Homeספיישליםהולכים להופעה

ההמלצות של ציפי פישר לפסטיבל מוסררה מיקס ה-17 בירושלים

מאז שחזרתי לירושלים, בסביבות 2012, אני משתדלת שלא להחמיץ את פסטיבל מוסררה-מיקס, שמשלב בתוכו אמנות, מוזיקה ומולטימדיה, לעיתים קרובות בדרכים מפתיעות ובלתי צפויות. הפסטיבל, שבית הספר לאמנות במוסררה מקיים אותו כבר שבע-עשרה שנה, תמיד מאופיין בתכניה שמשלבת מוזיקה ניסיונית ומאתגרת, כצפוי ממוסד שיש לו מגמה להלחנת מוזיקה חדשה, וכולל גם מוזיקה אלקטרו-אקוסטית המוצגת בתכניית הפסטיבל תחת השם מוסררסוניקס.
להלן כמה המלצות לכמה הופעות במהלך הפסטיבל:

טיגריס. צילום: מיקה חזן בלום

טיגריס ולירז צ'רכי, קראנץ' 22 ושי צברי
אלה שני המופעים המרכזיים שיתקיימו בפסטיבל, והמשותף להם הוא שיתופי פעולה מפתיעים בין מוזיקאים שבאים מתחומים שונים, בהחלט מתאים לתמה של הפסטיבל, המרחב הלא מוכר ("טראה אינקוגניטה") שבין המזרח למערב. את כל ארבעת המשתתפים באירועים אלה יצא לי לראות בהופעה חיה (לפעמים אפילו יותר מפעם אחת), וספציפית את קראנץ' 22 גם ראיינתי לקראת צאת אלבום הבכורה, אז ברור שאני מרגישה חובה להזכיר כמה הם מוכשרים. אז נתחיל במופע הראשון מבין השניים, טיגריס ולירז צ'רכי. טיגריס אף הם התארחו בעבר אצלנו על סיפון הספינה, ועומר הוא לא היחיד שמתחבר לוייב השמשי והמקפיץ של הלהקה שעושה אפרוביט תוצרת הארץ. לירז צ'רכי שרה גרסה מעודכנת למוזיקה פרסית, וכיוון שישראל נמצאת בדיוק בין אפריקה לאיראן, זה נראה לי חיבור מעניין במיוחד. גם אם תום יוגב לא הייתה מציינת את זה, שי צברי הוא לטעמי מבצע ענק, כבר ראיתי אותו שלוש פעמים והוא מעולם לא אכזב, ומה שמעניין אצלו זה שהוא בא עם ראש מאוד פתוח – לרוק, מוזיקה קלאסית, מה שזה לא יהיה. איך הוא ישתלב בטירוף ההיפהופ-ג'אז-סקרצ'ינג של קראנץ' 22 זאת שאלה מאוד טובה, מה שבטוח זה שזאת הופעה חד פעמית שלא כדאי להפסיד.

ז'עלוק. צילום: זוהר רון

ז'עלוק
בתור ירושלמית שכותבת על פסטיבל שמתרחש בעיר, הייתי חייבת לציין לפחות להקה אחת מקומית שמופיעה בפסטיבל. ההרכב ז'עלוק משלב מוזיקה מרוקאית עם ניחוחות לאדינו ורוק מזרחי שאיכשהו מרגיש לי מאוד טבעי למקום בו הם פועלים. נראה לי כמו חפלה שממש כיף להשתתף בה.

אדם שפלן
רק לפני יומיים ראיתי את שפלן מפליא בבאס במסגרת האורקסטרה של קותימן (גם דביר כלב ממליץ!), וכמובן שגם ראיתי אותו מנגן באוזו בזוקה (שאפילו התארחו פעם בהשקה של גליון קולומבוס במהלך פסטיבל "שאון חורף"). שפלן גם מנגן עם שרון קנטור בלהקת הגירלז בנוסף לכך. עם כל הפעלתנות הזו, נראה לי שגם אם אני לא מכירה כל כך חומרי סולו שלו, זה יהיה שווה האזנה.

זו כמובן רק טעימה מהפסטיבל, שגם מציג לא מעט אורחים מחו"ל והרכבים צעירים של בוגרי המוסד. אני ממליצה לעבור על כל התכניה כדי לגלות עוד דברים מעניינים שחורגים מהמיינסטרים.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0