Homeספיישליםהולכים להופעה

קולין ניומן ומלכה שפיגל (Immersion) בוחרים שירים אהובים לקראת ההופעה שלהם בארץ ביחד עם אולריך שנאוס

jurup1z5cs

הצמד Immersion המורכב ממלכה שפיגל (מינימל קומפקט) וקולין ניומן (Wire) מגיע לארץ להופעה באוזןבר ב-19.11, יום שבת, לכבוד צאת אלבום חדש שלהם (אחרי 17 שנים!), ואליהם יתלווה אולריך שנאוס, היוצר הגרמני המוערך, שישתתף במופע וגם יתקלט במהלך הערב. בשביל הרבה אנשים זהו שילוש קדוש של אגדות ותיקות של אלקטרוניקה נסיונית ורוק מרתק. גם אם אתם לא שוחים בחומר, אנחנו ממליצים לכם בחום להאזין למוזיקה של Immersion, ואולי אפילו לגלות אהבה חדשה בדמות המוזיקה העמוקה וההזייתית של הצמד.
בעמוד הפייסבוק שלנו, אנחנו גם מגרילים כרטיס זוגי להופעה.

לקראת ההופעה, ביקשנו מהצמד לבחור עבורכם שירים אהובים ומשפיעים. הנה מה שהם כתבו לנו…

Whose Fingers // Thor & Friends // Thor & Friends

ת'ור האריס הוא פרקשניסט בלהקת Swans, אך עם זאת למוזיקה הזו ששיחרר השנה אין הרבה במשותף עם החומרים שלהם. המוזיקה הזו מזכירה מלחינים אמריקניים מינימליסטיים כגון סטיב רייך וטרי ריילי, ובמובן הזה היא על-זמנית.

You Have Cured A Million Ghosts From Roaming In My Head // Aarktica // No Solace In Sleep

http://www.youtube.com/watch?v=j-styn5eSEo

אלבום הבכורה של Aarktika נשלח אלינו מסילבר רקורדס ששחררו אותו בשנת 2000, ייתכן כתגובה ל-Immersion. בשל העובדה ששם הלהקה מתחיל ב-A כפול, הם תמיד מופיעים ראשונים באייטיונז. זו הייתה ועודנה קלאסיקה בז'אנר.

Dayvan Cowboy // Boards Of Canada // The Campfire Headphase

ידועים בעיקר בשל אלבום הבכורה שלהם "Music Has the Right to Children", הצמד הסקוטי המשיך לייצר מוזיקה מעוררת מחשבה. הקטע הזה לקוח מאלבומם "The Campfire Headphase" שיצא ב-2005.

Xtal // Aphex Twin // Selected Ambient Works

http://www.youtube.com/watch?v=H5eRyZPNj1w

נפל מזל בחלקנו לשמוע על ריצ'ארד ג'יימס (Aphex Twin) מאוד מוקדם בקריירה שלו. כמה חברים שעבדו ב-R&S רקורדס הביאו הקלטה ראשונית של "Degeridoo", אלבום הבכורה של אפקס טווין, בראשית 2002 ומיד הפכנו למעריצים. האלבום הבא, "Selected Ambient Works Vol. 1" היה התקליט שהשכיב את הבן שלנו לישון כשהיה קטן.

Plainsong // Seefeel // Plainsong EP

הייתה תקופה בשנות התשעים המוקדמות כשכל הז'אנרים הרגישו כאילו הם מתמוטטים. Seefeel הרגישה כמו להקת רוק בלופים אינסופיים. הם חייבים ל-My Bloody Valentine לא פחות מאשר לאפקס טווין. EP הבכורה שלהם, "Plainsong", שוחרר ב-1993 וממש זיקק את הסאונד שלהם. למען האמת, מארק קליפורד הוא כעת מ"השכונה" בברייטון. הוא תיקלט באחת ההופעות האחרונות של Immerssion.

Via Flaminia // Land Observations // Roman Roads IV-XI

http://www.youtube.com/watch?v=kPF7BwtpXZ8

Land Observations הוא ג'יימס ברוקס, הזמר והגיטריסט של להקת Appliance (אשר תמכה בסיבוב ההופעות האירופאי של Wire ב-2002). מאז ש-Appliance התפרקה, ברוקס צייר והפיק מוזיקה מופשטת הנוגעים בתמות סביבתיות וגיאוגרפיות. השיר הזה הוא מתוך אלבום הבכורה שלו מ-2012, "Roman Roads IV – XI".

