Homeהולכים להופעה

צרוד ועצבני: ניצן אנגלברג על הרכב ההיפ הופ אוניקס שיגיע להופעה בארץ ב-21.11

onyx-03-mika

בשקט, בשקט וכמעט ללא פרסומים בתקשורת, יגיע להופעה יחידה בארץ הרכב ההיפ הופ אוניקס.
זו תהיה הפעם השנייה בה יופיעו אוניקס בישראל (הראשונה הייתה ב-2011, כך הסתבר לי בהמשך), ועל קיום ההופעה הזו נודע לי משילוט בשיטוט אקראי ברחובות תל אביב.
מצאתי את עצמי משפשפת את העיניים אל מול הפוסטר הצהוב ושואלת את עצמי בלב: "אוניקס? הם עוד קיימים בכלל?". בדיקה קצרה בגוגל סיפקה את התשובה: בהחלט, קיימים ואפילו בועטים.

אוניקס הם בני הדודים סטינקי פינגאז ופרדרו סטאר. למרות שההרכב זכה לעיקר הצלחתו אי אז במהלך שנות ה-90 וסביר להניח שהוא לא הראשון שעולה לרובנו בראש כשאנחנו מונים קלאסיקות היפ הופ מהתקופה, תרומתו לז'אנר ההארדקור היפ הופ, המאופיין בכעס ואגרסיביות, לא מוטלת בספק. ואכן, כשמאזינים למוזיקה של אוניקס, הדבר הראשון שנגלה לאוזן היא הטחת המילים הצרודה והעצבנית, באגרסיביות ובדרמטיות כמעט מטאלית.
ההרכב התחיל לפעול במכורתו של ההארדקור היפ הופ, ה-East Coast, ובמקרה זה – קווינס ב-1988.
במקור מנה ההרכב ארבעה חברים: השניים המצוינים הנ"ל, סוני סיזה ו-Big DS שעזב את ההרכב אחרי יציאת אלבום הבכורה והלך לעולמו ממחלת הסרטן בשנת 2003.

הארבעה נפגשו כשעבדו כספרים והחלו להופיע במועדונים מקומיים קטנים, מה שהביא בשנת 1991 ליצירת קשר עם ג'ם מאסטר ג'יי מההרכב המצליח Run D.M.C, אשר בבעלותו הייתה גם חברת תקליטים. חברי ההרכב הביאו לג'ם מאסטר ג'יי את הדמו הטרי שהקליטו, והוחתמו מיד בחברה.
כעבור שנתיים הוציאו אוניקס את אלבומם הראשון, Bacdafucup, שזכה להצלחה מסחרית בעיקר בזכות הסינגל Slam ששודר ללא הרף ברדיו וב-MTV.

אלבומו השלישי של ההרכב, Shut 'Em Down מ-1998, כלל אורחים רבים, ביניהם DMX, Method Man, Big Pun ואחד, 50 סנט שאז היה ראפר אלמוני ובאלבום הזה הפציע לראשונה.

לא רק המוזיקה של ההרכב הופיעה בסדרות ובסרטים שונים, אלא גם חלק מחברי ההרכב בכבודם ובעצם (סטיקי פינגאז ופרדרו סטאר), אשר התפרסמו גם בזכות קריירת המשחק שלהם.
למשל בסיטקום משנות ה-90, "מואישה", בסרט "Save The Last Dance" ותפקידים שונים בסדרות כמו "חוק וסדר", "הסמויה", "המגן", "CSI מיאמי" ועוד.

אבל לפני היותם שחקנים, סטיקי פינגאז ופרדרו סטאר הם עדיין קודם כל ראפרים.
אוניקס, אשר שיחררו עד כה שישה אלבומים מלאים, ממשיכים להוציא מוזיקה חדשה גם היום כאשר ה-EP האחרון שלהם, Against All Authorities, יצא בשנה שעברה.
אם חששתם כמוני שחברי ההרכב התברגנו והתמתנו במהלך השנים, אתם בהחלט יכולים להירגע. כמו באלבום שלהם מ-2014, הראשון מזה 11 שנים, גם במקרה זה מדובר ב-EP עצבני למדי עם מסר חד וחלק של Fight the power, כפי שמסתמן גם משמו.

עם אוניקס יופיעו גם Snak The Ripper ו-Junk. הראשון הוא ראפר קנדי שהחל לפעול בשנת 2007 ואוניקס מהווה את אחת מההשפעות המוזיקליות הגדולות שלו באופן מובהק, כפי שניתן לשמוע. הוא גם הפנים של מותג הבגדים הקנדי Ephin-SDK שעם הזמן הפך לתנועת היפ הופ בקנדה הכוללת ראפרים ואמני רחוב, ביניהם גם הראפר הגרמני (שכיום פועל בקנדה) Junk.
בשנים האחרונות אוניקס משתפים פעולה באופן נרחב עם Ephin-SDK ו-Snak The Ripper בפרט והם נמצאים נכון לעכשיו בסיבוב הופעות במסגרתו יגיעו כאמור גם ארצה.

את הפרסומים המועטים של ההופעה בתקשורת (העברית לפחות) אולי ניתן לייחס לכך שנכון לעכשיו היא התפרסמה בעיקר בקרב קהל חובבי ההיפ הופ הרוסי בארץ, ואין זה מפתיע בהתחשב בכך שחברת ההפקות של האירוע היא Tpuz, המפיקה גם את הרכב ההיפ הופ הרוסי iZReal ומכוונת יותר מכל לקהל זה.
נקודה מעניינת נוספת היא שאוניקס בעצמם הפכו בעשר השנים האחרונות לפופולריים מאוד ברוסיה, כשהם משתפים פעולה עם ראפרים מקומיים ואף פתחו מותג בגדים וחברת תקליטים משלהם במדינה.

אוניקס, Junk ו-Snak The Ripper יופיעו במועדון הבארבי בתל אביב ב-21.11.
פרטים נוספים באיוונט.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0