Homeריאיוןהולכים להופעה

נגד "דרכו של עולם": ראיון עם בן פרוסט + הגרלת כרטיסים

b1239203

בהמשך לפוסט ההיכרות עם בן פרוסט, אמן האקספרימנטל והאמביינט האוסטרלי-איסלנדי שנכתב לכבוד ההכרזה על הגעתו לארץ, רגע לפני שהוא מגיע: פוסט היכרות נוסף, והפעם אישי יותר – ראיון עם הפרסונה.

מהן ההשפעות המוזיקליות שלך?
"קראתי לאחרונה מאמר בכתב עט העוסק ברפואה לפיו בני האדם הראשונים שיחיו עד גיל 150, כבר בין החיים. זה רעיון מרתק לדעתי – שלילדים שלי יהיה עוד כל כך הרבה זמן לחוות את העולם.
יש לי בעיות רציניות עם הרעיון של המוות, ועם זה שכולנו פשוט מקבלים את זה כי "זה דרכו של עולם". זה מעצבן אותי לאללה שאנשים אומרים את זה. בעבר גם האבעבועות השחורות והמגפות היו "דרכו של עולם". זה כזה בזבוז, כל הידע, כל החוויה, נעלמת – אני לא מקבל את זה שככה דברים עובדים.
ממש עכשיו יש אלפי מוחות מדהימים ובעלי חזון שנרקבים בבתי אבות עם אלצהיימר או אגן שבור. אני רוצה לחשוב על ציר זמן ארוך מספיק בו נרפא את ההתנוונות, ובסופו של דבר את המוות – כנראה שלא בזמני, מה ששם איזהשהו סוף לדברים שאני יכול ללמוד. זה מתסכל אותי.
אבל הרעיון לפיו לי יש, באופן מובהק יותר זמן מלדור של הורי, שאני לא הולך להתמוטט בגיל 80, שהפלסטיות של המח שלי והחשיבה הקוהרנטית הם לא משהו שאני הולך לאבד בקרוב – זה מרגש.
אני לא רוצה "לפרוש" בגיל 65. אני רוצה אוזן ביונית ומכשירים קטנטנים שיחסלו את התאים הסרטניים אצלי בדם, אני בפנים.
השינוי בתפיסה שלי את "החיים" משפיע על הדרך בה אני חושב על קריירה, על טבע העבודה, על מסלול החיים ועל להיות הורה. זה משפיע על איך שאני בוחר להשקיע את האנרגיה שלי בדברים ובאנשים. זה גורם לי לקחת יותר זמן, ללמוד יותר, ובתור אמן לשקול בזהירות מה אני מכניס ותורם לעולם".

על המעבר שלו מאוסטרליה לאיסלנד סיפר בראיון לQuietus:
"ובכן, הגעתי לכאן (לאיסלנד) לפני יותר מעשר שנים, ולכך כמעט אין קשר למוזיקה ואף פעם לא היה קשר כזה. זו החלטה אישית בלבד. הסיבה היא פשוט כי הרגשתי פה מאוד בבית. שום דבר יותר מורכב מזה".

http://http://www.youtube.com/watch?v=9LJ2X1ZRVmA

עבדת שנה עם בריאן אינו כמנטור שלך. איך החוויה הזאת השפיעה עליך ועל המוזיקה שלך?
"הוא איתגר אותי מבחינת הגישה שלי למוזיקה – תחילת העבודה, "עיצוב התנאים", הרכבה של דברים, להגביל את עצמי לדברים מסויימים, זאת דרך העבודה של ה-"Oblique Strategy" (סדרת כרטיסים שנוצרה על ידי בריאן אינו ופיטר שמידט בשנת 1975. מעין קלפי הוראות, או קלפי רעיונות שמטרתם לעזור ליוצר – בעיקר מוזיקאי, כאשר יש לו מחסום יצירתי או דילמה במהלך העבודה – נ"א), יש מצבים רבים בהם אתה נופל בפח ובוחר את אותם הדברים, והוא המומחה מספר אחד בעולם ליצור מצבים בהם אתה יכול לברוח מעצמך. הגישה המדעית הזאת תמיד הייתה בעבודה שלי, אבל עכשיו זה יותר נוכח משהיה בעבר".

בראיון לQuietus, מספר פרוסט על תהליך העבודה על אלבומו האחרון "AURORA", אותו יצר כשהיה בקונגו:
"עבדתי על לפטופ בלבד, מה שהיה חדש לחלוטין בשבילי, מפני שלפני כן הייתי עובד רב הזמן באולפן יחסית גדול. זה די כפה עלי דברים שונים. במובנים מסויימים עבדתי מאוד מהר והיו סיבות פשוטות לכך – רב הזמן עבדתי במקום שאי אפשר היה להטעין בו את הסוללה, או במקומות בהם היה גנרטור דיזל אליו הייתי יכול להתחבר, והדבר הכאיח אותי לעשות מספר דברים: לעבוד בשעות מוזרות ביום ובלילה, לעבוד אך ורק דרך המחשב, ולא לעבוד עם אף אחד אחר. המוזיקאים איתם שיתפתי פעולה הצטרפו לתהליך היצירה הרבה יותר מאוחר".

מה דוחף אותך ליצור מוזיקה?
"בניית עולמות חדשים. בין אם הם קיימים בסטריאו, או על הבמה או בכל מקום אחר. אני אמשיך לעשות עבודה שמרגישה מסוכנת בשבילי, לא יציבה. אני לא צריך להרגיש בנח אם יש לי קהל שמוכן לחוות את אותו הדבר – ואני מודע מאוד לעובדה שזו לא בהכרח חוויה מרגיעה – אני מאוד מכבד את הנכונות של הקהל שלי ללכת לשם".

http://http://www.youtube.com/watch?v=-Gig7e5lwOE

לאיזו מוזיקה אתה מאזין בימים אלה?
"אני מאזין הרבה לאל בוולי והתזמורת שלו".

מהם תחומי העניין שלך חוץ ממוזיקה?
"אני קורא הרבה, אני דג. אני מאוד מצפה לזה שבעתיד יהיה לי זמן לקשור, לבחון ולשפר את הזבובים שלי (הפיתיון בדייג – נ"א) – אני תוהה אם יש לי סבלנות לזה.
חבר שלי, דסטין אוהלורן, בטעות שכנע אותי ללמוד איך לשחק שחמט כמו שצריך – אז עכשיו אני יכול להביס אותו".

מהן הציפיות שלך מההופעה בישראל?
"מעולם לא הופעתי כאן, ואני תמיד מתרגש להופיע במקומות חדשים, לפגוש אנשים ולדבר איתם על החיים שלהם, ללמוד דברים חדשים. יש לי כמה חברים ותיקים בתל אביב שלא פגשתי הרבה מאוד זמן, ואני מצפה לסעוד יחד איתם".

בן פרוסט יופיע ב-12.8 בלבונטין 7, תל אביב.
כאן קונים כרטיסים.
רוצים כרטיס זוגי?
לכו לעמוד הפייסבוק של קולומבוס, אנחנו מגרילים אחד…

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0