכת אותנו שהקרניים שיגיעו אלינו יהיו דווקא "קו של אור וקו של חן וקו של חסד, שאפשר לראות אותם גם מקרוב"

צילום זיו שליט

באלבום הבכורה שלה, פוליצר שרה לחנים שלה לשירי משוררות. כמו גדולי המלחינים והמעבדים הישראליים, היא מצליחה לתת כבוד למילים ולהשאיר למוזיקה מקום לביטוי. הלחנים והעיבודים שלה (יחד עם צח דרורי שהפיק את האלבום) הם עשירים, מעניינים ובאותו זמן שומרים על פשטות רכה ויוצרים שירים שפשוט כיף להקשיב להם.
על השיר הפותח "מקרוב" (מילים של רחל שפירא) כתבנו בחשיפת הבכורה שלו: "הקול הרך והעשיר של פוליצר נותן למילים להציע "קו של אור וקו של תום וקו של תכלת", עטוף בהרבה רוך ויופי". הבס של שי חזן והתופים של עודד לוי שומרים על מסגרת קצבית לכל אורך השיר, בעוד שהקול של פוליצר מרשה לעצמו לעלות גבוה ונותן הרגשה אוורירית.

חבורת הנגנים שפוליצר ודרורי העמידו לאלבום הזה באמת מרשימה ובעיקר נשמעת כמו להקה אחידה ומגובשת. אפשר לשמוע את המעטפת שהם נותנים ללחן של "טיול" (נכתב על ידי לאה גולדברג):

בחירת השירים לאלבום מורכבת מטקסטים מלאים באופטימיות: "תדבקי בטוב עכשיו, תאמיני בו בכל רצונך" (שבת בלבך- רחל שפירא), או "זה ניתח עלינו פתאום, פשוט- בוקר אחד התעוררנו והנה אביב" (אביב- אריאנה הרן- הכהן). האופטימיות הזאת נוזלת מהמילים אל השירה של פוליצר וגורמת לנו לרצות ולהקשיב עוד. תחושה של נוסטלגיה עולה גם מתוך שיר הנושא "הנה באנו אל לב הדברים" (מילים של אריאלה הרן- הכהן): עיבוד ג'אז- לטיני שמזכיר שירים של יוני רכטר ויהודית רביץ, כאילו אנחנו עדיין בשנות ה 70, בצורה הכי טובה שיכולה להיות.

ההפקה של צח דרורי באלבום הזה מזכירה אמנים נוספים שהוא עובד איתם בשנים האחרונות- ענת מלמוד, אביב בכר והדס קליינמן ועוד. שיתוף הפעולה שלו עם מיה פוליצר מצליח שוב להביא את המוזיקה העדינה אך העשירה שלו, שלא מפחדת להיות מורכבת, אבל גם לא מנסה לאתגר ללא צורך. החותם שלו על המוזיקה הישראלית הולך וגדל, וזה דבר נהדר.

"ורק לשמש יש ריח של יסמין, ורק לאבן קול של לב פועם…" המילים היפות הללו של לאה גולדברג חותמות את אלבום הבכורה של מיה פוליצר, ומייצגות את קשת הצבעים הרחבה שפוליצר מציירת.
מיה פוליצר תופיע ב 22.8 ב "נוקטורנו" בירושלים.

COMMENTS

WORDPRESS: 1
DISQUS: 0