Homeהיום לפני

"39 שנים לטריק שאנשים פספסו"- שי גולן על "Trick Of the Tail" של ג'נסיס

10523895_10153066250634507_656384394_n

במהלך סיבוב ההופעות ל-“Lamb Lie Down On Broadway” ב-1975, פיטר גבריאל הודיע לשאר חברי להקת ג'נסיס, שהוא עוזב. המהלך הזה היה המשך טבעי להתרחקות שהתרחשה במהלך העבודה על האלבום וסיבוב ההופעות שאחריו בין גבריאל ושאר הלהקה. העבודה על Lamb הייתה מופרדת לחלוטין, כאשר את כל הלחנים והעיבודים כתבו שאר חברי הלהקה ביחד ואת המילים (וסיפור המסגרת) פיטר גבריאל כתב בנפרד לשאר הלהקה. בסיבוב ההופעות, פיטר גבריאל ששכלל את התיאטרליות בהופעות שלו (ויש שאומרים שהקדים את זמנו) – הפך לכוכב הבלעדי בעיני הקהל. שאר חברי הלהקה נתפסו כלהקת הליווי של הכוכב – פיטר גבריאל.

ג'נסיס ללא גבריאל נתקלו בבעיה, הנוכחות הבימתית הכריזמטית וקולו העשיר של גבריאל היו הדבר שאולי היה הכי מזוהה עם הלהקה. לכן, במהלך ההקלטות ל-"Trick Of the Tail", ג'נסיס קיימו מבחני בד לזמרים שיחליפו את גבריאל. כשלא מצאו זמר מתאים, התחילו לחשוב על האפשרות שיהפכו ללהקה אינסטרומנטלית, עם הבלחות של שירים שפיל קולינס שר (גם באלבומים קודמים היו כמה שירים שקולינס שר). בסופו של דבר התקבלה החלטה (שקולינס התנגד לה), שפיל קולינס יהיה הסולן החדש.

"Trick Of The Tail" הוא האלבום הראשון של ג'נסיס ללא גבריאל. העובדה הזאת גורמת לרוב חסידי הפרוג לפסול אותו על הסף. אבל מי שפוסל אותו מפסיד אלבום מוצלח למדי, שמהרבה בחינות מהווה המשך טבעי יותר ל”Selling England By the Pound” מאשר Lamb הגרנדיוזי.

ב-Trick יש חזרה לאווירה הפולקלורית הבריטית שאפיינה את Selling, יחד עם יצירות מורכבות שבהם כל חברי הלהקה באים לידי ביטוי (שיפור משמעותי על פני Lamb, שבו הרבה פעמים הקלידים תפסו מקום מרכזי). עם זאת, אין שירים שמתבלטים באופן מיוחד כל-כך כמו ב-Selling. בכל זאת, האלבום כאלבום מצליח להשאיר חותם.

בהופעות שליוו את האלבום, הלהקה חזרה להופעות סטנדרטיות בלי תחפושות וזיקוקים, מה שאולי איפשר לקהל להתרכז יותר במוסיקה, שעדיין הייתה אחד הדברים הכי מוצלחים באותה תקופה.

בהמשך הדרך, לאחר עוד אלבום מוצלח למדי, עזב את הלהקה גם סטיב האקט, ומי שמתעקש למתוח את הקו בין ג'נסיס ה"מוצלחת" לג'נסיס ה"פופית" יכול למתוח אותו שם. עם זאת, כדאי להיזהר מלמתוח קווים ולפסול דברים על הסף. אחרי הכל, מי שמתח את הקו על האלבום הזה פספס אלבום פולק-פרוג בריטי משובח.

שמיעה מהנה.

http://www.youtube.com/watch?v=kJIVuinJlsU

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0