Homeביקורת הופעהגאיה סעדון צילום

לגזור ולשמור: ניצן אנגלברג ועומר אסייס על הופעת ההשקה של הקאט אאוט קלאב בבארבי

צילום: גאיה ס. טרטל

צילום: גאיה ס. טרטל

אחרי האובך וחום הנוראי שהשתרר לו כל היום, בהחלט היינו מוכנים למשהו מרענן בסופו. את הדבר המרענן הזה קיבלנו בדמות הופעת ההשקה לאלבום החדש של הקאט אאוט קלאב בבארבי.

הייתה זו שנה עמוסה מאוד בשביל ה"קאט אאוט קלאב", סוג של סופרגרופ המונה את ניצן חורש (בעבר ב"אלקטרה"), בן גולד ("טרי"), שי רוט ("תעני אסתר"), דורון טלמון ("ג'יין בורדו"), דניאלה מילוא ("Beta Zinq"), רועי בר יהודה ("Meatballs"), ישי ברגר ("יוסלס איי די"), וחגי פרשטמן ("מונוטוניקס").
ההרכב הופיע ברחבי העולם והוחתם בחברת הניהול האירופאית Factory 92 ובלייבל הגרמני Screaming Mini.
הופעת ההשקה בבארבי ביום שלישי הייתה הראשונה מבין הופעות ההשקה לאלבום, המתוכננות להתקיים גם בצרפת ובגרמניה בהמשך השנה.

מההאזנה לאלבום הבכורה של ניצן חורש וה-Cut Out Club, שהושק אמש בבארבי, נהנינו מאוד, עשרה שירים מהוקצעים, פופ / רוק אייטיזי מקפיץ של הרכב שנשמע שיודע בדיוק מה הוא רוצה, ומוציא את המיטב מכל שיר.
אך אלבום לחוד והופעה לחוד, ולא באמת ידענו למה לצפות מהשקת האלבום.

כשנכנסנו פנימה, הבארבי היה יחסית ריק. היה לנו חבל על אותם האנשים שהחליטו לפספס את החימום הנפלא, הפסיכדלי והמהפנט שהיה לקאט אאוט.
שם ההרכב המחמם הוא "Cherie & Ronne". מדובר בהרכב חדש יחסית המונה את רן שם טוב, שירי הדר (שניהם מלהקת "איזבו") ואמיר ברסלר (לדעתנו, אחד המתופפים המשובחים שיש לסצנת המוזיקה הישראלית להציע).
הופתענו לגלות שהצלילם הגראז'יים של הלהקה, מופקים בעזרת ויולה, עליה ניגן סולן הלהקה – רן שם טוב. חלקה התחתון של הויולה היה מפורק, ושם טוב ניגן עליה בעזרת, מה שנראה כמו מיני-מאוורר. בהחלט בחירה לא שגרתית.

קאט אאוט קלאב. צילום: גאיה ס. טרטל

קאט אאוט קלאב. צילום: גאיה ס. טרטל

אחרי החימום, הבארבי החל להתמלא, והקאט אאוט קלאב עלו לבמה ופתחו עם השיר New Confrontation.
כשם שהם לא חסכו באנרגיות על הבמה, חברי הלהקה גם לא חסכו בנראות שלה. מאחוריהם החלו להאיר בצבעים שונים אותיות המרכיבות את שם הלהקה שהוסיפו לססגוניות ההופעה.
אחר כך הלהקה ביצעה את Tears Like A Storm ו-We Are Ghosts, מהשירים הטובים באלבום לטעמנו שעמדו מצוין בהופעה אך היו עדיין הילוך ראשון בהשוואה למה שעתיד יהיה לקרות.
ב-Aint What You Do הקברטי ו-Fixxx רווי הקלידים הפסיכדליים, הבארבי כבר קיבל וייב אחר לגמרי, וניצן חורש והלהקה זכו בקהל בצורה טוטאלית ולא הביטו לאחור.

כשברוך בן יצחק, מפיק האלבום ואיש רוקפור הצטרף בקטע Colorized, הוא הביא איתו גיטרת ליווי פאנקית וכיפית שהוסיפה המון אנרגיות וצבע, ועוד תיבל בסולו גיטרה מצוין מהסוג שלא היה נוכח הרבה בערב, אבל מצד שני גם לא הרגיש חסר.

אם בססגוניות ההופעה עסקינן, בהמשך, כשנוגן השיר Dead Club Med, הצטרף הלהטוטן שגיא ברכה והציג פעלולי אורות מרשימים.
בחירה מיוחדת ואפילו קצת מוזרה לטעמנו, אבל גם היא הוסיפה לצבעוניות ולאנרגיות של ההופעה.

בהופעה, לא היו רק שירים מתוך האלבום של הקאט אאוט קלאב. לעתים חזרנו קצת אחורה בזמן לצלילי שירי ההרכב הקודם של ניצן חורש, "אלקטרה". (למשל, השיר המקפיץ "Charge!", ו"Starve" המעולה).

לאורך כל ההופעה יצא לנו לחשוב על כך שהאלבום של הקאט אאוט מעולה בפני עצמו, אך ההנאה מלשמוע אותו בהופעה חיה, הייתה כפולה ומכופלת.
ניצן חורש וההרכב הנוכחי שלו יודעים להוציא את המיטב מעצמם, הזמרות של ההרכב היו מעולות וחורש ידע מתי לפנות את הבמה לטובתן, ומתי להפציע עם השירה המגוונת שלו. גם התופים, הקלידים, הבס והגיטרה, כולם בלטו מאוד בשלב כזה או אחר של ההופעה.
אם יש דבר אחד שצריך להגיד על חורש, זה שמעל לכל, הוא מנהיג להקה מעולה שנותנת את כל כולה על הבמה ולא מפסיקה לרגע לשלהב את הקהל. ואכן, הקהל היה כה משולהב עד שההרכב חזר להדרן שני עם שיר שכבר בוצע יחסית בהתחלה, "We Are the Ghosts".

לא פשוט להוציא אלבום בכורה כל כך מגובש ושלם, אולי זה הניסיון של חורש מהרכבים קודמים או אולי הטאצ' של בן יצחק, אבל ביום שלישי בבארבי, האלבום קיבל את ההגשה הראויה לו. יצאנו עם טעם של עוד.

צילום: גאיה ס. טרטל

צילום: גאיה ס. טרטל

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0