Homeספיישלים

נספח למגזין קולומבוס: ירון ברוידא אוסף חלומות ביערות מנשה

IMG_8711

ברי המזל מביניכם שזכו לאחוז בגיליון המודפס הראשון של קולומבוס, יוכלו למצוא שם סקירה שלי על פסטיבל יערות מנשה שהתקיים בחודש שעבר. ובכן, לחלומות כידוע לוקח זמן לשקוע בנפש, והאווירה החלומית שהשרה עלי היער הובילה לנספח זה.

במהלך הפסטיבל תפסתי חלק מהאמנים לשיחה קטנה. כדי שזה לא יהפוך לעוד ראיון של אחרי הופעה, החלטתי לעשות ניסוי קטן, ופשוט ביקשתי מהם לשתף אותי בחלום משמעותי שהם זוכרים (מהסוג שחולמים בלילה). לפעמים אפשר ללמוד יותר על אדם מחלום שהוא חלם, מאשר מתשובותיו לשאלות נוקבות. אז הנה הזדמנות להצצה לנבכי התת מודע, בתוספת מוזיקת רקע:

החלום של תמר קפסוטו
אני מגיעה לבית שלי בשדרות. גבר לא מזוהה עומד בתחתית המדרגות בכניסה לבית. זה חצי מפחיד (לא בטוחה למה, הפער הזה בין אישה לגבר תמיד קצת טעון בפחד). הוא פשוט עומד ומתבונן בי, ועולה בי תחושה מוזרה. אני מתעוררת. יומיים אח"כ אני פוגשת את אהבת חיי. לרגעים, זה אותו גבר מהחלום.

החלום של אלון עדר
הפסקתי לעשן סיגריות לפני חודש בערך, ואז לפני כמה ימים חלמתי שאני מעשן בבית הנשיא עם רובי ריבלין.

http://http://www.youtube.com/watch?v=Yu8LmgwFpvg

החלום של שלי גורל (Spoken Beat)
בגיל 16 חלמתי חלום עוצמתי שמלווה אותי עד היום. בחלומי הלכתי בדרך לא סלולה כששמעתי פתאום מוסיקה קסומה וקצבית מרחוק. הלכתי בעקבותיה והגעתי לפתח מערה. רציתי להיכנס ולגלות מה נחגג שם, אך בפתחה עמדו שבעה זאבים רושפי שיניים ונוהמים וחסמו את הדרך למערה. ואז, לפתע הבנתי שממשיים ומפחידים ככל שהזאבים נראים, הם בעצם הולגרמות ואני יכולה ללכת ישר דרכם בלי פחד. וזה מה שעשיתי. בתוך המערה, עטופות בדים לבנים, שכבו שבע תינוקות. כשהתקרבתי ראיתי בכולן את פני התינוקת שהייתי. והן כולן חייכו אלי. התעוררתי.

החלום של תום גוטליב (Labrador Labratories)
לא מזמן חלמתי שאני ונועם ורדי (שהקים איתי את ההרכב) חוזרים בזמן לשנת 1969 ועולים לנגן ביחד עם קרוסבי, סטילס, נאש ויאנג את השיר שלנו “Ride That Camel”. להפתעתנו, הם שינו את השם של הלהקה ל: קרוסבי, סטילס, נאש, יאנג, ורדי וגוטליב.

http://http://www.youtube.com/watch?v=kLQV-s4diCA

החלום של מיכל לוטן
חלמתי שאני עפה מחוץ לכדור הארץ במהירות מטורפת, בין גלקסיות. אני זוכרת שעשיתי רעשים של תעופה מתוך שינה ("פוּוּ" עם הפה), וזה העיר אותי. הייתי מאוד מבולבלת, והדבר הראשון שיצא לי מהפה הוא: "הגזמתם, זה לא מתאים".

החלום של איציק פצצתי
חלום שחוזר לי כמה פעמים הוא שאני חוזר לתיכון למרות שאני מבוגר: אחרי חודש של לימודים שבו כמעט לא הלכתי לבית הספר, אני מגלה שיש מבחן ושאני לא יודע כלום. אני לא מבין למה צריך לעשות את זה, כי אני בעצם כבר מבוגר. לא יודע אם זה אומר משהו, אבל החלום די מעצבן.

http://http://www.youtube.com/watch?v=mFlY3hTOLHM

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0