Homeהולכים להופעה

קרני שמש קוסמיות מקליפורניה: ציפי פישר מכינה אתכם להופעה של מורגן דלט ב-24 במאי בארץ

ישנם ביוטיוב ערוצים של חברות תקליטים מסוימות שאני יכולה לסמוך עליהם שיביאו לי דברים חדשים שאני בטוח אוהב, והערוץ של חברת Sub Pop מסיאטל בהחלט שייך לרשימה הזו. כך ביקור אקראי בערוץ הזה בשנה שעברה הוביל אותי להכרות עם מורגן דלט, מוזיקאי אניגמטי משהו מקליפורניה שעושה אינדי רוק ופסיכדליה שנשמעת כאליו הוקפאה מזמן עבר ושוגרה לעתיד, ואיכשהו במסע הזמן הזה החבילה נפלה בדרך משם לכאן אל הרגע הזה.

נבירה במטרה למצוא מידע על האדם מאחורי המוזיקה הזו, והניסיון לברר איך הוא הצליח לעזאזל להתחבר בצורה כל כך משכנעת לרוח של העשורים האייקוניים ההם, היא לא קלה. נתחיל עם זה שהשם עצמו כנראה לקוח משם של דמות מסרט איזוטרי מ-1966 בשם "Morgan — A Suitable Case of Treatment" ולא שמו האמיתי. בראיון איתו מסתבר שדלט אוהב סרטים אמנותיים ישנים, ובתור מעצב גרפי זה לא מפתיע שההשראה שלו חזותית מאוד. הוא ניגן פה ושם עם להקות, אבל לא באופן מקצועי, כיוון שהפרפקציוניזם שלו הוביל אותו להעדיף עשיית סולו באולפן הביתי שלו. לפני שהוא הוציא אלבום בכורה ב-2014 בלייבל Trouble In Mind, הוא הוציא שתי קסטות (!) במהדורות מוגבלות. אבל אפילו היקף העשייה המצומצם הזה באופן יחסי וגם חוסר הנגישות (מבחינת זה שהמוזיקאי לא התראיין הרבה או חשף הרבה על עצמו) לא הפריע לאותו אלבום בכורה לתפוס תאוצה ולקבל ביקורות אוהדות משלל מבקרי מוזיקה. כי כשאתה טוב, המוזיקה שלך מדברת בעד עצמה, וכנראה שגם בלי הרבה הייפ היצירתיות מאחורי אלבום הבכורה הקנה לדלט אוהבים רבים. ככה נשמע קטע מהאלבום הראשון בלייב…

2016 היוותה נקודת מפנה בסאונד של מורגן דלט, בעקבות החתימה בלייבל קצת יותר גדול והוצאת האלבום השני – Phase Zero. הרבה מהלכלוך בסאונד התנקה, ולטעמי המוזיקה שלו נהייתה יותר נגישה, משהו שיש לו אפיל גם לאוהבי אינדי רוק קצת יותר מסורתי ולא רק למי שממש בקטע של רוק פסיכדלי. לא התפלאתי לגלות שהטעם של דלט אקלקטי מאוד וכולל השפעות ג'אז (סאן רה), אלקטרוניקה (ברודקאסט), אינדי רוק (Thee Oh Sees) ועוד הרבה דברים שהוא לא ציין במיוחד אבל שבטח אפשר לזהות במוזיקה שלו כמו פינק פלויד מתקופת סיד בארט ושאר אבני דרך פסיכדליות. אפשר למצוא נגיעות מכל אחד מהסגנונות האלה באלבום החדש שלו.

אין ספק שזו הולכת להיות הופעה מסקרנת, עם מוזיקה שבוודאות תכניס קצת אופטימיות שמשית בתקופה שבה עדיין הכול אפור וקר. בדיוק מה שהרופא רשם למניעת בלוז החורף. למי שכבר עכשיו רוצה לתרגל קצת מסעות לעולמות אחרים, שני האלבומים של דלט זמינים במלואם ביוטיוב.
דלט יופיע בתיאטרון תמונע ב-24 במאי ועל הגעתו לארץ אחראית חברת ההפקות Zuzz Agency.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0