Homeאלבומים חדשים

"בואי מכאן"- דביר כלב על אלבום הקאברים הישראלי לדייויד בואי

בואי מכאן – מחווה מקומית לדייויד בואי

1001154747

אני מאד אוהב קאברים. לא קאברים מדוייקים, לא כאלה שמנסים לחקות במדוייק את המקור, אלא דווקא את אלה בהם הקאבר הוא בעצם מחווה. כזו שנותנת כבוד למקור אך לוקחת אותו למקום אחר, למקום שבו המבצע יכול להביע את עצמו דרך מילים ולחן לא שלו. כזה הוא הפרוייקט "בואי מכאן" שכמו ששמו מרמז הוא מחווה לאחד מהמוזיקאים הגדולים (ויש שיאמרו הגדול שבהם), דיויד בואי.

הפרוייקט הזה כולו שייך לאמיר אשר. חלקכם מכירים אותו מהבלוג השבועי שלו "רשם קול" ב-"הארץ" בו הוא מביא לקהל קוראיו מוזיקת אינדי עכשווית שהוא שומע ואוהב, משידוריו בגלגל"צ או מתכניות שערך בגל"צ בניינטיז.

בואי ליווה את אמיר לאורך רוב תחנות חייו. מגיל מאוד צעיר בו נחשף אליו לראשונה ועד היום הוא עדיין נהנה לשמוע ולחקור את היצירה של בואי. לגלות בה רבדים חדשים בכל האזנה. הטריגר לאלבום היה המחווה שעשו במגזין הישראלי Andy Was Wrong לאליוט סמית'. בסוף שנת 2014 החליט אמיר שהוא יוזם אלבום מחווה דומה לזיקית הלבנה והרזה. הוא פנה ללא מעט אמני אינדי ישראלים שלדבריו הפתיעו אותו ברצונם והתנדבותם להשתתף בפרוייקט (שכן לא הובטחה להם תמורה וחלקם אף תרם מכספו לטובת העניין). חלקם אף ידעו מיד איזה שיר הם הולכים לבצע.

התוצאה, פרוייקט מעניין, נעים להאזנה עם הרבה ביצועים נהדרים של Folly Tree, Nomke, ASAF 3.0 , Lonley Sound ועוד…
לא את כל הביצועים אהבתי, אבל אולי זה חלק מהעניין והקסם כשעושים אלבום מחווה כזה. כשמשתפים הרבה אמנים וכל אחד מביא את הטייק שלו על בואי. אפשר לגעת בהרבה סגנונות שמדברים לאנשים שונים.

אפשר למצוא את האלבום ברשימת השמעה ביוטיוב:

ובבנד קמפ להאזנה והורדה:

http://bowiefromhere.bandcamp.com/releases

הקישור לתכנית ברדיו "הקצה" של לאון פלדמן בו הוא מארח את אמיר שמדבר על הפרוייקט ומשמיע מתוכו:

http://kzradio.net/shows/leon66/

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0