Fear Of Flying // Bowery Electric // Beat

התוודענו ל-Bowery Electric דרך האוסף "Mosters, Robots and Bug Men" מ-1996. לאחר מכן פשוט רצנו לקנות את כל מה שהם שחררו ואפילו יצרנו מהם כמה רמיקסים. תמיד התעניינו בפרוייקטים מוזיקליים של זוגות ואפילו זכינו להכיר מעט את לורנס ומרת'ה. לצערנו, כפי שקורה בהרבה מקרים, כשהזוגיות התפרקה – כך גם להקתם. לורנס חי כעת בלונדון ולמען האמת הוא זה שהכיר לנו את המוזיקאית והאמנית הישראלית נגה שץ. "Beat" שוחרר ב-1996.

Slow Water // Brian Eno // Music For Films

הרבה מחומרי שנות ה-70' המוקדמות יכולות להיות מוגדרות כ-"immersive". האלבום "Discreet Music" ממחיש זאת היטב, אבל הוא די ארוך בשביל המיקסטייפ! אז בחרתי רצועה קצרה מתוך האלבום "Music for Films" מ-1976.

Circling // Four Tet // There Is Love In You

קירון הבדון הלך לאותו בית-הספר כמו בננו, בן, אך סיים לפניו. הכרנו את המוזיקה שלו מהלהקה המקומית Fridge, כשגרנו בדרום-מערב לונדון ואפילו נכחנו בהופעה חיה שלהם בפאב בפטני. למרות זאת, החיבור שלנו לרצועה הזו, מאלבום ששוחרר ב-2009, מזכיר יותר את ברייטון מאשר את לונדון. בתקופה שביקרנו בברייטון וחלמנו לעבור לכאן, ישבנו ערב אחד בסוף הקיץ בבר ובהינו בים. הם ניגנו את האלבום הזה והרצועה הזו ממש היטיבה לתאר את ברייטון דרך עיניים לונדוניות (לא היה אף לא בר אחד בלונדון שיכולת לשמוע בו את Four Tet או אף מוזיקה דומה לה!).

Far Away Trains Passing By // Ulrich Schnauss // Far Away Trains Passing By

מלך השוגייז אמביינט הכיר לנו את אולריך! הייתה תקופה בתחילת העשור הקודם בה אנשים מסצנת הדאנס החלו להתנסות במשהו בז'אנר קרוב אך לא לחלוטין זהה למוזיקת רוק. הרצועה הזו היא מאלבום הבכורה של אולריך מ-2001, ויחד עם אלבום ההמשך "A Strangely Isolated Place" מ-2003 הגדירו ז'אנר לפני שמישהו חשב בכלל לחקור את הכיוון הזה. לאחר מכן, יצא לנו להכיר את אולריך שחי כעת בלונדון דרך נאט קראמפ מ-Sonic Cathedral. הוא ישתף איתנו פעולה במופע של Immersion ב-19 בנובמבר באוזןבר. אגב, אולריך חבר ב-Tangerine Dream כשנתיים.

Telema // To Rococo Rot // The Amateur View

ה-Rococo Rot היוו שיתוף פעולה שחדל מלהתקיים בין האחים רונלד ורוברט ליפוק וסטיבן שניידר. הם היוו דוגמא לאחד משיתופי הפעולה המוצלחים לאחר נפילת החומה – רונלד ורוברט היו ממזרח ברלין וסטיבן מדיסלדורף; כמו כן, הם היו חלק מהקליקה של הלייבל Kitty Yo באמצע שנות ה-90, יחד עם עוד להקה בה רונלד השתתף – Tarwater. האלבום "The Amateur View" שוחרר ב-1999 והיה חלק ממוזיקת האווירה של אותו הזמן. אנחנו עבדנו רבות עם רונלד שניגן בשני האלבומים האחרונים של מלכה ובלהקה שמלווה אותה. כמו כן, הוא גם שיתף פעולה עמנו ב-Immersion במופע בפסטיבל Pop Kultur בברלין בספטמבר 2016.

Universal Traveler // Air / Walkie Talkie

השיר הזה הוא מהאלבום ש-Air שחררו ב-2004, "Walkie Talkie" והוא אחד מהאלבומים היחידים שמערבבים פופ ואווירה חולמנית יחד. הוא מצליח להשיג עומק שלא כל אלבומיהם של Air מצליחים להגיע אליו וכנראה שזה טמון בהפקה של נייג'ל גודריץ'. לדעתנו זהו השיר המוצלח ביותר באלבום.

The Poem // Thee Oh Sees // An Odd Entrances

http://www.youtube.com/watch?v=TW4kzKAFRpI

ראינו את Thee Oh Sees לייב בלוס אנג'לס ב-2013. כלהקת לייב – הם מגיעים למחוזות שונים לחלוטין מאלה שבאלבום. ההופעה זכורה לי בעיקר בשל מקצבי הפאנק-רוק והקהל (ברובו ילדים) שהשתגע לגמרי! קשה למצוא שיר של הלהקה ששונה עד כדי כך מהופעת הלייב שלהם. שיר יפהפה.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0