Homeאלבומים חדשים

שובר את המנעול: אלקנה כהן על האלבום החדש של דייויד גילמור

בן אדם יורד מהרכבת, מהרמקולים בוקע צליל של הודעה לציבור: "הרכבת הבאה תצא…". בן אדם אוהב את הצליל שמקדים את ההודעה – ארבעה תווים. הוא מוציא את האייפון ומקליט. בן אדם מגיע הביתה, הופך את הנעימה בת ארבעת התווים לשיר, מבקש מאשתו שתכתוב לו מילים, ואז אוסף מקהלה של תושבי השכונה יחד עם כמה אסירים משוחררים, ומקליט את השיר הזה…

כך, בערך, נוצר שיר הנושא באלבום הסולו האחרון של דיוויד גילמור, “Rattle That Lock”, והתהליך הזה מלמד הרבה על שיטת העבודה של האיש, שמוצא מוזיקה בכל צליל שסביבו, ומוזיקאי בכל אדם שעובד איתו.

542c2facff37987ee522796d62b41072

האלבום החדש של גילמור הוא תוצר של עבודה שנמשכה בערך חמש שנים, שבמהלכן אספו גילמור, אשתו פולי סמסון, והמפיק פיל מנזנרה (כן, זה ההוא מרוקסי מיוזיק), שירים וקטעים שהתחברו בסוך לכדי יצירה אחת שלמה. “A Boat Lies Waiting” מבוסס על קטע פסנתר שהוקלט לפני 18 שנה, והסינגל הראשון מהאלבום “Today'’, מורכב מקטעים שגילמור הקליט ופחות או יותר שכח מהם, עד שמנזנרה מצא אותם והכריח אותו להפוך אותם לשיר – מוצלח מאוד.

גילמור עם גאי פראט

גילמור עם גאי פראט

בכלל, יש תחושה באלבום הזה שגילמור עבר את השלב, ואת הגיל, שבו הוא צריך להוכיח משהו למישהו: הרזומה שלו עשיר ומוכר, הניסיון שלו עצום ומעמדו כגיבור גיטרה לא עומד להתערער. אל המקום הזה, גילמור מביא דברים שהוא לא נגע בהם עד היום: הרבה גוספל (בשיר הנושא וב-Today), קטעים מתוזמרים (כמו בנעימה הפותחת 5AM), וג'אז, כמו בשיר המצוין הזה (עם הקליפ המצוין לא פחות):

הנוכחות של פולי סמסון, אשתו של גילמור, נוכחת גם היא באלבום: סמסון היא כותבת המילים העיקרית של גילמור כבר שנים רבות, ואיכויות הכתיבה שלה הולכות ומשתבחות, כמו גם הנושאים שהיא עוסקת בהם. באחד השירים, בני הזוג צירפו גם את בנם גבריאל לנגן פסנתר בשיר “In Any Tounge”, ומילות השיר “Faces of Stone”, שעוסקות באימו של גילמור, מצטרפות לחוויה המשפחתית הזו.

וכמו בכל חוויה משפחתית, יש גם אורחים: דייויד קרוסבי ורוברט וויאט מתארחים באלבום, כמו גם גרהאם נאש וג'ולס הולנד, ואפילו ריצ'ארד רייט המנוח, יחד עם הלהקה המצויינת של גילמור שכוללת את סטיב דיסטאניסלאו בתופים ואת באסיסט פינק פלויד (אחרי ווטרס) גאי פראט (שהוא גם סטנדאפיסט ואדם מצחיק מאוד באופן כללי, חפשו אותו ביוטיוב!), האלבום החדש של גילמור הוא, באופן לא מפתיע, חגיגה אמיתי לאוזניים.

וקטנה לסיום: בחודש אוגוסט השנה פינקו גילמור והמגזין MOJO את הקוראים באלבום קאברים שנקרא “Gilmour and Friends”, לו תרם גילמור עצמו גרסה חמודה ביותר ל “Here, There and Everywhere”, וגרם לנו לקוות שאולי, לרגע אחד נוסף, הוא יצטרף גם לחבר ההוא, זה שלא אוהב אותנו, ליצירה אחת משותפת אחרונה.

http://www.youtube.com/watch?v=10XYbNAPSco

 גילמור וחבר. אפשר רק לקוות.

גילמור וחבר. אפשר רק לקוות.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0