Homeאלבומים חדשים

הצטרפו למסע: עומר אסייס על המיני אלבום החדש של קותימאן – "Space Cassava"

maxresdefault

קשה להיות קותימאן. כשכבר באלבום הבכורה שלך אתה מקבל הכרה ומחמאות ממעבר לים בסדר גודל ששמור למעט מאוד אמנים ישראלים, זוכה בפרס אקו"ם על הפקת האלבום "מה אעשה עכשיו" לקרולינה יחד עם סאבו ויוצר את אחד הפרוייקטים המעניינים והיצירתיים בשנים האחרונות בדמות "Thru you", מטען הציפיות ליצירה הבאה שלך הוא עסק לא פשוט.
אבל כשהקשבתי למיני אלבום החדש שלו, "Space Cassava", הראשון שיצא בלייבל "Siyal" אותו קותימאן הקים, הבנתי שמאגר הרעיונות של קותימאן רחוק מלהיגמר. להיפך. נראה שכל פרוייקט אצלו הוא אתגר שמוציא ממנו משהו אחר, חדש וטוב.

האלבום מורכב משתי רצועות בלבד, עם זמן השמעה כולל של כ-25 דקות, לא מהלך פופולרי בעולם המוזיקה.
הרצועה הראשונה "Space Cassava", היא מסע מוזיקלי שלם שנבנה בסבלנות וסוחף את המאזין לעולם אחר, למימד שבו הקצב הוא השולט והמאזין הוא אורח שמצטרף למסע.
תופים מהפנטים, גיטרות Fאנקיות, סינתיסייזרים מהחלל וכלי נשיפה שרגע אחד מצטרפים לטרוף הקצבי ורגע אחד עומדים מעל האחרים בסולו, בונים ביחד את 14 הדקות הכי צבעוניות ששמעתי בזמן האחרון.
הקצב ברצועה הזו אמנם מתחלף כמה וכמה פעמים, אך גם כשהוא יורד להילוך נמוך, הוא מצליח לשמור אותי איתו במאת האחוזים, מנענע בראשי ומתענג על כל רגע.

גם ברצועה השנייה – "Cheeta Guava", קותימאן מתחיל לאט כמו ברצועה הראשונה, אך פה נדמה שהוא פחות הרפתקן עם הקצב ובעיקר מכין את הקרקע לסולואים של חלק מהאורחים באלבום; איל תלמודי, שלומי אלון, ספי ציזלינג ויאיר סלוצקי. בדקה התשיעית מגיעים כולם לשיא סוחף שמראה שמעבר לנגינה שלו על כל כלי אפשרי, קותימאן יודע להוציא את המיטב מהסובבים אותו ולבנות תמונה שהיא הרבה יותר מסך הצלילים בה, וזה לא דבר פשוט בהתחשב בעובדה שרוב הכלים מנוגנים על ידו.

אחת הסיבות בגללן אני אוהב במיוחד את האלבום, היא שאפילו שהוקלט באולפן, הוא הצליח להעביר בי תחושת ריחוף, מעבר לחלל אחר, למרות היותי שרוע על הספה עם אוזניות, אותה תחושה שההופעה של קותימאן עם התזמורת שלו העבירה בי.
אחד הקטעים הראשונים שהוציא קותימאן נקרא "No Groove Where I Come From", בשמיעה של "Space Cassava" רק מתחדדת עוד יותר התחושה שלא רק שיש גרוב במקום ממנו קותימאן בא, זהו גרוב מהסוג ששמור למעטים.

אם גם לכם המיני אלבום המצוין הזה רק פתח את התיאבון לעוד קותימאן, רוצו לראות את הסרט התיעודי של עידו הר, "Thru You Princess" על סמנתה שואו, הזמרת אותה קותימאן הפך ללהיט ויראלי ב"Thru You", כאשר באותו זמן היא בניו אורלינס מתפרנסת מטיפול בקשישים ומנסה לפרוץ בזכות המוזיקה שלה, לא מודעת לחשיפה הגדולה לה היא זוכה בצד השני של הגלובוס.
כמו כל דבר בו קותימאן נוגע, גם פה ההנאה מובטחת.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0