Homeאלבומים חדשים

סיפור על בית ב-16 פרקים /// עומר אסייס על האלבום החדש של אנדרסון פאאק

12502705_10153844968659029_1193062977_n

על עטיפת אלבומו החדש של הראפר הקליפורני Anderson .Paak (לשעבר Breezy Lovejoy), נראה פאאק כאשר הוא ישוב מול פסנתר בבוקסר, בליבו של ים מלא גלים ובו צפים פטיפון, מכונית אמריקאית מלאת סטייל, סירה ריקה מאדם ובאופק אדם משייט לבדו על סירה קטנה לעבר השקיעה.
בעטיפת האלבום בעצם מספר פאאק את סיפור האלבום הזה מבלי לומר מילה, זהו אלבום על סיפור חיים, מלא בדידות וים קליפורני, אשר במרכזו כעת עומדים הפסנתר, המוזיקה ופאאק שמרגיש בתוך כל זה בבית, כאשר גם כשהוא ישוב חנוט בז'קט, הוא מסתפק רק בבוקסר.
מהצלילים הראשונים של שיר הפתיחה The Bird, פאאק לא מסתפק ברמזים וחושף בפני המאזין בישירות כואבת חלקים מסיפור חייו:

My sister used to sing to Whitney, mmm
My mama caught the gambling bug, mmm
We came up in a lonely castle, mmm
My papa was Behind them bars, mmm

ואכן סיפור חיים לא פשוט יש לפאאק, עם אבא שאותו כמעט לא ראה ותקופה לא קצרה בה היה חסר בית. אבל אל תטעו לחשוב שאווירה מלנכולית עוטפת את האלבום, יש באלבום לא מעט שירים כמו Am I Wrong הפופי והכייפי שבקלות יכולים לעטר כל רחבת ריקודים.
פאאק מדגים לאורך כל האלבום יכולות שירה מגוונות, אם בקול חלקלק כמו ב-Silicon valley ואם בשירה הרבה פחות שוטפת ויותר אגרסיבית כמו בבתים של Without You היפהפה וגם לכל אורך Come Down, שהוא בעיניי אחד השירים הטובים שיצאו בזמן האחרון ומחביא בתוכו סימפול מאוד מעניין, שימו לב לפתיחה.

פאאק גולש גם למחוזות אלקטרוניים יותר ב-Parking Lot ו-Light Weight הקלילים, מדגים איך עם משחק נכון בין סגנונות משאירים מאזין בתוך המוזיקה גם באלבום של 16 רצועות.

גם לפני האלבום הנוכחי פאאק הוציא לא מעט מוזיקה מצויינת, יחד עם דוקטור דרה ב-"Compton", באלבומו הקודם Venice וגם באלבומיו הקודמים תחת השם Breezy Lovejoy, אבל נדמה שבאלבום הנוכחי הוא אסף סביבו אסופת מוזיקאים בעזרתם הוא ממקסם את היכולות שלו.
אם זה DJ Khalil, Hi–Tek, טאליב קוואלי או פינו פאלאדינו, נדמה שאלו בדיוק האנשים אותם היה פאאק צריך בכדי לתת לכשרון שלו את הסביבה הכי מגוונת ונכונה בשביל הכתיבה והשירה שלו, מה שעושה את האלבום הזה לפנינה אמיתית.

 

COMMENTS

WORDPRESS: 1
DISQUS: 0