Homeהולכים להופעה

ציפי פישר מכינה אתכם להופעה של Foals בארץ בקיץ הקרוב

foals

ב-31 באוגוסט יגיעו ללייב פארק ברעננה פואלס הבריטים. ציפי פישר מכינה אתכם להופעה…

אל פואלס (Foals) הגעתי, כמו רבים אחרים, כשיצא אלבומם השני Total Life Forever ב-2010. היה באלבום הזה שילוב מנצח בין רוק גיטרות למקצבים מרקידים, טריק שהם למדו מלהקות כמו ניו אורדר והסטון רוזס. האלבום הזה העלה את הלהקה למפת המוזיקה העולמית, לאחר שאלבומם הראשון, Antidotes, זכה להצלחה די מרשימה להרכב מתחיל, אבל בעיקר באנגליה. הלהקה התגלגלה מהרכב קודם בשם The Edmund Fitzgerald, שהיה בסגנון מאת' רוק, השפעה שיותר ניכרה באלבום הבכורה שיצא ב-2007 בהפקת דיוויד סטייק. אבל מאז הסאונד של הלהקה הפך ליותר נגיש וקצת המנוני, מהלך ששם אותם בשורה אחת עם עוד להקות אינדי בריטיות שנטען כי "יצילו את הגיטרות" באותה תקופה כמו בלוק פארטי או סנואו פטרול.

שיר שיש סיכוי טוב שאתם מכירים כיוון שהיה הכי מצליח מתוך Total Life Forever, הינו "Spanish Sahara", שאף הופיע בטריילר לסדרה "הפמליה" וזכה בשיר השנה של מגזין NME, אבל יש באלבום עוד כמה שירים מוצלחים שאני אוהבת לא פחות. האמת שזה טיפה הפתיע אותי ששיר יחסית ארוך שלא יצא כסינגל (אורכו כמעט 7 דקות) ושמתחיל שקט ועם בילדאפ איטי לכיוון הרועש, הצליח בצורה כזאת. ישנם באלבום שירים יותר "רדיו פרנדליים" כמו "מיאמי" שלו קליפ מאוד משעשע ומוגזם עם בודיבילדרס ומלכות דראג, אבל זה מוכיח שאין נוסחה למה שאנשים יאהבו, ולפעמים דווקא מורכבות מקבלת את ההכרה שהיא ראויה לה.

אלבומם השלישי, Holy Fire, הושפע ממחשבות של סולן וכותב השירים העיקרי של ההרכב, יאניס פיליפאקיס, על דת (הוא גדל בתור נוצרי יווני-אורתודוקסי כמו אביו, למרות שאמו יהודייה) ופילוסופיה. בכלל, פיליפאקיס שנשר מלימודי פילוסופיה באוקספורד (שלושה מחברי הלהקה למדו באותה אוניברסיטה כמו רדיוהד) נוטה לתת רפנרסים לנושאים כבדי משקל בשיריו. בטור שהלהקה ערכה עם צאת האלבום, ב-2013, היא קיבעה את מקומה כאחת הלהקות עם מופע חי שלא כדאי להחמיץ, וזכתה באותה שנה בפרס "ההופעה החיה הכי טובה" של מגזין Q.

אלבומם הרביעי What Went Down שיצא שנה שעברה משלים את המהלך שהחל בזה הקודם, לסאונד יותר גדול ומפוצץ של להקות סטייל יו טו. הוא גם טיפה פחות רקיד ועם יותר דיסטורשן, וכמו אלבומם הקודם הופק בסטודיו של אלן מולד, מפיק וטכנאי סאונד אגדי שעבד עם מיי בלאדי ואלנטין, הארקטיק מאנקיז ו-NIN, בין השאר, והופק בידי גיימס פרוד, שאף הוא שותף להפקה של המאנקיז והינו קלידן מזדמן שלהם.

יש לציין שגם בקולומבוס לא נשארנו אדישים לאלבום, והשיר Birch Tree מתוכו נכנס למיקס ינואר 2016.
תוך עשור פאולס הצליחו להפוך לאחת להקות האינדי האהובות ומוכרות באנגליה, והוכיחו שהשם שבחרו לעצמם (שמשמעותו סייחים) באמת משקף היטב את האופי האנרגטי והצעיר של המוזיקה שלהם. בהופעתם בישראל יחממו אותם ה-Thee Oh Sees, להקה מסאן פרנסיסקו שבהחלט מתאימה לסאונד היותר כבד של האלבום הנוכחי של הפאולס, ואף הם מצטיינים בהופעות חיות של פאנק גאראג'. אז הישר מהופעה בפסטיבלים הגדולים כמו קאוצ'לה, אנחנו מקבלים להקה שנמצאת בתקופה טובה של הקריירה שלה, ויש בהחלט למה לצפות.

http://www.youtube.com/watch?v=FTZiZyXcPFE

את פואלס מביאה לארץ חברת ההפקות הנהדרת נרנג'ה.

כרטיסים

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0