Homeאלבומים חדשים

אבודים בגן עדן: על האלבום החדש של LUH – Spiritual Songs for Lovers to Sing

13647238_716556721819065_1413010495_o

LUH – ראשי תיבות של Lost Under Heaven – כך נקרא הפרויקט המוזיקלי החדש של אלרי ג'יימס רוברטס ושותפתו ליצירה אבוני הורן, צמד צעיר ומסקרן ממנצ'סטר, אנגליה.
רוברטס הקים בעבר את ההרכב המסתורי WU LYF, שהתפרק כלעומת שבא, אחרי אלבום אחד מוצלח. לאחר ההתפרקות, והתייחסותו של רוברטס להרכב כ"משהו שמת מבחינתי", הוא חבר לשותפתו לחיים, האמנית אבוני הורן ויחד הם הוציאו את אלבום הבכורה שלהם Spiritual Songs for Lovers to Sing תחת השם LUH. האלבום הזה הוא חוויה רוחנית: אסופה של שירי אהבה, אכזבה מהעולם ותקווה לעתיד טוב יותר.

המאפיין הדומיננטי באלבום הוא קולו של רוברטס, אשר נע בין שאגה ליללה, על רקע שירים שקטים עמוסים בכלי מיתר ונשיפה, עד להמנונים אלקטרוניים רועשים (את האלבום הפיק The haxan cloak, מפיק אלקטרוני שעבד גם עם ביורק על אלבומה האחרון) ודואטים כנים ומרגשים.
כבר בשיר הראשון – I&I החיבור בין רוברטס להורן עובד, כשאת השאגה שלו מלווה הקול העדין שלה, על רקע פסנתר וליריקה רפטטיבית. פתיחה נהדרת לאלבום.

הבלדה Future Blues נותנת להורן את קדמת הבמה, ועל רקע גיטרות מרחפות היא שרה: I'm so bored of this reality\of fearful men trying to limit me.
כמו המנון לדור הצעיר המשועמם מהעולם, זה שמחפש כל הזמן ריגושים חדשים.

הרגע המפתיע של האלבום מגיע בדמות השיר ORO$. קטע אלקטרוני אינטנסיבי ומתפוצץ מכעס על תאוות הבצע של האדם והעולם החומרי בו אנחנו חיים. (השורה go work sleep repeat until you are fucking dead כנה וכואבת).

שאר הקטעים באלבום נעים על הגבול של שקט-רועש ומפתיעים בישירותם. רוברטס והורן שרים על האהבה והנאמנות ביניהם, על האכזבות מעצמם והתקוות המשותפות. Lost Under Heaven, שיר הנושא, מתפקד כהמנון רוקנרול וגם הוא בולט בכנותו:
And we all know that it's bullshit\ they say it's just life and we live it.

Spiritual songs for lovers to sing הוא אחד האלבומים הטובים שיצאו השנה. השילוב בין הטקסטים הנוקבים של רוברטס וגישתו הבלתי מתפשרת לבין העדינות והעוצמה השקטה של הורן, יוצרים אלבום רלוונטי שמשקף את העולם המורכב בו אנו חיים.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0