Homeאלבומים חדשים

Australia Revisited: עומר אסייס ממשיך את הטור שלו מהמגזין המודפס על המוזיקה של אוסטרליה

במגזין המודפס שלנו מהחודש שעבר, התחלנו סיבוב באוסטרליה שאמנם לסיים אותו זו משימה בלתי אפשרית, אבל ננסה להמשיך אותו בקטנה פה מעל דפי המגזין האינטרנטי, כי מוזיקה טובה תמיד יש בנמצא.
אז הנה כמה מילים על החדש של Tame Impala שביינתים יצא ועל עוד שני אלבומים המגיעים אלינו מהצד השני של העולם שכדאי לכם מאוד לשמוע.

Tame Impala – Currents

יש סיכוי טוב שכבר שמעתם משהו ממה שנכתב ודובר על החדש של האימפלה. אומרים שהם נטשו את הרוק בשביל דעת קהל, אומרים שזה פופ מתקתק ושזה לא כמו האלבומים הקודמים. אז אומרים.
באותו חודש שבו צויינו 50 שנה מאז שדילן, כנגד דעת הקהל, החליף את האקוסטית בחשמלית, מהלך שהיום נראה כיותר טבעי מלפני 50 שנה, אי אפשר שלא לתהות למה עדיין קשה לנו עם שינויים של סגנון אצל אמנים אהובים.
קווין פארקר והלהקה חזרו, אמנם עם פחות דיסטורשיין, קצת יותר אלקטרוניקה ומקצבי דיסקו קלילים, אך האווירה הצבעונית שמאפיינת את הלהקה עדיין שם.
"Let it Happen" הוא פתיחה מצויינת לאלבום, אולי טובה מדי. עם שילוב מנצח של סינתיסייזרים קופצניים ותופים שמחזיקים את השיר לכל אורכו, זה השיר הכי מהפנט וקליט באלבום, למרות שהוא רץ יותר משבע דקות. אלבום אמיץ כבר אמרתי?
אך האלבום מאוד מגוון ושירים כמו "Yes I'm Changin" ו-"Cause I'm A Man" מצליחים להלך על הגבול שבין R&B לאייטיז ולהישמע מעולה, אינטרלודים קצרים ואלקטרונים כמו "Nangs" ו-"Gossip" מזכירים לנו שפארקר בא פה למתוח את הגבולות של עצמו ו-"Evantually" הוא בלדה מהסוג שכיף לשמוע גם בפעם העשרים.
האלבום הזה הוא אולי לא מה שהמעריצים ציפו מפארקר, אבל הוא אלבום כיפי ומעולה, עם הפקה מצויינת שמראה שהלהקה היא ממש לא One trick pony.

Sheehan smith & Sheehan – Down In The Valley

כשדיברתי על המוזיקה ב-Bush האוסטרלי, חשבתי בדיוק על המוזיקה שעושים השלישייה הזו באלבומם Down In the Valley שיצא בסוף יוני. שירי פולק ובלוז על אהבה, שנאה, מוות, הישרדות ושאר דאגות שהטרידו אנשים פעם, לפני שהתחלפו במשכנתא ומקומות להטעין את הפלאפון.
האלבום כולו מורכב מקאברים לוודי גאת'רי, רוברט ג'ונסון ועוד כמה שירי עם בביצועים פשוט נהדרים. בלי הרבה עומס ועם נגינה עדינה של מנדולינה, גיטרה ובאנג'ו שמשאירה לסיפורים את המקום הראוי להם, האלבום הזה הוא אלבום Roots כמו שכזה אמור להיות.

http://sheehansmithsheehan.bandcamp.com/album/down-in-the-valley

Datura4 – Demon Blues

מטונף, אגרסיבי, מהפנט ומצויין, זה מה שיש לי להגיד על אלבום הבכורה של ההרכב הזה שמגיע מפרמאנטל שבמערב אוסטרליה.
המוזיקה של הרכב הבלוז רוק הזה מצליחה להשמע כאילו הוקלטה לפני כמה עשורים טובים ועדיין לחדש ולהפתיע במהלכים שלה, וזה לא משהו להקל בו ראש שאתה מנגן בלוז רוק. מיד כשמתחיל האלבום להתנגן אפשר לשמוע שלמרות שזהו האלבום הראשון של ההרכב ביחד, מדובר בכמה מהחבר'ה המנוסים בסצינת הרוק האוסטרלי, שיודעים בדיוק מה הם עושים.
לכל מי שמתגעגע לריפים עמוסי דיסטורשן, גיטרת סלייד ואנרגיות של פסטיבל רוק באמצע המדבר, זה אלבום מצוין שכבר בשמיעה ראשונה מכניס אותך עמוק לאזור זמן אחר, כזה שלא מרפה לאורך כל עשרת הרצועות שלו.

http://http://www.youtube.com/watch?v=hEkI7sDMPwI

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0