Homeבכורה בקולומבוס

בכורה בקולומבוס: זאב טנא – מזרח תיכון חדש (סינגל)

צילום: בצלאל בן חיים

צילום: בצלאל בן חיים

בימים בהם המחאה המוזיקלית בעולם ובארה"ב בפרט חווה רנסנס אמיתי, הרבה בזכות האיום של טראמפ על הדמוקרטיה האמריקאית והתפרצותה של תנועת #Black Lives Matter, בעידן בו זוכה בפרס נובל (ומסרב לקבל אותו) אמן המחאה הגדול מכולם כנראה, קשה במיוחד לקבל את העמדה הפסיבית של הסצינה המקומית. למעט צדיקים בודדים, פה מעדיפים לשיר על אהבה.
אחד הצדיקים המתמידים מכולם כאן בארץ הוא זאב טנא, מי שבמשך שנים מחטט בפצעים הכי דלקתיים שיש לנו, ועושה זאת בעקביות ראויה להערכה.

עכשיו טנא בדרך לאלבום חדש בהפקתו של קוסטה קפלן מ"חיה מילר", ואנחנו מתכבדים להביא לכם בבכורה לקולומבוס את הסינגל הראשון מתוכו – "מזרח תיכון חדש". זהו קטע אינטנסיבי, לא מרפה, המהווה מעין ראשי פרקים (כך הייתי רוצה לחשוב לפחות) לאלבום המלא. טנא נוגע בחוליים רבים של החברה שלנו, של האיזור שלנו, אבל רק משרטט דמויות, בונה אווירה, משתהה רק עוד קצת עם המהלומה הניצחת.

ביקשנו מטנא וקפלן לספר לנו קצת על השיר ועל האלבום שבדרך…
טנא:
"שיר ראשון מתוך אלבום שסיימנו זה עתה.
יוצא לכבוד האינדינגב שם אבצע אותו ממש ביום השלושים לפרס כי תאמינו או לא ״מזרח תיכון חדש״ נכתב לפני שנה ופרס מסומפל בו בסוף השיר.
בקרוב גם הקליפ.
אז זהו. אלבום חדש. די כואב, די עצוב אבל גם די מצחיק… איך אפשר בלי, שנוצר יחד עם רוקר הפלא קוסטה קפלן ועם צוות מוזיקאים צעירים ותותחיים.
תענוג צרוף בשבילי, נראה מה תגידו.
הלאה הכיבוש !!!".

קפלן:
"כשהתחלנו להרכיב את חתיכות השירים במטרה לעשות מהם אלבום, מזרח תיכון חדש היה אחד השירים הכי קצביים ברפרטואר. ככל שהעבודה עליו נמשכה השיר הלך ונהיה איטי יותר עד שבאולפן הוא קיבל את המקצב השבטי שעליו זאב שר את המילים הציוריות כמו חיה פצועה שגוררת רגל.
ברגע שהגענו להבנה הברורה שהשיר צריך להיות כבד וקודר כמו המציאות שהוא מתאר שאר האלבום הסתדר בקלות. השיר הזה הוא הכללי מכולם כי בניגוד לאחרים הוא לא נוגע בנושאים מוגדרים כמו זקנה, יום הולדת או הצלקת התורשתית של טראומת מלחמת העולם השנייה, אבל הוא מתאר את העולם כפי שזאב רואה אותו כיום – מופע אימים מעורר בחילה אבל מרתק מאין כמוהו".

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0