HomeספיישליםMonday Morning Blues

פרק שביעי של "Monday Morning Blues"- תום יוגב על הבוגי-ווגי המשובח של עדן ברנט

"ההופעה שכמעט ברחתי ממנה" – על הבוגי-ווגי המשובח של עדן ברנט

11035235_10203418581255358_1284209850_o

זה היה לפני שנה וקצת, בטיול שורשים שלי למיסיסיפי (אל תרימו גבה, זה השורשים מהגלגול הקודם), וחוסר הבנה שלי בתרבות גיוס הכספים האמריקאית הוביל אותי להקלע לארוע גיוס תרומות מביך, כי רוג'ר מהחנות אמר שתופיע שם זמרת בלוז. ישבתי שם על המדרגות, לא יודעת איפה לקבור את עצמי בין כל המלצרים עם המגשים, ותוהה האם הגיוני לברוח אחרי שכבר שילמתי לגברת בכניסה. ואז – האורות עומעמו, הפסנתר החשמלי נדלק, ומשהו כמו חמש וחצי שניות אחרי התו הראשון, כבר שכחתי את כל התפאורה המאולצת מסביב, לא מבינה איך כמעט ופספסתי את אחת ההופעות הטובות בחיי. זו הייתה עדן ברנט (Eden Brent), ומה שהיא עשתה שם היה בוגי-ווגי.

http://www.youtube.com/watch?v=R_tvqVCgGCU

היא נולדה בשנת 1965 למשפחת ימאים באזור הנמל של מיסיסיפי, שכיאה ליורדי ים גם נתנו קולם בשירה. אבא זמר וגיטריסט, אמא כותבת שירים וזמרת בביג בנד, וסבתא פסנתרנית, הטביעו את האהבה למוזיקה עמוק ב-DNA שלה וגרמו לה להשתעשע עם הפסנתר כבר מגיל 3. בניגוד לסיפורים הקבועים שלנו על בלוזיסטים מהדלתא, ברנט גם זכתה להשכלה מוזיקלית מסודרת החל מכיתה א' ועד ללימודי מוזיקה באוניברסיטה.
"מה אכפת לנו מזמרת לבנה בוגרת אקדמיות למוזיקה בסדרה על בלוז?" שואלים הקוראים המרומים של קולומבוס. ובכן, ההסבר לכך ממש פשוט: כי היא מעולה.

שלב מכונן בהפיכתה למוזיקאית המעולה שהיא, היה בשנים בהן למדה ואף הופיעה לצד פסנתרן הבוגי הגדול, יליד הדלתא, אבי "בוגאלו" איימס (Abie "Boogaloo" Ames). היא מספרת שבמשך שנים עקבה אחריו מהופעה להופעה, מנסה לחקות ללא הצלחה יתירה את סגנון הנגינה שלו. בגיל 19 היא סוף סוף אזרה עוז וביקשה ללמוד אצלו, והייתה תלמידה כל-כך טובה עד שבהמשך הרוויחה, ביושר רב, את הכינוי "."Little Boogaloo למרות הרקע הכל-כך שונה, בין השניים נקשרה רעות אמיצה והם המשיכו להופיע ביחד לאורך 16 שנים: "בבית ספר למוזיקה למדתי לחשוב, אבל בוגאלו לימד אותי לעשות בוגי". הנה סרטון מעולה של שניהם מנגנים יחד וגם מסבירים על שיתוף הפעולה המיוחד הזה:

הנגינה שלה על הפסנתר היא וירטואוזית וקולחת, אבל ברנט לא נופלת לטריקים טכנוקרטיים ומצליחה באמת להביא את רוחו העולצת והנינוחה של הבוגי לחלל החדר, בגובה העיניים והאזניים. יש לה קול חם ועמוק שמתאים בדיוק לז'אנר, והיא קיבלה כבר כמה השוואות מחמיאות לזמרות ענק כמו בסי סמית' וממפיס מיני. ואם זה לא מספיק, היא גם כריזמטית, מצחיקה, ונהנית מכל רגע בהופעה, כפי שראוי לה לבלוזיסטית להנות. השירים המלנכוליים שלה נוגעים ללב, וחולשים על טווח רחב של סגנונות מוזיקליים החל מג'אז ועד פופ, אבל בעיני המשוחדות היא במיטבה כשהיא עושה בוגי, היכן שכל הטוב המוזיקלי שיש לה להציע מתנקז.

ארבעה אלבומי סולו, שלושה סרטים תיעודיים שהשתתפה בהם, שלושה פרסים יוקרתיים שבהם זכתה, וסיבובים ברחבי ארצות הברית עם קפיצות פה ושם ליבשות אחרות: נראה שידה של ברנט עוד נטויה. ומכיוון שציפור קטנה לחשה שהיא הופיעה אפילו במצרים, לא נותר אלא לייחל שתעבור גבול קטן בפעם הבאה ותביא את הבוגי לארץ הקודש. הנה השיר האהוב עלי לסיום:

11015449_10203418578975301_165035299_n

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0