Homeאלבומים חדשים

יש איילים שמדברים עברית: אלקנה כהן על “As I Walk” – האלבום החדש של ג'ודי ענתבי

צילום: עומר מסינגר

כשהחורף כבר כמעט נגמר, מגיעה ג'ודי ענתבי עם צמד איילי צפון לחמם את הלילות הקרים האחרונים לפני שהקיץ הישראלי יכה בנו במלוא עוזו. האיילים על עטיפת האלבום רומזים לשורשים הקנדיים שלו, כמו גם של ענתבי עצמה, אבל המילים והעיבודים נטועים חזק בכאן ועכשיו הישראלי המהביל.

"סאונד של חו"ל" היתה פעם מחמאה רצינית מאוד למוזיקאי ישראלי. הכפר הגלובלי קצת עקר את המחמאה הזאת מתוכן: מפיקים ישראליים לא צריכים להתבייש בשום דבר, מוזיקת אינדי מחו"ל מגיעה לכאן בדיוק כפי שמוזיקת אינדי ישראלית מתנגנת במועדונים בברלין, וכך או כך כולם שרים באנגלית, עם או בלי מבטא.

דווקא במובן הזה ג'ודי ענתבי מצליחה להביא משהו שונה: קודם כל, שלושה משבעת השירים באלבום הם בעברית, מה שמייחד אותו במבול האלבומים הישראלים באנגלית שמסביבו, אבל את החצי השני, האנגלי, כתבה בת הזוג הקנדית של ענתבי, מה שמסביר את האיילים. חבורת הנגנים המעולה שמשתתפת באלבום הזה משלימה את היותו חלק בלתי נפרד מהמוזיקה הישראלית, בלי לנסות להיות שום דבר אחר.

“Magic Door”, שפותח את האלבום, הוא בלדת געגוע לניו יורק, שבשקט ובעדינות שלה מזכירה קולות אמריקאיים מתחילת שנות האלפיים – פיונה אפל או האלבומים הראשונים של רג'ינה ספקטור. שיר הנושא, “As I Walk”, מפגיש עושר מילולי עם לחן קליט ועטוף בגיטרות שקטות ובהרמוניות רכות. "מאבדת" מזכיר קצת את דניאלה ספקטור, גם בהפקה וגם בשילוב בין מילים ישירות וחזקות לעיבוד עדין ורך. אדם בן עזרא על הקונטרבס מוסיף עומק נוסף גם לשיר הזה וגם לרצועה שאחריו, "נסיכה", שאז מצטרפת אליו גם החצוצרה של עירית מינצר וגם הרמוניה העשירה של ענתבי עצמה.

“You”, הוא שוב שיר שנשמע לגמרי אמריקאי (או קנדי, לצורך העניין). מעבר ליופי הפשוט והעדין שלו, יש בו סולו גיטרה מצמרר, מהסוג שכבר לא שומעים הרבה. "בים לא שומעים", שסוגר את האלבום, מביא צעקה כואבת וחרישית, שמתאימה גם לסגירה של החורף הארוך (מדי?) הזה.
ענתבי יודעת להחזיק שירים שלמים לבד – עם גיטרה ומפוחית או עם לופר שהיא משתמשת בו במומחיות, בכל זאת היא החליטה לגייס לאלבום הזה סוללה מרשימה ביותר של מוזיקאים ישראליים: עופר פריאון מנגן גיטרות לאורך האלבום ואליו חוברים קרן טפרברג על התופים, צח דרורי בפסנתר, ושני באסיסטים: דניאל ספיר ואדם בן עזרא – כל אחד מהם מוזיקאי גדול בפני עצמו, שעושים שירות מעולה למוזיקה השקטה של ענתבי.

“As I Walk”, הוא אלבום מעולה להתחמם איתו, וצריך להקשיב לו בתשומת לב. הוא לחלוטין שווה את זה.

האלבום המלא בבנדקאמפ

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0