Homeאלבומים חדשים

פאק דה כסף: עומר אסייס על האלבום החדש ששחרר טאליב קוואלי השבוע בהפתעה

11911760_10153524394534029_1906519274_n

השבוע הוציא בהפתעה ובשיטת "שלם כראות עיניך" הראפר טאליב קוואלי את האלבום "Fuck The Money", כאשר ראות עיניכם יכולה להיות גם ללא תמורה כלל. סצינת המוזיקה העכשווית כבר רגילה לאלבומים שמופצים ללא תמורה מדי פעם בפעם, ורק לפני רגע Wilco שחררו את "Star Wars" באותו אופן.
המחשבה שאת "In Rainbows", אולי המקרה הכי מפורסם של השיטה ובין הראשונים שהשתמשו בה, רדיוהד שחררה להורדה תמורת מחיר מינימום של 0 לירות שטרלינג, נראית לי היום כמו שיגעון גמור.

תנסו לחשוב על עצמכם במכולת, ממלאים שקית במוצרים בשווי של בערך 60 שקלים חדשים, והמוכר אומר לכם: "שלם כמה שבא לך". אז מלבד העובדה שזו סיטואציה בלתי סבירה בעליל, יש לנחש שאם זה כן היה קורה, הייתם מתעסקים בלחפש את המצלמה הנסתרת שמתחבאת במקום ולא בלסגור את החשבון.

אבל נעזוב לרגע את העניין השיווקי וניגש למוזיקה. קוואלי, מהשנונים והדעתנים בהיפ הופ, מתחיל את האלבום בסימפול של רנדי פאוש, פרופסור למדעי המחשב שסבל מסרטן סופני ונשא נאום אחרון שנקרא "Really Achieving Cildhood Dreams" והיה פופולרי מאוד ביוטיוב, מסוג הדברים שלא תמיד אנו מקשרים עם היפ הופ אבל מתקשר מאוד עם קוואלי ומתמצת מאוד את המסר שהוא מנסה להעביר בהמשך האלבום. חפשו משמעות לחיים האלו, כי בכסף לא תמצאו אותה.

http://www.youtube.com/watch?v=DA-UYXNu7_M

למרות האפקט המעט מדכא של הפתיחה, הכל יושב מעולה והמעבר מהדיבור האנמי של פאוש לשירה המהירה של קוואלי קורה בצורה קצבית, זורמת ולא חדה מדי.
למרות היות האלבום "חינמי", קוואלי לא חסך בהפקה והאלבום מגוון מאוד. יש בו שירים שנעים על הסקאלה שבין מינימאליזם כמו Leslie Nope המצוין ו-Fall Back לבין שירים עמוסי כלים ושירה דוגמת Echoes המלודי, ו- Butterfly שיכול להיות המנון קיץ לא רע.

http://http://www.youtube.com/watch?v=MhrOHnfnFII

קוואלי ניגש לכסף מכל הכיוונים וב-The Venetian, ניקו איז שמתארח לא מהסס לשיר בפזמון על איך הוא הגיע מהבודגה (כינוי היספני למינימרקט צפוף ועלוב) ל-Venetian, אחד המלונות היקרים בלאס וגאס, בעזרת זה שהוא עושה רק מה שבא לו, ובכך מבטל טענות פוטנציאליות לתלישות שלו מהמציאות. קוואלי יודע שאמן במעמד אחר משלו לא יכול היה לשחרר אלבום מבלי לקבל עליו סנט.
את כל התענוג הזה את יכולים להוריד כאן. וכדאי לכם, זהו אלבום קליט, אינטיליגנטי ונגיש מאוד גם למי שהיפ הופ לא נמצא בראש רשימת ההשמעה שלו, ומעבר לזה, פתח מעולה למוזיקה של טאליב קוואלי, אחד הראפרים האינטיליגנטים, המודעים והחריפים בסביבה.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 9