Homeמיקסקלאוד

קרוקודיל פופולאר במיקס השפעות מיוחד לקולומבוס

צילום: גוני ריסקין

צילום: גוני ריסקין

קרוקודיל פופולאר עושים רוק חזק לפנים, עם גיטרות רועמות כמו בניינטיז, ועוד בעברית! משהו שללא ספק חסר באינדי הישראלי של השנים האחרונות.
עכשיו הם בדרך לאלבום חדש, ואנחנו ביקשנו מהם לערוך עבורכם מיקס של השפעות אהובות במיוחד וגם לכתוב כמה מילים על הבחירות.
בתחתית הפוסט תמצאו את המיקס המלא להאזנה רציפה.

הסינגל הראשון והמעולה שיצא מתוך האלבום:

הבחירות של החברים:

Black Sabbath – The Wizard
עודד: "השירים של סאבת' התנגנו כל הזמן במקלט של החברים במושב שבו גדלתי. מבחינתי סאבת' זה יער וחורשות וערפל וברד ושלג. אוזי הוא קול גדול ברוקנרול, והתפקידים של הלהקה בכל האלבומים משנות ה-70 פשוט מעולים ומכשפים".

Girl Band – Pears For Lunch
מיכאל: "לא בדיוק השפעת ילדות, יותר גילוי מרעיש של הזמנים האלו".

Stooges – 1969
טל: "קשה היה לבחור שיר אחד של הסטוג'ז על פני השאר כי מבחינתי הם תמצית הרוקנרול. הם שילוב של להקה משוחררת, פרימיטיבית, אך עם זאת תמיד מוזיקלית ותמיד משדרת חום ותשוקה. בנוסף יש לה סולן נטול עכבות, אינטיליגנט, שבא לאהוב אותך ולקחת מהחיים כל מה שיש להם לתת. אז בחרתי בשיר הזה למרות הכל, כי זה השיר שפותח את האלבום הראשון שלהם, ובזמן שכל חייך תיארו לך את 69 כשנה הכי יפה שהייתה בהיסטוריה איגי דווקא מעיד שהייתה שנה סך הכל די בינונית, מתיך בפניך את האמת וגורם לך להרהר (ולערער), בדרכו הפשוטה והישירה. בלי בולשיט של למות בגיל 27".

Talking Heads – Once In a Lifetime
מיכאל: "בעיקר בגלל הקליפ שלו ובכלל זה שיר שאני מאוד אוהב".

Ramones – Listen To My Heart
עודד: "כל הסיפור של הראמונס ושל ג'ואי ראמון הוא מדהים בעיניי. האיש הדחוי והחולה שקצת דומה לגמל שלמה, הפך לכוכב שכולם רצו בקרבתו. הטקסטים שלו על אהבה וכמיהה הם מהתמימים, הילדותיים והמדויקים ביותר שאני מכיר".

ברי סחרוף – רעש לבן
טל: "גיבור ילדותי הנערץ. כיוון שהוא היה האמן הראשון שבאמת הערצתי אני מניח שעד היום לו יש את ההשפעה הכי בסיסית על האופי שלי כאמן. מה גם שרעש לבן הוא גם להיט וגם שיר מאד אפל, שזה שילוב מאד נדיר ומיוחד, ולי כאמן יש תמיד משאלה ליצור שיר כזה, מצד אחד מאד פופולארי, ומצד שני עם עומק שלא ימאס עליך גם בשמיעה ה1000. שיר מופת".

U.S Maple – State Is Bad
מיכאל: "מאוהב בסאונד שלהם ובמיוחד בווקליות העקומה של אל ג'ונסון – איש שנכנס בו שד".

Nirvana – Downer
עודד: "מה עוד יש להגיד… פסקול נעורים: שיער, טרמפים, תחנות ריקות ועזובות ברמת הגולן, מכונית שעוברת פעם בשעה. מקלטים במושבים, נעליים צבאיות פתוחות, סיגריות, ג'וינטים ובירה".

Pixies – Blown Away
עודד: "טקסט מעולה, הגשה מעולה. שיר של להקה גדולה. האלבומים שלהם חרכו לי את הדיסקמן של AIWA בנעורים".

King Crimson – Starless
טל: "כמה שהשיר הזה אולי קלישאתי כבר, אולי הייתי בוחר אותו לשיר הכי טוב שנוצר, אם היו מעמידים אותי בפינה הזאת. רוברט פריפ בעיני הוא אחד הגדולים. מקור השראה גם כגיטריסט בעל סאונד ודרך מיוחדת משלו לפרוט על המיתרים וגם כמעבד גדול, הוא תמיד מקורי ותמיד מחפש, יותר נכון היה, כי הוא מאס במוזיקה לטענתו… כיוון שזה נהיה לא כיף כבר, שזו גם דרך מקורית לפרוש. סתם לידע הכללי, השיר הזה כמעט נגנז על ידם עד שיצא הB פארט המטורף הזה באחד הסשנים, בטעות".

Serge Gainsbourg – Cargo Culte
טל: "סרג' הוא מקור השראה בשבילי כמוזיקאי פורץ דרך ופורץ גבולות, מעבד ומשורר גאון. הוא כל כך חריף שהשירה שלו מדלגת גם על מחסום השפה, אתה לא צריך לדעת צרפתית בשביל להרגיש למה הוא מתכוון, כמו שבסרטים של דיוויד לינץ' אתה לא צריך להבין על מה הסרט בשביל להרגיש על מה הסרט. הוא גם מקור השראה כאמן, כאישיות וכמאהב, וכל זה עובר מבלי לקרוא פסקה אחת מהביוגרפיה שלו, רק דרך השירים. ומבחינתי זו גאונות. מנגיעת הבאס הראשונה עד לשאריות האורקסטרה האחרונות, השיר מפתה אותך מטלטל וגומר אותך מותש ומלא בהשראה, מותיר אותך שמוט ומסופק שבאמת אתה לא צריך כלום, רק להתמוגג על החוויה שבאקסטזה. כמובן שעדיף לשמוע את השיר בהקשר של האלבום, מכיוון שזה אלבום קונספט, ומכיוון שזה אלבום מופת. באמת שהייתי רוצה לעשות לעולם מה שסרג' עושה בי!".

Slint – Washer
מיכאל: "השיר הזה בשבילי הוא כמו חידה עם פס קול שלוקחת אותי למחוזות האפלוליים של הנפש".

המיקס המלא:

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0