Homeביקורת הופעה

"לא על המילקי לבדו" – תום יוגב על ההופעה של Felidae Trick בתמונע

11028322_10203392797330776_1451900844_o

רקע על קצה המזלג: Felidae Trick הם הרכב ישראלי-ברלינאי שקפצו בסוף פברואר לביקור מולדת והופעה בתמונע, שם עגנה לערב אחד הספינה של קולומבוס כדי להביא לכם רשמים מההופעה, ולבחון מה עוד מציעה לנו ברלין מלבד מעדני חלב מוזלים. על הבמה: סולן+גיטרה ולסירוגין פסנתר, גיטרה נוספת, בס, תופים. באולפן: 2 אלבומים ואיפי, האחרון שבהם יצא לפני שנה בדיוק. באזנים: אינדי-ניו ווייב שכזה, או כך לפחות השמועות טוענות. האם הן מוצדקות? מיד תגלו.

השיר הראשון – "She Goes Away", איזה כיף! שיר אנרגטי ומצוין, שמסכם בשלוש דקות ועשרים שניות את מה שההרכב יודע לעשות הכי טוב – לתת בראש, אבל בחן. מקווה שהערב שנפתח בצורה מוצלחת גם ימשיך ככה, ושלא יתברר שמדובר בהרכב של שיר אחד.

השירים השני והשלישי – "Happy Peasants" ו- "She Ain't Rock n' Roll" מוכיחים לי שלא הייתה סיבה לדאגה: Felidae Trick ממשיכים להיות מהוקצעים ומהודקים היטב, ובשיר השלישי הם אפילו כבר מרשים לעצמם לפזז על הבמה. עומר ליכטנשטיין – הסולן ומייסד ההרכב, מתגלה כבר מתחילת ההופעה כסולן כריזמטי ובעל נוכחות בימתית מצוינת, שבהחלט מצליח להחזיק ערב שלם על כתפיו. הקול, סגנון השירה, ואפילו המבטא שנשמע על-גבול הבריטי ממש זועקים ניו-ווייב (ואם לדייק, הם זועקים The Cure), והוא מתבל אותם פה ושם עם קצת סלסולים (כן כן, אל תתנו לשם המשפחה להתעות אתכם), ומזכיר לנו איפה השורשים האמיתיים שלו.

בשלושת השירים הבאים ליכטנשטיין מפתיע ועובר לפסנתר שעד אז כמעט ולא הבחנו בקיומו. זה טוויסט מעניין לערב כי בסגנון הזה קיים חשש לחזרתיות מסוימת אחרי כמה שירים, והפסנתר מצליח לשבור את התבנית הזו ולהכניס גיוון מוזיקלי. בשיר "Left My Home" הוא ממש מתמסר לפסנתר, אבל לצערנו הצליל קצת נבלע בהמולת השיר וההופעה הכללית.

השיר השביעי – "Lately", הוא עוד אחד מהשירים היפים והממכרים-משהו של ההרכב. על הנגינה המהודקת של ההרכב מתלבשת השירה הנמתחת והנינוחה של ליכטנשטיין, ודווקא הניגוד הזה יוצר שילוב מאוד מוצלח באזנים.

http://www.youtube.com/watch?v=HpTWQlDl6Fc

נדלג לשיר התשיעי בהופעה שנקרא, תאמינו או לא, שיח ג'ראח (מוטיב חוזר אצל מוזיקאים ישראלים בשנים האחרונות?), שמזכיר לי שחוץ מלפזז אפשר ואף רצוי להקשיב גם למילים. הסנכרון בין הטקסט ללחן ולעיבוד מדויק, עם זעקה של הסולן באמצע השיר וקצב שמתגבר פתאום. בשיר העשירי, אבוי, התרחשה פשלת סאונד חמורה (שלא באשמת הלהקה…) שטיבה שמור במערכת, והסיבה היחידה שאני כותבת עליה היא כדי לציין לשבח את חברי ההרכב שלמרות ההתרגשות של הערב צחקו, התעשתו, והתחילו את השיר מהתחלה.

הערב נחתם בהדרן של 3 שירים: את השיר הראשון שנושא את שם ההרכב, הם ניגנו רק עם שתי גיטרות, והוא היה איטי ונוגה ביחס לשירים האחרים. נחמד בשביל הגיוון, אבל אין ספק שכוחם טמון בשירים הסוחפים יותר: הביצוע לשיר "At The Backyard" היה פשוט מעולה, ולקינוח קיבלנו שוב את "She Ain't Rock n' Roll" המוצלח אף הוא.

לסיכום: Felidae Trick לוקחים את המאפיינים המוצלחים מאותו אינדי-ניו-ווייב, ומגישים לנו שירים מהירים, חדים, אבל לא קשים מדי לעיכול. אם אתם מחפשים קצת גיטרות שימריצו אתכם – תלחצו על פליי.

11028662_10203392796850764_1118900109_o

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar

    Melani – Thanks! Feel free to link… I don’t know that my attempt at a tutorial is entirely clear, but if it inspires another novice sewing mama to try and make one and helps in any way, then that’s great! You should definitely give it a shot… th#&7re821e;s such an abundance of cute and soft fabric out there that it’s certainly a shame to have to deal with a fugly snoogle lol!

DISQUS: 0