Homeאלבומים חדשים

חיווט מחדש: על אלבום הבכורה של אסף איילון

13220972_1095263447162627_1102858014603713606_n

אני קונה דיסקים. לפעמים אני קונה מוזיקה בבנדקמפ, או סתם מאזין ביוטיוב, אבל כשאני יכול, אני הולך לחנות, קונה את הדיסק ומוציא את החוברת כדי לקרוא את הקרדיטים. ואני תמיד קורא את הקרדיטים.

כשאלבום הבכורה המצוין של עלמה זהר יצא, רצתי לקנות אותו, והדבר הראשון שעשיתי היה לבדוק מי הפיק אותו. הסתבר שבחור בשם אסף איילון הפיק את האלבום וניגן בו כמעט בכל הכלים, ואני הפכתי למעריץ – גם של עלמה זהר וגם של אסף איילון (שעבד גם עם מוש בן-ארי, אייל אבן צור ורבים אחרים).

לפני כשבועיים הגיע בדואר אלבום הבכורה של איילון עצמו, Rewire, שיצא במימון המונים. איילון הכניס לאלבום הזה את כל המאפיינים המוכרים מהעבודה עם עלמה זהר: גיטרות מעולות מכל הסוגים, מלודיות חזקות ומרגשות, והמון רוך ואהבת אדם, אהבה למוזיקה, אהבה לארץ.
הנוף של אסף איילון הוא הגליל והמולדת שלו היא הפולק והקאנטרי האמריקאי. האבות הרוחניים שלו הם דילן ויאנג, ומקורות ההשראה שלו הם המשפחה והילדים. כך למשל בסינגל הראשון מתוך האלבום, Abigail (כאן בהופעה עם עלמה זהר):

בשירים כמו "Until the Day I Die" ו-"Words" שאיילון מסתובב איתם כבר לא מעט זמן בהופעות, הוא מביא גיטרות אקוסטיות וחשמליות שנשמעות כאילו דילן הקליט אותן בשנות השבעים, עם הרמוניות פולקיות ורגש שקשה להתעלם ממנו.

“The Muses Are Departed” ו-“Simple Man” הם גרסאות מאוד ישראליות ומאוד אמיתיות לדברים שניל יאנג עשה באותה תקופה, מוכיחים כמה איילון הוא תלמיד טוב של מורים גדולים. ההשפעות לניל יאנג מזכירות גיבור גיטרה ישראלי אחר – גבע אלון, ואלון באמת מתארח באחד השירים לשיתוף פעולה פולק-רוקי ישראלי משובח.

לקראת סוף האלבום, איילון "משתחרר" קצת ממטען האמריקנה: “Born Tired & Raised Lazy” הוא הקטע הכי אואזיסי ששמעתי מאמן ישראלי אי פעם, ואיזה כיף זה. גם "Music" שבא מיד אחריו נפתח עם אותו בס פסיכדלי ששם אותו באמצע הדרך בין אואזיס לארקטיק מאנקיז – להקות שהישראלים אוהבים לשמוע אבל נדיר למצוא כאלו שבאמת מושפעים מהן במוזיקה.

האלבום נסגר עם "Time", בלדת קאנטרי רוק שמזכירה שהזמן של איילון הגיע לצאת מאחורי הקלעים אל קדמת הבמה:

Time to seek a new direction 
We are heading for a fall 
Know what you're giving your attention 
And take heed to this my call 
Selfishness is not the answer 
What we have was meant for all 
Give thanks and praises to the master 
And always keep your eyes on the ball 

אני הולך להמשיך לקרוא קרדיטים. הם לוקחים למקומות נפלאים.

הבנדקמפ של איילון

COMMENTS

WORDPRESS: 1
DISQUS: 1