Homeאלבומים חדשים

שחר רודריג על ה-Ep החדש של מייביס סטייפלס

maxresdefault

המלצה היא דבר מסוכן. אתה מבקש ממישהו, לעיתים זר מוחלט, לחשוף בפניך צוהר לעולם שלו בדיוק כשאתה מחפש ציפור שיר מאוד ספציפית. לעיתים, ציפור הנפש הזו מזמרת נעימה רחוקה, לעיתים נעימה מוכרת וקרובה, לעיתים היא מגלה לך על זן חדש של ציפורים ולעיתים היא ממש צורמת לך באוזן.

מה שקרה לי עם הסטייפל סינגרס הוא די יוצא דופן, קיבלתי המלצה על עוף מוזר שלא היה חלק משום תקליטיה שהכרתי קודם. עד היום – אני מתקשה לגבש דעה על האלבום הזה שרכשתי: מצד אחד הוא מופלא כי משפחת סטייפלס (רובאק האב וארבעת ילדיו: קלאות'ה, פרוויס, איבון ומייביס) מביאה צליל מאוד אותנטי לתוך שנות ה70 העליזות, ומצד שני הוא מאוד לא שגרתי עבורי וקשה להגיד שיש זמנים שבהם אני בדיוק למצב הרוח לגוספל וודסטוקי כזה.

לאחרונה האזנתי לתכנית רדיו נהדרת (מבית גיל מטוס) אשר סקרה בהרחבה את פועלה של משפחת סטייפלס על כל ענפיה; השבוע, מייביס, הבת הצעירה של המשפחה (*רק* בת 75), הוציאה EP חדש בשם "Your Good Fortune". פתאום האלבום הזה שהמליצו לי עליו איפשהו בתחילת שנות האלפיים – חזר לחיי באופן לא מתוכנן.

מייביס הוציאה את האלבום הקודם שלה ב-2013, אלבום שנפתח ב-Holy Ghost המופלא של LOW בביצועה (תיווך שנעשה תודות לג'ף טווידי מווילקו שהפיק את שני האלבומים). גם מייביס וגם אלן ספרהוק ומימי פארקר מביאים לשיר הזה את התהילה הכנסייתית שטמונה בו – אבל משתי זויות שונות מאוד. נעם לי לגלות שגם את ה-EP הזה היא פותחת בשיר מאוד עדכני, שמדבר לקהל שומעים חדש:

גם See That My Grave Is Kept Clean השלישי ב-EP נהדר; אבל אולי כדי לעודד את מאזיניה, ה-EP ננעל ב-Wish I Had Answered שמביא אותנו הביתה באופן קצת יותר קצבי ומשמח. אני דווקא התחברתי יותר לקטעים היותר מלנכוליים, אבל אין ספק שגם בגיל 75 מייביס לוקחת את המאזין לכנסיה וגורמת לו למחוא כף כאחרון עדת המאמינים.

ה-EP מכיל בסך הכל ארבעה שירים – דין מחציתם גוספל ודין מחציתם רית'ם אנד בלוז. הייתי שמחה לשמוע את האלבום הבא של מייביס ולגלות מי מבין הציפורים קובעת את הטון.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0