Homeאלבומים חדשים

דפוק וזרוק בלוס אנג'לס: יוסי קומר על אלבומו החדש של נוקאנדו – "Severed"

מה אתה עושה כשהכל מתפרק? כשהאהבה כבר לא פועמת, החברים מתנתקים והעולם מסתובב לכיוון הנגדי והופך אותך למריר וכועס ויבש ורותח. מה אתה מחליט לעשות? נוקאנדו לוקח צעד אחורה ופנימה ומוציא את "Severed", אלבום שהוא פרוייקט של ניתוק ושל בחינה מחדש. כי בחיים, כמו באגדה על אלכסנדר מוקדון בגורדיון, קשרים מורכבים פוגשים חרבות מלכותיות. כלומר, לפעמים כשהכל מסתבך צריך לחתוך. אז נוקאנדו חותך. הוא מפורר את מערכת היחסים עם אשתו לשעבר בשיר הנושא ובקליפ היפהפה שמתלווה אליו. זה שיר שמשתמש במילים פשוטות כדי לפרום את המצבים המורכבים שמהם נוקאנדו מנסה להשתחרר.

אם לא די בפרידה מאשתו, גם חבריו של נוקאנדו ללייבל Hellfyre Club התפזרו ושיתופי הפעולה העסקיים שלו התפרקו. מתוך החוסר שהלך ומילא אותו, נוקאנדו מחליט להסתכל גם החוצה, על העולם שהבטיח לו כל כך הרבה וקיים כל כך מעט. הוא רואה את העיר שלו, לוס אנג'לס, וזוכר אותה כשהיא בערה במהומות רודני קינג ועוקב אחרי המהפכות החברתיות ותנועות המחאה ממשיכות לצבור תנופה ותגובות נגד. הוא מביט בכל המאבקים נגד המוסדות הכוחניים נגועי הגזענות ותאוות הבצע ומסיר את ידיו מהם. כי הוא רצה והוא ניסה ולא קיבל כלום בתמורה. לא כסף, לא תהילה ולא שברולט.

http://www.youtube.com/watch?v=L8nxhG7JjoU

הפרוייקט כולו מלא בתחושה לא נעימה שמערבת תחושות של אשמה וזעם. נוקאנדו מודע לאישיות הבעייתית שלו שמרחיקה ממנו אנשים ושורפת גשרים. הוא מודה בפה מלא חרוזי מתכת חותכי שפתיים שהוא מריר ונקמן ושהמאבקים שלו גובים ממנו את המחירים הכי גבוהים בשוק. בה בעת, לאורך האלבום נפלטת ממנו הצעקה המאשימה, המופנית החוצה אל העולם שדורש ממנו להמשיך להיות האיש הרע, ראפר הקרבות הוותיק שיש לו דעה על כל נושא ונושא איתו איזו אמת בכיס אותה אפשר לסחוט ממנו לפי דרישה. וככה הוא זז, נע עם איטיות הקצב של האשמה המקרקעת שטבועה בו עד שבוקעת ממנו הצרחה שמתפרצת על כל מי שלקח ולא החזיר, דפק וזרק וניסה להשתמש בו. המתח הבלתי פוסק הזה בין חרטה לעצבים משחרר מנוקאנדו אלבום שלא כדאי לשכוח.


COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0