Homeספיישלים

פלייליסט השפעות מיוחד לקולומבוס בעריכת ג'ודי ענתבי לכבוד צאת אלבומה החדש

צילום: עומר מסינגר

לפני זמן קצר הבאנו לכם כאן ביקורת של אלקנה כהן על אלבומה החדש של ג'ודי ענתבי – “As I Walk”.
מכיוון שעניין אותנו מה עומד מאחורי העולם המוזיקלי הציורי של ענתבי, ביקשנו ממנה לבחור עבורנו קטעים שהשפיעו עליה במיוחד.
בתחתית הפוסט תוכלו גם למצוא את כל הקטעים במיקס אחד רצוף…

הופעות קרובות:
19.5 | פסטיבל סולם יעקב, חוף גינוסר (כנרת)
14.6 | הקיוב, זכרון יעקב
15.6 | קפה מיכאל, צפת (הופעה אקוסטית)
14.7 | קפה כליל, כליל

"מוזיקה תמיד הייתה החברה הכי טובה שלי לאורך השנים, השירים שאי אוהבת והאלבומים ששמעתי הם הזהות שלי, רק אני החלטתי מה לאהוב, ברור שהושפעתי מהאחים הגדולים ואנשים סביבי אבל בסוף את האלבום קניתי כי אהבתי באמת את המוזיקה והתרגשתי ממנה.
שירים מזכירים לי תקופות בחיים; צבא, טיול אחרי צבא, פרידות, אהבות ועוד. כשאני שומעת שיר אני חוזרת איתו חזרה בדיוק לזמן ולמקום של הזיכרון והרגשות שהיו שם באותו הרגע
לאחרונה האלבומים שאני שומעת מעשירים אותי כמוזיקאית, פותחים את המחשבה להפקה מעניינת וחדשה, לסאונד מקורי ואני בעיקר מתחברת לאווירה שהאלבום והשירה יוצרים אצלי בלב".

K's Choise – Shadowman
אלבום עדין ומדהים של הלהקה האהובה עלי בשנותי בצבא. כל הנסיעות באוטובוסים היו עם השירים האלו. יש משהו קסום בעיניי בשירה של אחות ואח יחד. shadowman זה השיר המועדף עלי באלבום הזה.

http://www.youtube.com/watch?v=d85AC7dD3LM

רוקפור – הכעס
ההופעה הראשונה שהלכתי לראות בבארבי הייתה של רוקפור, וואוו! מאז חלמתי לעלות על הבמה הזאת ולנגן בגיטרה. לתחושתי היה משהו שונה בעיבודים ובמחשבה של ההרכב הזה בזמנו. אהבתי ממש את השיר "הכעס". נראה לי שמשהו בעיבוד התופים משך אותי להאזין שוב ושוב לשיר הזה.

Dave Matthews Band – Crash Into Me
כשהייתי נערה נסעתי לשליחות בארה"ב של שלושה חודשים בקיץ. חופש מדהים, הרבה כיף והעיקר הכרתי מוזיקה חדשה שעוד לא הגיעה אז לישראל. את דייב מתיוס הכירה לי אחת המדריכות במחנה. למרות ההרכב הגדול שאיתו הוא מופיע התחברתי דווקא לשירים השקטים ולביצועים האינטימים. השיר Crash Into Me בביצוע עם Tim Reynolds הוא המועדף עלי. אין מה לעשות, כגיטריסטית, אם יש שני גיטריסטים שמנגנים יחד אני ישר מתמכרת.

Damien Rice – Volcano
כשהתחלתי לעבוד עם הלופר, ראיתי סרטון של זמר באולפן הביתי שלו שיצר שכבות של סאונד ועיבוד עם הלופר ונדהמתי. שנים אחרי בפסטיבל מוזיקה בברצלונה ראיתי את הזמר הזה, דמיאן רייס, מופיע מול עשרות אלפי אנשים רק הוא והלופר. אני חושבת שזה מה שמושך אותי קדימה לחלום ולא לוותר, דמיאן גרם לי להתאהב בלופר ולהופיע איתו ביצירתיות ולא לפחד גם להופיע הופעות גדולות עם הלופר לבד. יצרתי גם ביצוע לופר מיוחד לשיר הזה (מוזמנים לראות בעמוד אמן שלי בפייסבוק).

Fink – If Only
כשלמדתי ברימון יצרנו קבוצה של חברים שעד היום אנחנו נפגשים וכותבים שירים יחד, מדברים, עוזרים אחד לשני בדרך המוזיקלית ובכלל חברים טובים. עומר, אחד מחברי הקבוצה, עבד בזמנו בחנות תקליטים והיה מספר לי כל כמה זמן על אלבומים חדשים. אני זוכרת שהוא סיפר לי על זמרת טובה בשם סיה וגם על אמן מיוחד שקוראים לו Fink. הקשבתי באינטרנט והתאהבתי בו. כבר די ברור שאני חובבת גיטרות ו-Fink משתמש בגיטרות בצורה מופלאה במוזיקה שלו, אבל יש פה עוד משהו. הטקסטים וההגשה האישית כל פעם מרגשים אותי מחדש. האלבום הזה ליווה פרידה ארוכה שהייתה לי בחיי, הייתי יושבת ומאזינה לשירים ובוכה ומתרגשת. האלבום עזר לי לעבד את התחושות שהרגשתי, דיבר במקומי את הכאב שלי וגם נתן לי כוח לצאת ולכתוב שירים וליצור מוזיקה משלי.

