Homeאלבומים חדשיםחדשים

"טוב, טוב, לא רע בכלל"- אלקנה כהן על האלבום החדש של Badbadnotgood יחד עם Ghostface Killah

BadBadNotGood

טוב, טוב, לא רע בכלל.

אני אוהב ראפ איטי, ואקוסטי, כזה ששומעים בו הרבה פסנתר וחצוצרות וגיטרה בס. אני אוהב ראפ אפל ועצוב, לא מצחיק ורקיד, עם הפקה ג'אזית ומשוחררת, ראפ שמחובר לשורשים של ההיפ הופ ושל המוזיקה השחורה בכלל. Badbadnotgood הם כל הדברים האלו, והם מארחים MC's מעולים שעושים את זה לאפילו עוד יותר טוב.

מדובר בעצם, בשלישיית צעירים קנדים שנפגשו בבית ספר לג'אז והגיעו למסקנה שהם בעצם אוהבים היפ הופ. הם התחילו ב-2011 עם ביצועי ג'אז לקלאסיקות היפ הופ מתחילת הניינטיז, אבל מהר מאוד הגיעו למסקנה שעדיף לארח ראפרים אמיתיים מתחילת שנות התשעים. BadBadNotGood נכנסו אל הנישה שהקימו, ומאז כבר פינו והמשיכו הלאה, The Roots. אלא שהאמנים המתארחים אצלם מביאים את כל הסיפור הזה הרבה יותר רחוק.

האלבום האחרון שלהם, Sour Soul, שיצא לפני מספר חודשים, מארח את Ghostface Killah, איש ה Wu-Tang Clan. בעבר הם עבדו עם ראפרים כמו Tyler, The Creator ופרנק אושן. הפעם הם הוסיפו גם את דני בראון, הראפר הוותיק והשנוי במחלוקת, וגם את DOOM, שאיתו עבדו כבר בעבר. הם מתחילים בקטע ג'אזי אווירתי של בס, תופים וקלידים, ובקטע השני נכנס Gohstface Killah ומביא איתו אווירה אפלה, טורדת מנוחה ופרנואידית:

Fuck the CIA, DEA and the feds/ They got you bugged son, microchip in your meds/ Wax like dreads, smoking rags on the list like Craig/ Steroids in chickens, why they feeding us eggs?
Hot in a ditch nigga, snitch nigga, I won't switch nigga/ Zen position with my finger on the trigger/ Pure alkaline, that fluoride will fuck you up/ I seen a spaceship fly out the back of a truck.

באלבום הזה, הם לא מפחדים להעמיד בסימן שאלה את האמיתות הגדולות של אמריקה והחיים בעולם המערבי בכלל. הראפ שהם עושים, והמוזיקה המלנכולית שמלווה אותו, לא יגרמו לאף אחד לקום ולרקוד.
"מעמידים את הספרים למבחן", טוען גוסטפייס ברצועה השמינית, שמשווה את קרבות הרחוב בשיקגו לקרבות פלוג'ה במלחמת המפרץ- פסקול מצוין למהומות הרחוב שערי אמריקה חוות בחודשים האחרונים.
האלבום ממשיך באותה אווירה, כמעט בלי רגעים קלילים או מחוייכים. ראפרים שיודעים את העבודה, מלווים בנגנים צעירים שמכירים טוב טוב את החומר: ג'אז, סול, היפ הופ אולד סקול שנשמע הכי 2015 שיכול להיות (תקשיבו לסולו גיטרה ברצועה הלפני- אחרונה, Food).

http://www.youtube.com/watch?v=H76nyuLXk24

מופע להקה

נהוג לומר שהיפ הופ הוא ז'אנר של זמרים ולא של להקות, אבל האמת היא שדברי ימי הראפ מלאים בלהקות והרכבים מסוגים שונים, ובמאמצים קולקטיביים גדולים יותר או פחות. BadBadNotGood הם להקה לכל דבר, ו-Ghostface Killah, היה חבר באחד מהרכבי היפ הופ המצליחים בכל הזמנים.

האבות המייסדים

ביחד, הם מצליחים לשלב ישן עם חדש: ג'אז עם ראפ, הרכבים צעירים עם דינוזאורים. מסורת של MC's ותיקים נפגשת עם להקות אינדי צעירות.
שמח בסצינה.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0