Homeאלבומים חדשים

דברים יפים: שחר רודריג על אלבום הבכורה של האחיות ג'משיד

האחיות ג'משיד. צילום: עוז ברק

האחיות ג'משיד. צילום: עוז ברק

בשבוע שעבר קיבלתי מייל מרגש ביותר: אחרי המתנה סבלנית – הגיע אלבום הבכורה של האחיות ג'משיד. ממש כפי ששי-לי ג'משיד, חצי מההרכב, הבטיחה לי בשיחתנו לפני חודש וחצי – הקיץ נפתח עם אלבום נוסף על המדף (המוחשי או הוירטואלי). האלבום, שמומן באמצעות פרוייקט הדסטארט, מכיל תשעה שירים של האחיות ושני סינגלים כבר יצאו מתוכו: "ירושלים" ו"ארמון מחול". השבוע הן גם משיקות את האלבום בבית אבי-חי בירושלים בהופעה מיוחדת בה יארחו את דניאלה ספקטור.

עדן ושי-לי הן כבר פרפורמריות ותיקות בסצנת האינדי והופעות הסלון המקומיות. באינדינגב האחרון הן הופיעו על במת החיפושית והיפנטו את הקהל עם ההרמוניות הקוליות שלהן. דווקא בגלל העובדה הזו, היה בי גם חשש להקשיב לאלבום. זה קצת כמו להאזין לאלבום השני של אמן שמאוד אהבת את אלבום הבכורה שלו – האם הוא יצליח להביא לידי ביטוי את הכשרון שלו? האם הוא יתעלה על התחושות שעורר בך בפעם הראשונה?

כאילו כדי להעיד על האלבום כולו, הוא נפתח בשיר "דברים יפים". במופע הבכורה של האלבום צפויים להיות על הבמה אחד-עשר נגנים (!!!) ובאמת הציפייה הייתה לאלבום מאוד מעובד ומתוזמר. הופתעתי לגלות שהקסם שטמון בדואו (זוג כלים וזוג קולות) נשמר – ורק רוּפד והועשר בעוד תריסר רבדים מעבר לגיטרה של שי-לי ולצ'לו של עדן. שאפו לאביב משולם ושחר אליסוף על שהצליחו לשמר את הניצוץ והפלא הירושלמי.

"לבן" הוא בחירה אמיצה בעידן השאפל, מכיוון שהוא עלול שלא להקדים את "לבן על גבי שחור". מצד שני, בדומה ל"עיר ובהלות" של דודו טסה שמשלב כמה קטעים אינסטרומנטליים שכאילו נועדו "להרים" לשיר הבא – לבן לחלוטין עומד בפני עצמו. לא סתם שני האלבומים הזכירו לי אחד את השני, למרות השוני המהותי ביניהם – בשניהם יש משהו מאוד אמיתי, מאוד נוגע וישיר, אבל מצד שני גם לא מתפשר על איכות ויושרה מקצועית.

קשה לי להתחייב ולהגיד מהו השיר האהוב עליי באלבום מכמה סיבות: האחת, התחושה הכללית שהאלבום משרה – היא המהות פה; הוא מרגיע, מעורר מחשבות, נעים לאוזן וללב והוא גם הרבה מעבר לשיר אחד או שניים – לקחו את הקמצוץ שהיה ב"דברים יפים" ופיזרו אותו על תשעה שירים. השניה היא שלא נעים לי להגיד שבחרו עבורי כבר את השיר שלי. כשיוצא אלבום חדש ויוצא מתוכו הסינגל – זה קצת מיינסטרים להגיד שזה השיר האהוב עליך, לא? ובכל-זאת, "ירושלים", הסינגל הראשון מתוך האלבום, הוא כנראה המוביל בין המועמדים כי הוא חלון ותריסים ועיניים לעיר אהובה.

עדן ושי-לי כתבו במייל: "תדעו, בשבילנו אתם ממש שגרירים של המוזיקה שלנו. זה כבר קורה, אנחנו מרגישות את זה. כל אחד מכם מעביר את השירים הלאה לעוד אנשים וזה פשוט מגדיל את המעגל ואת התנועה של הפרוייקט הזה. זה כל מה שאנחנו מאחלות לאלבום שלנו: שיגיע לכמה שיותר לבבות". נאחל להן שכך יהיה.

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar

    This article is top shelf in my personal opinion. The points are presented with intelligent thought and consideration. It’s very well-written and engaging. Thank you for providing this valuable information.

DISQUS: 0