Daughter – Youth
הכרתי את הלהקה במקרה. הלכתי לראות הופעה של אמן אחר בניו יורק ו-Daughter פתחו את הופעה. ישבתי המומה בקהל, תמיד כשיש גיטריסט טוב אני מנסה להבין כמה שיותר מה הוא מנגן, איזה אפקטים יש לו, איזו גיטרה או במקרה הזה כמה גיטרות. המתופף ניגן בצורה ממש מקורית על התופים ויצר תפקידים ייחודיים והזמרת הייתה כל כך צנועה ואי אפשר היה שלא להתאהב בשירים שלה. כשחזרתי לארץ חיפשתי את האלבום בכל חנות ולא מצאתי, עד שלבסוף ביקשתי שיזמינו לי אותו במיוחד. האלבום הזה מזכיר לי את הבת שלי שנולדה לצלילי שיר מהאלבום הזה. אני לא זוכרת בכלל מי היה האמן שהלכתי לראות אז בניו-יורק מרוב ש-Daughter גנבו את ההצגה עבורי.

Beck – Unforgiven
אלבום עם הפקה מדהימה. בק מלווה אותי הרבה שנים וכל אלבום חדש שהוא מוציא פותח את הראש מבחינת הפקה וסאונד. יכולה להקשיב לשיר הזה שוב ושוב. שווה ומומלץ גם לראות את הקאברים שעשה יחד עם St.Vincent, בעיקר ל-"Need you tonight" של אינקסס.

Bon Iver – Holocene
במהלך העבודה על האלבום הראשון שלי ב-2012, ישבתי עם מתן המתופף בביתו. שנינו עברנו תקופה של פרידות וחיפוש. אני זוכרת אותנו עם קפה שחור בסלון ואת מתן מספר לי על אמן חדש שהוא ממש אוהב לאחרונה. כששמעתי את האלבום היה בו משהו קסום, הקול המיוחד והעובדה שהקול מוקלט בכמה שכבות של שירה נתנו משהו מאוד ייחודי לשירה באלבום, התופים שמשוכפלים כמה פעמים, כמובן הגיטרות שאני כל כך אוהבת. התאהבתי באלבום וכמה חודשים לאחר מכן יצא לי לראות את הלהקה בהופעה בניו יורק. שוב אלבום שפתח את הראש לי כיוצרת, לא פלא שלאחר כמה חודשים הפקנו מתן ואני שיר שלי בהשפעת בון איבר שנקרא Fade Away.

Fleet Foxes – Blue Ridge Mountains
כל האלבומים שלהם מדהימים אבל אני רוצה לספר על האלבום הראשון Fleet Foxes. וואוו איזה אלבום!! אני בכלל לא זוכרת מי הכיר לי אותם, הייתה שיחת חולין בבית קפה עם כמה חברים וביקשתי מוזיקה חדשה וטובה. ההאזנה הראשונה ל-Fleet Foxes הייתה כמו לחזור לימי הקוראלים של באך מאות שנים אחורה אבל גם לשלב את הסאונד של היום בתוך החוויה. האלבום הזה גילה לי את הקסם שיש בקולות והרמוניות ווקאליות בשירי פולק. איזה פלא הלהקה הזאת יוצרת עם עיבודי קולות . זה פשוט קסום. אני נזכרת עכשיו שכשקראתי את הקרדיטים באלבום נדהמתי לגלות שהכל הוקלט בבית קטן בעיירה קטנה בארה"ב ובלי הפקה גדולה. לפעמים הפשטות זה העניין. אני חושבת שאפשר לשמוע את ההשפעה של ה-Fleet Foxes בעיבודי הקולות באלבום החדש שלי.

http://www.youtube.com/watch?v=INiITvrKIIc

Death Cab For Cutie – I Will Follow You Into The Dark
את הלהקה הזו הכרתי דרך חברה. טיילתי בדרום אמריקה ולא הכרתי הרבה להקות חוץ מהמיינסטרים שהשמיעו בארץ. אני זוכרת את לי אומרת לי "אם את מוזיקאית, את חייבת להכיר הרבה מוזיקה" והביאה לי אוספים על גבי אוספים של אמנים שלא ידעתי בכלל על קיומם. בתוך האוסף של לי התחברתי ממש ל-Death Cab For Cutie. הסאונד גיטרות שלהם הדהים אותי כגיטריסטית ותמיד חלמתי שבאלבומים שלי הגיטרות ישמעו ככה. החיבור של התופים האלקטרונים, הפסנתר והגיטרות ריגש אותי מאוד ועד היום אני חוזרת לאלבום הזה כדי להירגע ולקבל השראה.

דניאלה ספקטור – הכוכב הזה מת
יוצרת יחסית חדשה ברשימה שלי. התחברתי לגוון הקול שלה ולהפקה של בן ספקטור. משהו בקטנות של השירים דווקא מגדיל אותם מאוד. הסגנון הזה השפיע על היווצרות השיר האחרון באלבום החדש שלי "בים לא שומעים" שנשאר קטן ואינטימי.

Angus And Julia Stone – Big Jet Plane
יש לי חולשה לאחים ששרים יחד (ראו K's Choise). שילוב הקולות תמיד עובד ויש משהו אינטימי שיוצר מהשירה המשותפת. מומלץ.

סיון שביט – נשקי אותי​
אחד האלבומים הראשונים שקניתי כנערה. התחברתי ממש להפקה של אמיר צורף ולקול העדין של סיון שביט. מאז תמיד כשאני קונה אלבומים אני בודקת מי הפיק את האלבום וקוראת את הקרדיטים.

המיקס המלא:

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0